BILA USTAZAH DITANGKAP KHALWAT | Malaysiakini

Hati siapa yang tidak sedih bila membaca kisah seorang yang bergelar ustazah ditangkap khalwat bersama pasangannya oleh sepasukan penguatkuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) di sebuah kondominium mewah hari Sabtu yang lalu.

Metro Online melaporkan;

Ustazah terbabit yang dipercayai berumur lingkungan 40-an ditahan bersama pasangannya yang juga warga pendidik hasil maklumat orang ramai.

Difahamkan ketika serbuan dilakukan pasangannya terbabit yang berkurung berdua-dua di dalam unit kondominium beralamat Kondo Vista, Bandar Sri Permaisuri, Bandar Tun Razak, pada jam 3 pagi terbabit sekaligus menimbulkan syak wasangka.

Malah mereka gagal mengemukakan sebarang dokumen untuk mengesahkan bahawa mereka adalah suami isteri atau pasangan muhrim ketika diminta berbuat demikian oleh pegawai terbabit.

Lebih mengejutkan lelaki terbabit yang berusia lingkungan 50-an, adalah seorang Ketua Jabatan di sebuah institusi latihan terkenal.

-------------------------------------------------------------------------------------

Saya harap berita ini tidak akan membuatkan kita semua berprasangka buruk terhadap mereka-mereka yang bergelar 'ustazah'. Sebagai umatNya, kita tidak dapat lari dari melakukan salah dan dosa biar apa pun status yang kita pegang di dunia ini.

Jika dulu kita membaca kisah seorang ustazah disesatkan oleh Ayah Pin, hari ini kisah yang melibatkan nama 'ustazah' muncul kembali.

Apapun, marilah kita semua membentengi diri kita daripada godaan nafsu dan syaitan dengan iman dan taqwa. Mudah-mudahan, kita semua akan mendapat perlindungan daripadaNya.
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

91 comments:

  1. Uztazah pun manusia biasa. Tidak terlepas daripada melakukan kesilapan

    ReplyDelete
  2. Salam,
    Lain kali jgn la siarkan berita camni dlm blog, walaupon nama takde, tapi mengaibkan jugak, kalu tidak secara langsung pada yg buat, tapi tidak secara langsung pada jawatan yg dipegang. Sekadar mengingati satu sama lain.
    saya yg serba kurang dlm dunia ni

    ReplyDelete
  3. Mmnnn...Manusia tetap manusia..tidak boleh lepas dari kesilapan...Kalau nak diikutkan...kat barat lebih banyak kesilapan yang dilakukan oleh bishop bishop..meliwat pun ader..

    Jadi tak perlulah nak memperbesar-besar atau menjatuhkan maruah org lain...METRO bukanlah satu akhbar harian yang baik ...ia menimbulkan perasaan ingin tahu generasi muda..lantas akan mencuba apa yang didedahkan..HARAMKAN METRO ..perosak akhlak...

    Kalau belajar sampai ke universiti masih lagi dok cerita pasal kesilapan org seperti dalam politik sekarang..bila kita nak maju..betul tak?

    Mereka tu dilantik menjadi wakil rakyat , bukan pengarah drama atau filem ..dasar tak sedar diri baik pakatan mahupun BN..... Sudah lah....gaduh gaduh apa...

    Rakyat pun dah muak dengan cerita fitnah memfitnah nie...

    ReplyDelete
  4. Manusia tetap manusia.Iblis ni dia bukan kira ustazah ke, ustaz ke, berilmu ke, tak berilmu ke, kalau masuk jalan salah memang bagi peluang kat iblis tu..lebih-elebih lagi hal laki pompuan ni. Lagi nyawa masih dibadan, Allah akan terima taubat. Allah tu kan Maha Penerima Taubat. Jadi bersihkan lah hati, bila hati dah bersih, tak ada le nak pikir benda yang bukan-bukan tu.

    ReplyDelete
  5. Please differentiate between NORM and EXCEPTION.

    You get me ?

