SIAPAKAH AHLI PARLIMEN PAS YANG TAHU KES LIWAT ANWAR? Malaysiakini


Saya agak terkejut bila membaca tulisan Tun Mahathir di blognya sebentar tadi. Tun menyatakan, sewaktu beliau menjadi PM dahulu, ada 2 orang yang datang dan mengadu padanya mengenai perbuatan liwat Anwar. Salah seorang yang menjadi mangsa liwat Anwar itu pernah mengadu pada ahli parlimen PAS sekarang.

Tun menulis,

“In fact, the last time at least two people came to see me claiming they were sodomised by Anwar. But they were unwilling to make a report or be witnesses in court. One of them, however, did see the imam of Masjid Negara (now Member of Parliament for PAS), to seek advise on the religious angle.”

Untuk memastikan saya tidak salah membacanya, saya meneliti pula tulisan Tun dalam terjemahan bahasa Melayu dan ayatnya begini;

“sebenarnya, dalam peristiwa yang lalu, sekurang-kurangnya dua orang menemui saya dan membuat pengakuan mereka telah diliwat oleh Anwar. Tetapi mereka tidak sanggup membuat lapuran ataupun menjadi saksi dimahkamah. Bagaimanapun, seorang dari mereka telah pergi menemui Imam Masjid Negara (sekarang ini ahli parliamen PAS) untuk mendapatkan nasihat dari sudut agama.”

Saya fikir tentu ramai yang akan terkejut ‘besar’ bila membaca pendedahan terbaru oleh Tun Mahathir itu. Tentu ramai yang akan mula tertanya-tanya,

“Siapakah ahli parlimen PAS yang dimaksudkan oleh Tun itu?”

Mengikut rekod, jumlah ahli Parlimen PAS yang lelakinya hanyalah seramai 19 orang sahaja dan tidak susah untuk meneka siapakah Ahli Parlimen PAS yang dulunya Imam Masjid Negara. Pendedahan yang dibuat oleh Tun Mahathir ini boleh menjejaskan imej PAS kerana PAS adalah parti yang bergabung dengan Anwar Ibrahim melalui PKR. Pendedahan ini tentunya akan digunakan oleh Kerajaan BN untuk menjatuhkan kredibiliti PAS sebagai sebuah parti yang menegakkan kebenaran.

Memang benar isu liwat ini adalah isu peribadi dan sebagai umat Islam, kita wajib menutup aib sesama muslim. Malangnya, pendedahan yang dibuat oleh Tun ini tentunya akan dijadikan modal politik oleh pihak yang menentang Anwar Ibrahim. Mahu atau tidak mahu, PAS perlu berbuat sesuatu.

Adakah rakyat Malaysia sudah bersedia dengan satu lagi kejutan baru?

Nur Aflah : Nak makan panadol dulu :-)

-------------------------------------------------------------------------------------
UPDATED (19 JULAI 2008)

Terima kasih kepada rakan-rakan yang telah menerangkan hal yang sebenarnya. Untuk maklumat semua, ahli parlimen PAS yang dimaksudkan oleh Tun Mahathir ialah YB Taib Azamudin.

Penjelasan mengenai tuduhan seperti ini telahpun dibuat pada tahun 2002 lagi dan sesiapa yang berminat, boleh membaca penjelasan tuduhan tersebut dengan klik di sini.

Di bawah ini pula adalah rakaman video yang telah disebarkan di YOUTUBE oleh pihak-pihak yang ingin menjatuhkan imej PAS dan DSAI.

Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

40 comments:

  1. Aflah jgn lupa dulu Mahathir la yg bersunggeh2 cakap Anwar memang betul2 meliwat sedangkan masa tu beliau belum pun lagi disiasat polis.Fitnah ni dah macam kunyah chewing gum je di mulut pemimpin barisan nasional.baik Mahathir atau Najib mereka lebih rela berdusta dari hilang kuasa.Sesungguhnya kuasa dan kekayaan amatlah sementara di dunia ini.Kalaulah pemimpin2 kita lebih suka mengejar yg sementara ini dari menegakkan kebenaran kita sebagai rakyat tidak wajib mengikut dan mempercayai mereka.

    ReplyDelete
  2. Hi cute girl! ;)

    ReplyDelete
  3. MM....and gang dia memang out of this world. Like the word..let the lying dogs bark la...Maklum dia dah tua and semua plan-plan dia dengan cronies yll sedang dihapuskan sedikit demi sedikit.

    Actually tengkok muka MM pun i tak selera la. I saw the foregin press take on the 1st Anwar's case...MM memang arrogant...never change. Tiada sincerity langsung.

