NAJIB PENAKUT, ANGKUH DAN TIDAK JUJUR?



Ahli Parlimen pembangkang bertindak keluar Dewan Rakyat hari ini sebagai membantah keengganan Menteri Kewangan, Datuk Seri Najib Tun Razak melayan pertanyaan yang dikemukakan ketika menggulung perbahasan Rang Undang-undang Bajet 2009.

Najib yang juga Menteri Kewangan berkata beliau membuat keputusan tidak memberikan laluan untuk penjelasan sehingga selesai pembentangan peringkat pertama kerana ingin memberikan gambaran yang jelas supaya tidak ada pihak yang terkeliru dengan langkah dan dasar baru yang dibentangkannya.

Ketika ditanya "Mahu kasi laluan atau tidak semasa ini?" oleh speaker dewan, Pandikar Amin Mulia, Najib menjawab "Saya nak bentangkan, itu hak saya Tuan Yang Dipertua. Itu hak saya."

Jawapan dari Najib itu membuatkan pembangkang tidak berpuashati dan mengambil keputusan untuk keluar dari Dewan Rakyat.

"Kami menunggu sejam untuk mendapatkan kebenaran menteri bagi membolehkan kami memberi respons dan mengambil bahagian dalam perbahasan. Inilah masanya untuk menteri menjawab isu yang dibangkitkan oleh ahli Parlimen," kata Anwar Ibrahim.



Dah tahu tentang peraduan mudah ini? Jika belum, KLIK KAT SINI DULU!

Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 comments:

  1. aku rasa budaya pulau pulau tak molek. duduk lah dengar. kan semua di beri amanah jadi ahli parlimen untuk wakili rakyat . aku bagi undi pada pas kota raja .pada adun pkr tempat aku. duduk lah dengar susah ker. banyak masa dan peluang lagi...tak islamik...biar lah mesra..skit apa salah nya.. bila kluar apa dapat..dok melengong cerita kat media. di akhirat esuk aku nak tuntut hak aku dari wakil rakyat yang aku amanahkan. mesti ada kata aku nih penyokong umno... he he aku tak sokong umno tau tapi aku tak lah bodoh nak turut semua. yang salah individu...macam penghuni umah ...kalau penghuni tak betul takkan umah nak di salahkan. kalau camtu kalau kemalangan maut . dengan kenderaan sekali kena hukum penjara. bodoh la...tapi yang pulau nih apa hal...anak aku yang umur 16 tahun tengok tv tany apahal depa boikot..aku nak jawab aper...takkan aku nak rosak fikiran dia. 10 tahun lagi dia akan mengundi jadi ahli masyarakat...takkan dari sekarang aku nak kata ohhhh. . ahli parlimen nih tak bagus yang nih bagus. anak engkorang aku tak tau lah...peluang jadi ahli parlimen tuh amanah ALLAH. cuba ALLAH balik hati semua pengundi....melopong kot ada setakat jadi ahli parlimen sepenggal jer.

    guna ilmu lah dalam bertindak jgn ikut akai sendiri... tu sebab macam macam hal .... pikir diri sendiri jer betui. tuan ahli parlimen pakatan saya undi calun tuan tuan puan puan bukan suruh boikot parlimen bersidang. walaupun saya 1 orang komen jgn anggap saya tak der nilai. 1 undi menang pun diambik kire....tau.

    no more boikot persidangan orang bn pun bukan nyer teruk sangat...masih ada lagi yang betul.

    mesti ada hentam statement aku...korang nak hentam lantak korang aku bukan mintak nasik sepinggan dengan korang.. ALLAH TAALA yang bagi aku makan.aku cakap benda betul..posa jer sebulan supaya naik makrifat diri lepas tu abis posa. takder beza dngan yang tak posa dan bukan islam...yang bukanislam tengok pun pelik. ... malu rasanyer...bila bukan islam dan bukan melayu hentam ....marah. sendiri salah tak nak baiki. betul lah kata najib ...bagi abis dulu. melainkan dia kata ada apa apa soalan...macam dengar ceramah di masjid...dah abis baru ada soal jawab.tak sempat waktu lain ada.
    mesti kata aku sokong najib...he he ...yang fikir camtu lantak ler...macam dia tuhan pulak buat telahan...harap harap tak ler.

    ReplyDelete
  2. Obviously DS Najib is under a lot of pressure and he buckled under the strain.

    Someone working as a Geologist for example should be able to provide answers to any geological problems posed to him and similarly a politician is expected in his wisdom to satisfy inquiries made by the floor. If l was a journalist and l have a question to ask a Minister, l would expect the Minister to go straight to the point without dithering. If someone dithers it shows they dont know the answers.

    DS Najib maybe our next Prime Minister but he is no superman and no wiseman.

    ReplyDelete
  3. Selamat pagi buat semua yb,menteri-menteri datuk-datuk,tuan-tuan adek kakak dan Nuraflah.

    Budaya itu memang molek yang bermaksud budi, budi pekerti,seni,daya,mesra,halus pekerti,berbahasa dan hormat.-menghormati.
    sekarang baru kita lihat,mcm mana kalau kita berada di parlimen.
    kalau tidak bising. rasanya mcm mengantok.
    Seronok -dalam zoo pun tidak kecuh.
    Politik masing-masing.
    Sekarang pemerintah kerja hendak membohong mcm mana kerja hendak jadi betul,maka terjadilah berlawanan,disatu pihak yang lain.Siapa hendak respect siapa.
    Kalau saya ,saya juga balun.
    Hendak bersopan lagi,hendak beradat lagi.Walau satu ayat kita bohong yang lain akan jadi pransangka .
    Kalau sudah membunuh,menipu dan penyangak dan seleweng agama itu di kira baik,tidal teruk sangat.Apa akan terjadi dunia ini.
    (Orang itu boleh disama dgn perangai syaitan)bukan lagi binatang?.awak masih lagi kata ok...........
    Lantak kau lah>Tuhan pun marah.
    p/s:Jacques .
    Dia bukan Superman dan juga Wiseman,tapi Badman.
    (Forever)
    You see what i'm saw.

    ReplyDelete
  4. sian aku tengok mustapha nih...tak da content nak komen. eluk lah tu terus lah usaha ko ...he he he

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.