    Rgds
    baboonz

    ReplyDelete
  6. Aslmkm,
    Maaf, anda secara sedar atau tidak telah mengaibkan seluruh warga uztazah. Mengapa perlu ditekankan perkataan uztazah itu. Semuga lebih berhati2 dilain masa.

    ReplyDelete
  7. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Cik Nur
    Saya banga kejujuran anda mememaklumkan perihal kesalahan seseorang walaupun seorang yang bergelar uztazah untuk tatapan umum supaya si suami (mempunyai isteri ustazah) atau si isteri ( mempunyai suami seorang ustaz)wajib berperwasangka terhadap pasangan masing2 apabila pergi mengajar hingga larut malam baru balik.Bagi lelaki ok lah boleh beristeri empat tetapi bagi perempuan sori cuma seorang sahja dibenarkan.Jadi bagi pendapat saya si ustazah tersebut tidak bersalah kalau si jantan keparat tersebut tidak menggatal sungguh ( sikucing pantang tengok ikan nak sapu je)So Cik nor keep up update benda yang mungkar supaya kami sentiasa berwaspada dan peringatan perihal kesalahan amat baik untuk renungan bersama . Tolong jangan nak tegakkan benang yang basah

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum,

    1. Ini jelas menunjukkan bahawa tiada sesiapa pun yang terlindung daripada membuat kesalahan.

    2. Status seseorang itu tidak menjaminkan bahawa beliau itu terhindar dari melakukan kesalahan. Manusia bukan maksum.

    3. Sebelum kita bermati-matian mempertahankan seseorang itu, ingatlah, manusia ini makhluk Allah dan sering melakukan kesilapan.

    ReplyDelete
  9. wa dah cakap.... blog lu ni punca org fitnah2.. org maki2... klu betul lu nak berdakwah... cari jalan lain yg lebih bermakna... wa ni x pandai sgt cik aflah oi... kita memang ada kebebasan bersuara tp lu kena cr jln yg membuatkan lu x disoal di akhirat kelak atas apa yg lu wat skrg...lu nampak remeh je. wat artikel, pas2 publish..tp lu x tau yg benda 2 x betul...pas2 org ramai discuss sambil fitnah2.. yg berdosa lu coz lu menjadi punca or "mastermind".... nampak kasar ckit ni.. tp wa nasihat je... yg x letak nama dlm comment 2 bkn nak lepas2 atau sorokkan tangan.. tp lebih kepada sembunyi identiti.. lu jgn risau aflah.. wa sentiasa cacth up apa yg lu tulis supaya lu tau apa maksud fitnah, gosip, n kebenaran.....

    ReplyDelete
  10. Saya tak setuju kisah ustazah ditangkap berkhalawat disiarkan atau diperbesar-besarkan. Pertama: Lagi pun mahkamah syariah belum menjatuhkan hukuman
    pada mereka (?).
    Kedua: Kita tak tahu apa jenis khalawat yang dimaksudkan..apakah mereka ditangkap ketika;
    1. sedang berdua-duan dalam ruang tamu atau dalam bilik atau di taman-taman atau dalam kereta yang diparking ditepi jalan/ taman bunga atau dua-duan duduk duduk atas motorsikal atau bersama dengan orang lain yg. ada pasangan. Tangkapan boleh dilakukan kalau cukup saksi.
    3. adakah mereka ditangkap dalam keadaan pakaian yang lengkap atau dalam keadaan tanpa pakaian;
    Pendekata kita tahu keadaan sebenarnya. Biar mahkamah memutuskannya.
    Ketiga: Saya tidak setuju perkara tersebut disebut dalam internet sebab kesan negatifnya. Siapa yang untung kalau perkara ini diperbesar-besarkan? Siapakah yang mendapat malu?? Apakah perasaan kita jika salah satu daripada keluarga kita ditangkap berkhalawat????????? Cuba fikir-fikirkan! Bye!