    ReplyDelete
  4. slm...

    honestly..sye dr dlu tak pernah pcaye dgn kata-kata tun. sye akui die seorg pemimpin yg otak geliga dlm mbawa pmbgunan tetapi tdk dr sudut yg lain.lebih sggup bdusta hanya utk satu2 kpntingan. apepun kate2 tun soal ni sye tak pcaye.tun ni..ckp2nye byk'pusing&belok' sana sini...sye ckp mcmni bkn kerana sy terlalu mpercayai DSAI..tetapi ckuplah dgn apa yg kita sdh lalui pd thn 1998 bagaimana DSAI diadili di muka pengadilan.nama je muka pengadilan tp haprak.sye dulu sygkan umno and krajaan..tetapi sy menilai dan memerhati prosedur yg djlnkan sewaktu perbicaraan thn 1998 dhulu yg bgtu byk ketidaktelusan mbuatkan sye hilang kpcyaan thdp pihak krajaan. u talk about sodomy, u talk abaout dna,its nothing to me..i never believe that! why? bcoz diz goverment has teach the malaysian to be a liar!! klu nak ckp mmg byk sye nak ckp tp tu lah..nak melalak kat sini pun xkan ade ertinye..fitnah akan terus berleluasa...anyway..GO ANWAR!!! I STAND FOR ANWAR IBRAHIM!!

    Fara.

    ReplyDelete
  5. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Cik Nur
    U mengandung ke ? Kebiasaan doktor akan menasihat kepada ibu2 yg mengandung cuma dibenarkan makan ubat penadol je.Kalau saya salah teka saya minta maaf.
    Untuk respon kepada Tun Mahadir punya view perihal liwat yang diajukan kepada "Ahli parlimen Pas" dan Tun mendakwa ahli parlimen Pas cuma membisu sahaja adalah tidak benar .Bagi pendapat saya jika seseorang datang mengadu kepada saya yang beliau diliwat oleh seseorang , saya akan tanya pada orang yang kena liwat tadi "Ada sesiapa tak yang lihat peristiwa liwat tersebut ( perlu ada empat orang saksi, Jika tiada tunggu lah hari pembalasan ( Hari kiamat pula perhakiman Allah Menanti )untuk diadili oleh Allah SWT.Maksudnya jika sesorang itu terlepas hukum didunia nantikan pula hukuman Allah SWT. Percayalah hukuman dari Allah SWT adalah yang paling adil , inilah cara Islam menghukum seseorang . Tun Mahadir, beliau hanya baca Quran di Website je so berbeda di antara Tun Mahadir dengan Ahli Parlimen Pas.
    Tum Mahadir rujuk undang2 British dan Ahli Parlimen Pas rujuk Quran/Hadis/Hudud . Cik betul2 kena faham perkara sebelum Cik Nur komen kat laman Blog Cik Nur . Perihal Ugama Sila Refer kat Tuan Guru Nik Aziz lebih mudah tak payah nak pening kepala sampai nak makan ubat penandol dan cik Nur kan seorang islam .

    ReplyDelete
  6. Cik Aflah...tu cerita lapok dan sebahagian dpd skrip yg di tulis oleh beberapa penulis skrip cerita liwat anwar dulu-dulu tu...Cik Aflah boleh semak penjelasan dan cerita-cerita ni dlm harakahdaily dulu2 atau newspaper harakah yg dulu2...semua dah tau sapa YB PAS tu...dipendekkan cerita...YB PAS tu telah mengambil langkah berhati2 krn bimbang ianya merupakan FITNAH terancang disebabkan cara pengendalian kes Anwar masa tu...kalau tak silap saya si azizan & umi hafilda ada berjumpa dgn YB ni...malangnya ciri2 peribadi kedua2nya menepati ciri2 saksi & pelaku perkara2 FITNAH menyebabkan YB tu berjaga2 taidak mahu terbabit dlm konspirasi memfitnah anwar, pegangan YB tersebut ialah sumber2 alquran dlm mendengar & menerima saksi dlm menentukan kesahihan aduan..nak cerita pjg bimbang salah lak fakta...so, Cik Aflah korek le cerita tu dalam Harakah dulu2 ye...

    ReplyDelete
  7. Soalan yang patut kita tanya ialah - MENGAPA DIA TAK MEMBERITAHU HAL INI MASA KES 10 TAHUN DULU? Mahathir telah melakukan apa sahaja untuk menyakinkan orangramai termasuk menceritakan benda2 yang memalukan dalam TV dan akhbar (ingat dia cerita yang Anwar 'mastubate' dan lain2 dalam TV?). Maklumat ini boleh mengukuhkan tuduhannya, tapi mengapa sekarang baru cakap? Why do we even bothered to listen to this EVIL OLD MAN? In fact I'm quite sure he's not completely innocent in all this. He may be the the brain behind all this to kill off Anwar and Pak Lah politically and ensure najib moves up. There's more to the eyes here. We are all being FOOLED!