    ReplyDelete
  11. Cik Nur apa point sedari menghebahkan cerita2 sebegini?? Nak banyakkan trafik ke blog sedari dan jadi popular overnite?

    Jangan ikut Metro, mereka profit oriented, tak kira citer apa pun janji akhbar dia laku. Dan sedari jangan jadi penghebah seterusnya sampai orang yang tak baca akhbar murahan tu pun daripada tak tahu jadi tahu.

    Citer2 sumbang yang melibatkan tokoh2 agama seperti ustaz dan ustazah sepatutnya kita sembunyikan kerana akan backfire kepada institusi agama dan kita sebagai orang islam. Imej islam akan tercemar. Malah Allah SWT akan menjaga keaiban kita sekiranya kita menyembunyikan keaiban orang.

    Agama kita islam sekarang ini memerlukan pembelaan kuat dari penganutnya seperti kita. Dahlah islam dikutuk, dihina dan dipadang serong oleh dunia barat disebabkan oleh niat jahat zionis, sehingga islam menjadi merempat di bumi Allah SWT sendiri. Kita sebagai umat islam jangan pulak ikut sama dengan mencurahkan minyak pada api yang membara.

    Blogging memang tak salah, tetapi sedari ikutlah atika islam dalam blogging. Perlu kita ingat kita dipertanggung jawabkan keatas setiap huruf yang kita tulis.

    Saranan saya perdalamkanlah ilmu agama supaya imej islam yang kita bawa tidak dijadikan bahan tawa dan senjata makan tuan.

    Waminallahit-taufiq walhidayah.

    ReplyDelete
  12. Nur, as a non-muslim, let me offer my sympathies to you for having to endure the comments from your fellow muslims.

    And as a non-muslim, let me also offer you my respect for being truthful in everything you do. Instead of showing the hypocritical side of Islam (which many commenter did), you show your courage in your faith.

    Some people, (not limited to muslims only) take the religion as a tool and rules to follow. Instead of seeing religion as it is, they prefer to limit it's truth and define it to the extent they think they are actually larger than the truth.

    As such they have difficulty differentiating between the religion and her adherents. Just like those who thinks Malays is Islam, and an attack to the Malays will be automatically associated as attack to Islam. Or the demise of Malays will caused the demise of Islam.... what a bull...

    That's why whenever some people say about "mempertahankan agama" or "mempertahankan nama baik Allah", many non-muslim will just smile at such a notion! As if God is so weak that it need men to protect, as if the Quran is such a bunch of bullshit that questioning it is a interpret as a form of "penghinaan".

    hah, religion in its most superficial form...

    nur, please do take consolation of the fact that Mufti perlis was also criticise and labelled as deviant and liberal. He is easily one the most respected mufti around...

    KaKiaYam

    ReplyDelete
  13. aku sokong aflahJuly 12, 2008 at 2:50 PM

    wei hangpa yang komen sangat taknak bagi siar blog yang menjatuhkan maruah...

    bodo la korang, nak sorok buat ape benda benda yang maksiat, dedahkan, biar semua orang tahu.

    hangpa sibuk nak sorok sorok ni, ada cara lain ke hangpa sendiri nak berdakwah, ada masuk kelab anti maksiat mana mana?

    Bodo. Hipokrit dengan agama sendiri. Ptuih.

    ReplyDelete
  14. Salam,
    Banyak komen yg kata sembunyi dan ada juga yang kata hebohkan.
    Baik - cuba kita selami apa yang telah terjadi kesan daripada menghebohkan ini- misalnya kisah-kisah maksiat di TV3 sebagai cth:- Apakah kesannya kepada masyarakat? Adakah jenayah/maksiat makin berkurang? Atau adakah kita tidor dan buat tak tau sahaja. Dan kalau pembaca tahu- ada gesaan untuk menyembunyikan keaiban orang lain dan nescaya Allah akan menyembunyikan keaiban kita kelak.
    Sekian

    ReplyDelete
  15. Salam.

    Emm menarik juga isu ustazah ni. Btw saya seorang warga MOE juga ngajor kat Daerah Ulu Langat. Pernah kerja kat PPD Ulu Langat, Kajang. Memang banyak aduan salah laku tentang ustazah ni sebelum ni masa aku kerja kat situ lah. Tapi kita dapat arahan atas supaya sapu bawah kapet demi menjaga nama baik sumua. Semua aduan berkaitan ustazah ni, mesti pasal kacau suami orang. Kalau nak dinamakan semua lelaki tu, panjang juga senarainya. Jadi yang ko orang dok bela ustazah tu, kenape? Dah ramai para isteri merana dek perbuatan ustazah ni. Banyak rumah tangga yang dah hampir musnah. Mungkin ini balasan Allah kat insan yang bernama ustazah ni. Tahu hukum tapi terlupa tentang dosa. Syabas Cik Nur .... amal maaruf nahi mungkar tu luas cabangnya. Tahniahhhhh menyedarkan masyarakat tentang ustazah bertopeng syaitan ni.......

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum wbt.
    Terpanggil juga untuk kongsi. Aku tggal kat lokasi tangkapan JAWI tu gak tapi lain blok. Kawan gua yg bjiran ngan unit rumah dia orang kena cekup tu story kata lama gak suspek nak buka pintu. Maklumlah .... dah lewat pagi antara 3-4 pagi. Tak tahu lah tengah ..... ke, tidur lain bilik ke, nonton EURO 2008 ke...ehhh dah habis kan...., minum kopi ke.... Tapi klu dah sepasang insan blainan gender satu bilik dah tentu ada makhluk ketiga..... Bagi aku Cik Nur tak salah siarkan citer begini... atleast jadi panduan kat kita sumua bahwa tak ada tempat selamat dlm dunia ni untuk buat kerja terkutuk tu..... Memalukan komuniti tempat tinggal aku jer...

    ReplyDelete
  17. He he .... nak ketawe ade nak nangis pun ade. Ade yang mentaliti sempit ade yang mentaliti terlalu besauuu, ade yang nak tunjuk alim. Come on Malaysia. Be realistic. Kita bukan nak memalukan mane2 pihak cuma sekadar ambil iktibar. Hamba ni, bile si Ustazah ni mula2 masuk kursus kat IAB dan lepas tu asyik pergi jumpe Ketua Kaunseling (suspek lelaki ler), hamba dah syak semacam jer hubungan dia orang ni. Tak macam student ngan supervisor. Sorang ibu tunggal, sorang lagi dah berbini 2 dalam proses nak cukup 3 macam P.Ramlee. Dalam hati hamba berkata "suatu ari dia orang berdua ni kantoi". Tup tup dengar berita dah kena cekup kat dalam bilik kondo jam 3-4 pagi. Buat gapo dia pagi2 buta berdua. Bukan dalam kereta ker atau ada pasangan lain ker. Jangan salah paham, di Melaka duduk ramai2 dalam karaoke pun boleh kena caj khalwat tau. Kan maklumat kata dah beberapa kali hampir dicekup. Kira bernasib baik juga lah dia orang sebelum ni. Tapi unfortunate, dia punya ending macam tupai yg pandai melompat.....Insan2 yg bergelar USTAZAH sesungguhnya mereka ini mulia tarafnya tapi yang seorang ni je tidak menjaga taraf kemuliaan tersebut. Sodaqollahul azim.

    Anti Maksiat, IAB.

    ReplyDelete
  18. Udah-udah la tu. Kalian semua enggak jemu2 bicara hal ustazah itu. Apa rupanya cantik bangat? Macam Wadina ker, Wahida ker atau Azizah Jasmin TV3 ker, Arini ker, Soleha ker??? (senarai calon yang bertudung ler). Sampai kapan kita harus bicara soal ustazah yang bersekongkol dengan bukan mahram itu? Apa sampai kalian masuk dalam kapan? He he he... Ada antara kalian yang bisa mendedahkan rupa paras beliau. Teringin bangat aku nak ketahuinya. Maklum ler, dah jadi popular sangat dia tu sejak dua menjak ni...