    ReplyDelete
  8. Tun nih banyak karenah nyer,bile dia mengatakan sesuatu mesti ader udang disebalik batu

    dulu kata " this is half past six Government with no guts "

    sekarang kerana nak confirm bahawa dia tak salah pada 1998 dia kata

    " this Government is not stupid "

    Tun - Bapa Hipokrit Malaysia

    ReplyDelete
  9. Penghuni yang terakhir di Malaysia yang boleh dipercayai; tak lain tak bukan ialah: MM.

    Masih tidak sedar lagi ada mata dari atas yang menjadi pengadil mutlak.

    ReplyDelete
  10. Nur Aflah

    Saya tidak mengatakan DSAI benar mahupun salah tetapi adalah satu kesangsian juga tentang2 orang yang pergi berjumpa Tun Mahathir itu kerana mereka juga boleh terdiri daripada sebahagian daripada komplot tersebut.

    Wallahualam

    www.ikhlasmalaysia.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Dulu yang kena liwat boleh jumpe Dr Mahathir - walk in interview tanpe temu janji.

    Sekarang yang kena liwat boleh jumpe Najib - walk in interview tanpe temu janji - dapat biasiswa lagi !

    Malaysia Boleh !

    ReplyDelete
  12. Semuga Allah panjangkan usia Tun M kerana kita mahu melihat balasan Allah pada apa yang telah dikerjakannya semasa memerintah.

    Semua kekalutan yang ada di Malaysia hari ini adalah hadiah warisan yang Tun bekalkan untuk generasi Malaysia Baru.

    ReplyDelete
  13. Dear All,

    He is just itchy for attention...after his 22 years "fame"

    This guy resigned from UMNO but other than Mrs. and Sanusi no significant ones followed.

    Even the big mouth Mukhriz should check his Iman if he persists that DNA can superceed the Syariah requirements.

    Hj

    ReplyDelete
  14. who let the DOG sound ! hug hugh huhg!!
    mestila ada pihak yang dengki
    kerana
    rakyat cina memilih PAS
    rakyat melayu memilih DAP
    rakyat campuran memilih PKR-DAP-PAS
    itu yang benar korang mesti tau !
    UMNO sendiri bangang kerana mereka hairan dan tak mau percayai bahawa banyak ahli UMNO pangkah DAP
    banyak ahli MCA pangka PAS-PKR
    MIC? <<< dah mati!

    ReplyDelete
  15. apalah agaknya petunjuk Allah nak berikan pada kita -- orang macam Tun ni masih lagi dipanjangkan umurnya???!!

    ReplyDelete
  16. Former Imam of Masjid who is now Pas MP is Taib Azamuddeen

    ReplyDelete
  17. tun,

    tuhan panjangkan umur tun,ambillah peluang ini untuk merenung kembali kesilapan lalu,rebutlah peluang ini sebelum ianya terlewat, janganlah mencampuri lagi dunia politik yang penuh dengan kekotoran ini....mati itu pasti....

    ReplyDelete
  18. Nur Aflah,

    Topic2 you nih dapat sambutan hangat la :)

    ReplyDelete
  19. hi cute,
    mmg ada pengakuan dr 2 org tu..video pun ada..dibuat dpn bekas imam negara. video ada 2 siri..siri 1 tentang pengakuan...Sapa2 tgk pun mesti terkejut..vieo ni byk tersebar...video 2 adalah waktu imam tu suruh sipengadu minum air surah yasin...keputusan..pengadu tak berani minum air tu...LU PIKIR LA SENDIRI

    ReplyDelete
  20. Saya dari keluarga miskin.

    Kalau saya fitnahkan Anwar liwat saya, boleh saya dapat biasiswa tak ?

    ReplyDelete
  21. nur aflah

    maksud tun dr mahathir adalah Ustaz Taib Azamuddin.

    memang ada 2 orang ahli umno pergi jumpa ustaz taib untuk buat fitnah ni. mereka siap merakam perbualan bersama ustaz taib. tetapi selepas itu ustaz taib kata mereka ni buat pengakuan palsu. tanpa apa2 bukti

    tun dr mahathir memang ahli politik yang licik dan suka menuduh tanpa bukti. semoga allah beri hidayah kepadanya