    Ingin Tahu

    ReplyDelete
  19. Wa ingat yg kata kasik sebar ini citer tak salah lu org seme tak belajo agama kot. Kalau lu dah bangang jgn masuk forum lu pegi bedegung lg baik la.

    Ini hal menyentuh syariat islam yang menghalang keras bagi malu org lain dan agama. Kalau lu tak faham bermakna lu ni seme islam pak turut silap2 mandi wajib pun tak sah.

    Cik Nur wa ingat lu kena tapis sikit komen dari org2 yg terencat akal dan tak reti pasal agama. Wa kawatir lg banyak komen bodo lu masukkan kat sini lu pun sebahat sama.

    Wallahualam bisawab wa sudah faham sebab tu wa sebat.

    ReplyDelete
  20. Salam, saya ini dulu kawan baik Si Ustazah tu. Satu species. Suka kacau husband orang. Tapi sekarang dah clash and I pun dah insaf balik ke pangkal jalan. Cuma yang saya geram dengar citer terkini, ustazah kawan saya ni cuba tegakkan benang basah. Dia kata dia kena fitnah. Maksudnya orang kenakan dia lah gamaknya. Orang frame dia. Saya pun tak faham, macamana orang kat Kondo tu boleh tolong bawa pasangan jantan dia ke dalam bilik dia. Gamaknya dia tengah tidur sorang2, tiba2 ada orang letakkan jantan tu sebelah dia. Terkejut besauuuuuuu lah dia bila bangun tengok ada jantan sebelah dia. Astaga. Begitu lah benang basah yang cuba ditegangkannya di kalangan kami kat sekolah. Taubat...taubat.

    Species insaf
    SMUH, S'nyih

    ReplyDelete
  21. Salam,

    Kepada semua yang ada terdengar citer ini, dan percaya akannya, harap2 insaflah sebelum terlambat. Setelah lama jugak merisik dan bertanya kekawan akan kesahihannya, saya dan kami sebagai bekas anak murid ustazah tu, menolak dengan sekeras=keras fitnah murah ini. Kalau ustazah yang dimaksudkan tu Ustazah Jamilah Bt Abdul Aziz, memang itu adalah fitnah besar. Kami dah tak tahan lagi halnya sentiasa dikatakan orang kat Semenyih ni. Klu DSAI boleh difitnah sedemikian rupa, apatah lagi ustazah kami yang lemah tersebut. Tak mungkinnnnnnnnnnnnn. Kami kenal benar dengan ustazah kami. Kami berdiri di belakang beliau. Lawan tetap lawan. Fitnah fitnah fitnah.

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  23. A'kum Nur. Kebenaran tetap akan terserlah kelak! Ikuti sahaja kesahihan cerita ini. CERITA BENAR, CERITA GENUINE. NUR (CAHAYA) BENAR!

    ReplyDelete
  24. myMetro » Setempat
    Ustazah dicekup berkhalwat
    Oleh Salman Hamat
    salman@hmetro.com.my


    CHERAS: Mengaibkan apabila seorang ustazah yang bakal dilantik sebagai
    pengetua sekolah, dicekup sepasukan penguat kuasa Jabatan Agama Islam
    Wilayah Persekutuan (Jawi) kerana berkhalwat di sebuah kondominium
    mewah, Sabtu lalu.

    Ustazah terbabit yang dipercayai berusia lingkungan 40-an, ditahan
    bersama pasangannya yang juga warga pendidik, hasil maklumat orang
    ramai.

    Difahamkan sebelum diserbu, pasangan terbabit dikatakan berkurung
    dalam unit kediaman di Kondo Vista, Bandar Sri Permaisuri, Bandar Tun
    Razak, pada jam 3 pagi, sekali gus menimbulkan syak.

    Malah mereka gagal mengemukakan sebarang dokumen untuk mengesahkan
    hubungan suami isteri atau pasangan mahram ketika diminta berbuat
    demikian oleh pegawai penguat kuasa yang melakukan serbuan.