    ReplyDelete
  22. video tersebut boleh dilihat di MYKMU.net atau KPMU.net

    ReplyDelete
  23. Assallammualaikum,

    Masalah sebenarnya ialah orang yang fanatik dgn Anwar sama dengan ibubapa yang membela anaknya walaupun ternyata anaknya buat salah. Penyokong anwar menganggap anwar maksum tiada cacat celanya. Kalau cara hidup anwar tu macam Tok Guru Nik Aziz yalah, saya pun akan pertahankan anwar. Masalahnya masa jadi TPM, anwar punya cara hidup maca kaki enjor juga. Dengar bunyi gendang tamil dah menggeletar badan nak menari. dari awal kes saiful ni, kita nampak anwar berusaha nak elak dia disiasat dan cuba nak ambil kesempatan menyalahkan orang lain. Bayangkan apa akan jadi dengan negara ini jika semua kaki liwat dan perogol ambil pendekatan seperti anwar...huru hara negara ini...anwar sudah menjadi idola kepada :bakal perogol dan peliwat" kerana bukan setakat rakyat biasa malah pengamal undang-undang dan sesetengah ulam sudah mengambil pendekata baru iaitu membela "tertuduh" yang terlepas kes pertama aras kesilapan teknikal sahaja dan "mangsa" pula diabaikan. Inilah budaya yang akan anwar bawa ke dalam negara ini. Ketika dia bermasalah semua mahkamah dan polis tak dipercayai, untuk kepentingan diri dan kroninya mahkamah dan polis tempat dia mengadu. Orang paling bodoh di Malaysia ialah PAK LAH...memberikan jaminan keselamatan kepada orang yang memperbodohkan rakyat dan ahli keluarganya....itulah Anwar Ibrahim...dan kes tak nak beri DNA...tindakan paling bodoh oleh peguam dan anwar sendiri....nampak sangat dia TAKUT KERANA SALAH...dan paling penting....semua ini berlaku ke atas anwar PM In Waiting(hahahahaha) kerana kehendak ALLAH....kenapa ALLAH izinkan perkara ini berlaku kepada Anwar.....? Fikir-fikirkan lah...

    ReplyDelete
  24. Mahathir telah di buktikan 'salah' dalam dua penyiasatan Suruhanjaya Diraja.Pertama SJ Mata Lebam Anwar dan kedua Lingam vedio.Sekarang beliau cuba utk menunjukan beliau pula benar.Jgn terkejut kalau kes sekarang mungkin ada juga kaitan dgn beliau,yg cukup takut kalau Anwar jadi PM.

    ReplyDelete
  25. Salam

    Pasal apa semua bloggers termasuk menteri2, media2 sibuk cerita pasal kes liwat Anwar? kalau dalam Islam nak menuduh orang berzina dan meliwat kena cukup saksi dan nampak perilaku zina dan liwat itu seperti keris masuk ke sarungnya!!!!! apamacam tukar topic media dan bloggers..kenapa Raja Petra yang buat akuan bersumpah di tangkap dan dituduh mengfitnah dan kenapa Saiful dibela??????dan tidak dituduh mengfitnah apatah lagi kes liwat kena ada bukti seperti keris masuk ke sarungnya...

    ReplyDelete
  26. Annonymous said,

    "Dengar bunyi gendang tamil dah menggeletar badan nak menari "

    tak salah menggeletar badan nak menari kalau dengar bunyi gendang Tamil, Cina, Melayu atau Europah.

    Kan kite suke dan senyum lebar bile orang putih pakai kebaya atau baju kurung?

    Jangan fanatik dan jangan talam dua muka

    ReplyDelete
  27. Assalamualaikum dan Salam Sejahtera;

    MINYAK NAIK..!!! Relax...
    Produk HEBAT yang di cari-cari oleh SEMUA orang!
    Kenaikan HARGA MINYAK tidak boleh dibendung lagi...
    Semua rakyat merasa bahang kenaikan bahan api ini.
    Mari kita mula BERJIMAT sambil menjana pendapatan.

    Dengan Modal Mula RM 50,
    Anda mampu menjana pendapatan Sampingan sehingga RM 97,000.00!

    Perniagaan ini sungguh MUDAH. Cuma SMS dan EMAIL laman web anda kepada kawan2. Selainnya, kami buatkan untuk anda.

    Anda juga di jemput menyertai kami dalam pemasaran produk HEBAT ini, juga produk-produk lain sebagai alternatif kepada menambahkan pendapatan anda dalam kemelut kegawatan dan kos kehidupan yang makin meningkat.

    Harga minyak sepanjang zaman.. (dalam masa 16 tahun - sejak 1990 ) TIME TUN DR MAHATHIR
    sebelum 90 - RM 0.89
    tahun 1990 - RM 1.10 (kenaikan RM 0.21 )
    01/10/2000 - RM 1.20 (kenaikan RM 0.10)
    20/10/2001 - RM 1.30 (kenaikan RM 0.10)
    01/05/2002 - RM 1.32 (kenaikan RM 0.02)
    31/10/2002 - RM 1.33 (kenaikan RM 0.01)
    01/03/2003 - RM 1.35 (kenaikan RM 0.02 )

    TIME DOLLAH BEDAWI
    01/05/2004 - RM 1.37 (kenaikan RM 0.02)
    01/10/2004 - RM 1.42 (kenaikan RM 0.05)
    05/05/2005 - RM 1.52 (kenaikan RM 0.10)
    31/07/2005 - RM 1.62 (kenaikan RM 0.10)
    28/02/2006 - RM 1.92 (kenaikan RM 0.30)
    04/06/2008 - RM 2.70 (kenaikan RM 0.78)


    Nota : (ayat - ayat standard)
    1. Kenaikan minyak masih rendah berbanding mana2 pun negara ASEAN.
    2. Kerajaan akan pastikan kenaikan tidak membebankan .
    3. Kerajaan tidak mampu lagi menampung subsidi.
    4. Kerajaan memberi jaminan harga runcit petroleum tidak akan dinaikkan lagi pada TAHUN INI .
    Saudara / Saudari,
    Pertama sekali abang Perdana Menteri kita ia itu Ibrahim bin Badawi menerusi syarikatnya SkyChef menjadi supplier makanan kepada syarikat penerbangan MAS yang sekarang mengalami kerugian RM900 juta untuk sembilan bulan pertama 2005. Abang PM kita jual sebotol air mineral kepada MAS dengan harga RM30 setiap botol. Kenapa kita hairan MAS rugi ?
    Menteri Besar terengganu Idris Jusoh telah mengadakan lumba kapal layar Monsoon Cup yang menelan duit rakyat sebanyak RM300.0 Juta.
    Duit ini di bayar kepada seorang taukeh bernama Patrick Lim dan kekawannya termasuk Khairy Jamaludin menantu Perdana Menteri. Perlumbaan kapal layar tak sampai lima hari makan duit rakyat RM300.0 Juta. Sudah tentu duit RM300.0 Juta itu ditelan oleh orang yang sungguh bertuah dapat kontrak RM300.0 Juta itu.
    Untuk menutup kehilangan duit sebesar ini sekarang sabsidi minyak di potong dan harga minyak naik 30 sen satu liter.
    Telekom Malaysia pula rugi lebih RM700 Juta duit rakyat sebab terpaksa bayar ganti rugi kepada syarikat telekom German ia itu Deutsche Telekom.. Terpaksa bayar ganti rugi RM700 Juta sebab Telekom Malaysia tak tahu buat kontrak.
    Nak tutup rugi ini pula kerajaan potong sabsidi minyak.
    Sekarang lebih murah naik kapalterbang Air Asia pergi balik dari Kuala Lumpur ke Kuala Terengganu. Tambang pergi balik Air Asia dari Kuala Lumpur ke Kuala Terengganu tak sampai RM300 bagi tiga orang sekeluarga.
    Air Asia diurus oleh orang yang tidak rasuah dan yang tahu buat bisnes tanpa menyusahkan rakyat.
    Sekarang dengan harga minyak yang sudah naik, belanja minyak sahaja nak pergi balik dari Kuala Lumpur ke Alor Setar sudah naik hingga RM220 (kereta Proton Waja). Bayar tol pula lebih RM120. Belanja makan dan minum (nasi campur dan teh kosong) bagi sekeluarga enam orang tambah lagi RM40. Ini bermaksud jumlah belanja minyak, tol dan makan minum pergi balik dari Kuala Lumpur ke Alor Setar hampir RM400.
    Negeri lain bukan macam negara kita. Walaupun harga minyak di Thailand lebih mahal daripada harga minyak di Malaysia tapi di Thailand tak ada bayar tol.
    Dari Bukit Kayu Hitam ke Bangkok jauhnya lebih 1,100 batu (bukan kilometer) naik lebuhraya enam lorong tanpa bayar TOL (bukan empat lorong macam Lebuhraya Utara Selatan kita).
    Di Thailand tak ada rasuah AP. Harga kereta Honda Civic 1.5 di Thailand tak sampai RM40,000. Lebih murah daripada harga kereta Perodua Kelisa 1.0 di Malaysia. Inilah kelebihannya di Thailand - tak ada AP di sana .
    Di Malaysia pula ada AP. Sebenarnya harga AP yang perlu di bayar kepada Kerajaan (MITI) tak sampai RM250 sahaja. Tapi AP boleh di jual sehingga RM40,000 sekeping kepada Dato Dato yang kaya yang di kenal sebagai 'AP King'. Rasuah AP ini telah berlanjutan selama lebih 30 tahun. Akhir kata rakyat Malaysia yang terpaksa tanggung rasuah AP ini.
    Oleh yang demikian kereta Honda Civic 1.5 yang dijual dengan harga RM40,000 di Thailand naik harga sehingga RM110,000 di Malaysia. Rakyat Malaysia rugi. Kerajaan pun hilang wang. Bila kerajaan tak cukup wang - maka potonglah subsidi minyak. Maka naik lah harga minyak 30 sen satu liter.
    Malaysia Boleh!!!!
    Sekian. Salam.
    * Tolong hantarkan informasi ini kepada kawan kawan yang anda kenali. Tolong print dan sebarkan kerana hanya 1% penduduk Malaysia yg celik IT.... 99% memerlukan informasi ini sebagai langkah pertama untuk transformasi negara.... Sedarlah sudah 50 tahun kemerdekaan negara kita, tapi kita masih di takuk lama.... HAPUSKAN PENTADBIRAN ASAS RASUAH!!!
    Adakah kita harus menjadi mangsa dalam kejadian sedemikian?
    Orang lain hutang duit,kita sebagai rakyat Malaysia pula kena membayar ?
    Yang penting sekali, bukan setakat bayar sahaja, manakala nak bayar sampai bila ? Adakah ini akan berhenti ?........... .