    Lebih mengejutkan, lelaki terbabit yang berusia lingkungan 50-an,
    seorang ketua jabatan di sebuah institusi latihan terkenal.

    Ustazah terbabit dikatakan bertugas di sebuah sekolah di Semenyih dan
    baru selesai mengikuti kursus sebelum memulakan tugas baru sebagai
    pengetua sekolah.

    Sumber yang enggan dikenali turut mendakwa, pasangan terbabit
    dikatakan kerap dilihat bersama dan beberapa kali hampir dicekup pihak
    berkuasa, tetapi nasib sering menyebelahi mereka menyebabkan sentiasa
    terlepas daripada ditangkap basah.

    Sementara itu, jurucakap Jawi ketika dihubungi semalam, mengesahkan
    penahanan pasangan terbabit tetapi enggan mengulas lanjut dengan
    alasan siasatan sedang dijalankan.

    "Pasangan yang ditahan adalah warga pendidik, namun butiran peribadi
    serta sekolah tempat mereka mengajar terpaksa dirahsiakan," katanya.

    ReplyDelete
  25. Salam saudaraku yang posted this msg

    Daripada banyak komen-komen yang tertera, TIADA SATU PUN YANG MENYEBUT NAMA USTAZAH YANG TERLIBAT. BAGAIMANA ANDA BOLEH MELETAKKAN NAMA SESEORANG?! Sedarlah bahawa perbuatan sebeginilah yang BOLEH MENIMBULKAN FITNAH! Fitnah, Difitnah, Memfitnah, Terfitnah!

    Kat Semenyih ni cuma ada satu sekolah menengah yang ada ustazah. Takkan sekolah Cina ada ustazah kut. Hanya dia yang sedang kursus. Cukup cukup lah tu....tak yah nak bahas lagi pasal ni. Kesian dia.

    Murid setia

    ReplyDelete
  26. Ehemmm ... Mulia betul fikiran dan hati insan2 yg bernama murid tu. Sayang bangat kat ustazah Arini dia orang tu. Tapi memang betul budak sekolah ni, adik aku kalau apa yang dikatakan oleh cikgu dia orang tambahan lagi ustaz/ustazah, memang tak payah bapa aku nak nasihat......tak didengar mereka. Kata2 pendidik tu semuanya benar.... mak bapa selalu tak betul. Jadi guru2 klu nak cakap apa2 pun yang kontroversi...hati2 sebab budak2 sekolah cukup berpegang kuat bangat ngan kata2 guru mereka.

    ReplyDelete
  27. Cik Nur yang dikasihi....

    Isu yang ditonjolkan oleh C Nur ni, dah semakin dapt sambutan. Bebudak sekolah pun ikut serta tapi dengan suci hati nak membela tok guru mereka yang dengan suci hatinya dipercayai suci sesuci embun pagi. Tapi hakikat nahi he (speaking Hindi sket. Ham tum hampeh he tera ustazah tu ko jahanam. Kalau haruan boleh makan anak. Ustazah ni lagi terror, dia makan haruan terus. Tak caya, lepas ngajor mesti pergi pasar Semenyih beli bapa haruan. He he he. Goreng pun sodappppppp.

    Cicit Tan Sri Hang Tuah.
    (baru dapat)

    ReplyDelete
  28. Wahai pelajar-pelajar yang mulia serta suci hatinya bak salji. Salaam ku kepada mu semua. Hidup ini penuh dengan, penipuan, lakonan serta kepura-puraan. Sebab itu telah diadakan pelbagai anugerah seperti PELAKON TERBAIK, DRAMA TERBAIK, BEST ACTOR & ACTRESS serta PENIPU TERBAIK. Anda akan melalui kehidupan ini dan akan faham kelak apa yang dimaksudkan diatas. WHAT YOU SEE IS NOT WHAT IT IS ! Oleh itu, berhati-hatilah supaya tidak terpedaya atau diperdayakan. LUV U ALL !