    Terima kasih
    ---
    MOHD SHARMIZAL
    Layari http://www.RebetMinyak.com/sharmizal

    ReplyDelete
  28. kwn kita td tu bkn main kata kt anwar dan penyokong, kmdn kata pak lah paling bodo...ckp gunalah akal n iman bukan emosi.ingat senang ke nak tuduh2 org buat tu ni.bukti apa pun takda,only si aiful tu je yg kata buntut die kena,bole terus jd bukti ke tu? so simple..ikut sedap je.ingat, kita org islam.org bukan islam pun tak main terima je.esok kena kat ko baru tau..

    ReplyDelete
  29. propa je semua tu aflah..kat youtube kn mahathir ade ckp "anwar mmg x berslah..semua org tau"..tak caye cuba tgk..

    ReplyDelete
  30. hehehe aku boleh gelak ajer lah..orang tua yg dah tak ada kuasa dan umur pun lanjut..apa yg boleh dia buat selain dari cakap..

    ReplyDelete
  31. Kita sebagai orang yang beriman mesti beranggapan semua yang baik dan buruk itu datang nya dari ALLAH SWT. Tiada kuasa lain yang boleh mengizinkan perkara baik atau buruk itu dari berlaku.


    18.7.08 11.45am

    ReplyDelete
  32. Semua perkara ini berlaku adalah kerana setiap pihak berkehendakan kuasa dalam politik untuk faedah sendiri. Lihatlah sekalian, hanya Datuk Nik Aziz sahaja hingga hari ini berjuang untuk kebaikan rakyat dengan tidak menggunakan sesen pun dari kerajaan negeri. Masih tinggal di rumah kediaman yang sama hingga hari ini. Yang lain?

    Segala perjuangan setiap individu adalah untuk mencapai keselesaan hidup yang lebih selesa.
    Ynag pasal liwat itu, hanya mereka sahaja yg buat dan dibuat sahaja tahu. Mungkinkah perkara ini hanyalah sandiwara dari segi politik?

    Kita ini rakyat biasa tumpukan pada perkara yang lebih penting untuk diri kita sendiri. Bekerjalah kuat untuk menyara keluarga kita dan yg pasal politik tu hanyalah lakunan shj. Siapa naik/turun apalah penting? Rumah/kereta besar mereka tinggal/guna adakah kita dapat tinggal/guna bersama? Fikirlah....

    ReplyDelete
  33. salam

    nice blog aflah...keep it up with current issue

    maybe should include social problems that hv been around melaka too

    ReplyDelete
  34. All the deatail about the incidents is in this documentary by ABC.
    Watch this and you will know the truth!!

    http://video.google.com/videoplay?docid=5444738301881045459&q=abc+anwar&ei=mHOASLXkMYbCwgPNneku

    ReplyDelete
  35. SUDAH LAH PAK CIK DET. BERTAUBAT LAH SEBELUM ANDA MENEMUI ALLAH YANG MAHA KUASA. DISANA PAK CIK TAK BOLEH NAK BERBOHONG. INSAFLAH..........

    ReplyDelete
  36. salam...

    Tun adalah orang yang berfikiran tajam dan terbalik.... kekadang apa yang dia buat kita tak terfikir pun...

    tun...saya menghormati tun sebagai PM yang terbaik yg membawa malaysia maju sehingga saya dapat menulis komen dlm blog ni...

    TAPI.. TUN..INSAFLAH, MATI PASTI DATANG, BANYAK2 LAH BERIBADAT DAN BERTAUBAT SERTA BERSEDEKAH JARIAH UNTUK BEKALAN AKHIRAT,..KITA TAK TONGKAT LANGIT....HANYA ALLAH YANG KEKAL....

    YANG BENAR KATAKAN BENAR....YANG SALAH KATAKAN SALAH...JANGAN DOK MENFITNAH SANGAT NANTI MAKAN DIRI...

    SEMUA NIKMAT DUNIA TUHAN DAH BAGI...CUKUPLAHHHHH

    BUAT LAH IBADAT SAMA....

    ReplyDelete
  37. ASSALAMUALAIKUM NUR AFLAH, Harap Nur Aflah siarkan Benda yang saya beri, apa sebenarnya yang berlak antara Dr MAHATHIR dan Ustab Taib Azamudden tuh, pertamanya artikl yang dikeluarkan oleh tranungkite pada tahun 2002 :-

    http://www.tranungkite.net/lama/b05/cucur4.htm


    selain itu, video yang dikatakan itu, sebenarnya diambil oleh POLIS, dan video itu didedahkan secara umum di YOUTUBE semasa menjelang PILIHANRAYA Ke-12 baru2 ini:-

    http://www.youtube.com/watch?v=r6ZpksOQUWQ&feature=related


    P/S: TULISAN TUN tuh memanipulasikanfakta. ok, harap dapat disiarkan secepat mungkin. sebab Saudari NurAflah telah terlajak menulis artikel ini.

    ReplyDelete
  38. Below is something I received on the FOOL Mahathir who fooled Malaysia and brought shame to Malaysia, especially to the Malays. They are spitting at him in Pekan Rabu, Kedah.

    The corruption of Mahathir
    SOROS REPLY TO MAHATHIR
    adapted from Bangkok Post
    I have always said Dr Mahathir is a menace to his own people. Now only you can see the effects of his foolishness when the ringgit has halved its value overnight and your economy goes kaput. Single handedly you have caused hardship to millions of your own people. You have built useless mega projects at tremendous cost to the country. The telecoms tower in Kuala Lumpur and the highest building in the world show how stupid you are. Not only does it cause massive traffic jam, it has totally no purpose. If you need high ground for telecoms antennae a nearby mountain is there for free. This tower has no
    purpose from the ground up to 300 metres. The satellites make this totally unnecessary.
    A fool and his money are soon parted. The only thing is you are the fool and the money belongs to Malaysians. You make 20% in every project, you have real estate in Japan and billions of shares corruptly acquired. Your 3 sons are worth 8 billion US$. Where do they get this money? Of course, corruption. You are known as the Marcos of Malaysia, having enriched yourself to the tune of billions.
    You dare to shed crocodile tears during UMNO delegates meeting about the ills of corruption. Yet you are the most corrupt of all the prime ministers before you. A thief is crying thief and hopes people look the other way. Who dares to say anything when the chief is caught with his hands in the candy jar? You said wisdom is not the monopoly of the West. So is foolishness. You have more foolishness than most people would believe. Billions are used to build two high rise Petronas buildings that benefit nobody. It now stand tall, a symbol of stupidity and irresponsibility Instead they just add on to traffic jam. What is this reclamation of 10 islands off Kedah? Totally absurd and stupid. Of course your benefit is 20%. And the bridge across from Malacca to Sumatra across international waters? Why not build a bridge to the moon? I am sure you still can get your 20%.
    You called me a Moron. How can a Moron make so much money. By allowing short selling and borrowing millions of shares from your banks we fund managers made millions out of your inexperience and poor regulations. You lose all Malaysians money, therefore you are the Moron. Now you know too late and start crying over split milk. In Australia you are known as the recalcitrant ego maniac; in UK the
    corrupt bastard because of your stupid purchase of our movie studio and the 290 million ringgit Lotus racing car plant and the shady Pergau dam loans from the UK. They are useless to us and you still want to buy them. What about buying British reject submarines through your agent, of course. The agent/ broker is designed to make millions out of Malaysian government. Your purchase of our battleships is at least 50% more than others are paying. Your purchase of 9 hospitals from UK lock, stock and barrel does not support your local architects or your industry and the British send you obsolete medical equipment. The design is atrocious, one end to the other is half a kilometer and there is no CT-scan, an absolute necessity. In the UK your face appears in no less than 17 newspapers as a corrupt dictator. In Malaysia you are known as the (IBM) International Big Mouth. In Japan they call him the ’smallest one’ (brain size). In Pacific island the Santa Claus (giving advice left and right). In south America they call
    him the parrot (he talks a lot but does not know what it is about). In Manila the living Marcos.

    ReplyDelete
  39. Assalamualaikum..Bersyukur kpdNYA kerana kita masih bernyawa lagi..selawat dan salam keatas junjungan besar Khatimul anbiya' Muhammad SAW..tentang isu ini, dah lama kita berada dalam keadaan camni. Sekarang spt isu liwat anwar, tak ke pelik jika bayangkan isu itu yg dulunya di war2kan oleh tun dan kemudiannya ditarikbalik tuduhan keatas anwar oleh tun sendiri dan sekarang diwar2kan kembali oleh pm malaysia kembali..nampak sangat pembohongan besar yg telah dilakukan oleh kerajaan terhadap anwar..saya tidak ingin menuduh sesiapa yg bersalah atau tak.tapi jika difikirkan sekarang, siapa yg mangsa dan pemangsanya..sebab itu, kita perlu memihak orang yg telah dianiayai dan dizalimi..seperti yg anonymous katakan, kita bukan nak mempercayai dlm satu pihak sahaja..tapi bukti2 dan segala evidence yg berkaitan telah kita nampak kan..Tun memang tidak boleh dipercayai..bak katanya dahulu "melayu mudah lupa"..tapi adakah melayu atau dia yg mudah lupa?hehe...tentang isu anwar skrg, sebenarnya ini pendapat ana saja..kerajaan cuba nak pesongkan pemikiran rakyat tentang permasalah harga minyak kepada kes anwar. Cuba kita renung kembali, sebelum kes anwar sekarang, sikit-sikit isu minyak dalam tv..kita pula dalam pakatan rakyat ada saja program2 berkaitan untuk membantah kenaikan harga minyak.n then, lepas keluarnya isu anwar, isu minyak macam timbul tenggelam saja dalam media massa..sekarang seperti dah tak timbul saja....satu lagi, kenapalah kaum kita(melayu) gembira bila kerajaan sebut DUIT REBAT..mereka tak fikir ke dalam tempoh masa panjang,apa yang akan terjadi..cuba kita lihat dalam newspaper masa DUIT REBAT tengah panas, orang melayu gembira sangat bila dapat duit tersebut..itu cuma 'gula2' saja dari kerajaan untuk rakyat.....yang penting, kita kena kembali pada lunas Al-quran dan Assunnah, itu akan menjamin masa depan seluruhnya....wallahu'alam

    ReplyDelete
  40. Assalamualaikum..Bersyukur kpdNYA kerana kita masih bernyawa lagi..selawat dan salam keatas junjungan besar Khatimul anbiya' Muhammad SAW..tentang isu ini, dah lama kita berada dalam keadaan camni. Sekarang spt isu liwat anwar, tak ke pelik jika bayangkan isu itu yg dulunya di war2kan oleh tun dan kemudiannya ditarikbalik tuduhan keatas anwar oleh tun sendiri dan sekarang diwar2kan kembali oleh pm malaysia kembali..nampak sangat pembohongan besar yg telah dilakukan oleh kerajaan terhadap anwar..saya tidak ingin menuduh sesiapa yg bersalah atau tak.tapi jika difikirkan sekarang, siapa yg mangsa dan pemangsanya..sebab itu, kita perlu memihak orang yg telah dianiayai dan dizalimi..seperti yg anonymous katakan, kita bukan nak mempercayai dlm satu pihak sahaja..tapi bukti2 dan segala evidence yg berkaitan telah kita nampak kan..Tun memang tidak boleh dipercayai..bak katanya dahulu "melayu mudah lupa"..tapi adakah melayu atau dia yg mudah lupa?hehe...tentang isu anwar skrg, sebenarnya ini pendapat ana saja..kerajaan cuba nak pesongkan pemikiran rakyat tentang permasalah harga minyak kepada kes anwar. Cuba kita renung kembali, sebelum kes anwar sekarang, sikit-sikit isu minyak dalam tv..kita pula dalam pakatan rakyat ada saja program2 berkaitan untuk membantah kenaikan harga minyak.n then, lepas keluarnya isu anwar, isu minyak macam timbul tenggelam saja dalam media massa..sekarang seperti dah tak timbul saja....satu lagi, kenapalah kaum kita(melayu) gembira bila kerajaan sebut DUIT REBAT..mereka tak fikir ke dalam tempoh masa panjang,apa yang akan terjadi..cuba kita lihat dalam newspaper masa DUIT REBAT tengah panas, orang melayu gembira sangat bila dapat duit tersebut..itu cuma 'gula2' saja dari kerajaan untuk rakyat.....yang penting, kita kena kembali pada lunas Al-quran dan Assunnah, itu akan menjamin masa depan seluruhnya....wallahu'alam

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.