    ReplyDelete
  29. WAAAHHH ! MAKIN GLAMOUR USTAZAH NI YEK.. ARTIS PUN KALAH.. KALAU CAMNI, AKU PUN INGIN MASUK KELAS 'MARI BELAJAR KHALWAT DENGAN USTAZAH' LAH!.. VERY GLAMOUROUS !..

    ReplyDelete
  30. raihana smkuh semenyihJuly 25, 2008 at 8:34 PM

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  31. I wonder what happened to Raihana's smkuh Semenyih comments????...

    The LIGHT

    ReplyDelete
  32. Salam Kak Nur, be spotting Lisbon skit lah... Publish ler komen Raihana SMKUH tu. Maybe kita boleh lihat kbnarannya. Plissssssssss Kak Nur.

    Cayang Kak Filah

    ReplyDelete
  33. Dear Frens from VA,

    aDA sesapa kat VA blok A tahu tingkat 16 tu rumah no. brape? "Sesekali ku rase teringin" nak jadi glamour cam ustazah tu. Wa ingat wa rela lah nak berkhalwat ngan ustazah tu. Tapi tak leh la sampai lewat malam 3-4 pagi nanti mak aku marah balik lewat. Bukan apa, aku ni giler nak jadi lelaki glamour jer. Ada sapa tahu dia tu lawa cam na?

    Gila Glamour
    VA, Tkt 15

    ReplyDelete
  34. Klon Pierre AndreiJuly 30, 2008 at 4:45 PM

    Lu mahu tahu rupa ustazah tu ke.Gua pernah nampak dia jalan dengan teman lelakinya di kondominium tu.Kulit hitam manis,tinggi 5 kaki ,badan kurus.Dulu pakai cermin mata sekarang pakai contact lense.Senang kenyit matalah bila dah pakai contact lense.Pada wa dia tak cun.Itu peliknya boleh tangkap lentok dengan ketua jabatan kaunseling IAB dan suami-suami orang.

    Klon Pierre Andrei
    Jangan Ditangkap Khalwat

    ReplyDelete
  35. Sempat baca komen panas Raihana SMKUH.Dia kata ustazah ni ada skandal dengan abang iparnya sendiri.Katanya lagi suami kepada kak longnya.Dah lama,dari remaja lagi.Dia juga cakap ustazah ni kena tangkap khalwat dengan teman lelaki nombor 4.Ramai teman lelakinya,semua suami orang.Salah sorangnya bapa kepada anak muridnya di SMKUH.

    BERITA BERNAMA

    ReplyDelete
  36. Raihana SMKUH memang hebat.Dia ni mengalahkan nujum Pak Belalang P.ramlee tau.Sejarah hidup Ustazah ni pun dia tahu.Aku rasa dia ni cakap betul.Bukannya apa,aku ni keturunan dari Kampung Cincin,Melaka.Kira tanah tumpah @ kelahiran ustazah nilah.Ada orang kampung bisik-bisik kat aku,ustazah ni pernah bawa jantan ke rumah pusaka di kampungnya.Mak ayah ustazah ni dah lama meninggal sebab tulah dia berani buat macam tu.
    Aku ni cerita benar macam kisah benar TV3 tulah.Aku bukan nak buruk-burukkan dia.Aku doakan ustazah ni bertaubat dan kembali ke pangkal jalan.Hidup hanya sekali Beb......SILAP LANGKAH KANTOI!


    PEMINAT KISAH BENAR

    ReplyDelete
  37. Dengarsini hai orang kampung.....
    Apa yang dikatakan RAIHANA, BERITA BERNAMA DAN PEMINAT KISAH BENAR, memang diakui benar sebenar benarnya. Tiada yang tidak benar melainkan benar belaka. Cuma ada tertinggal satu dua perkara. 1)Abang long dia 2) Staff Maybank (Z), 3) Pengerusi PIBG (hampir2)Bapa murid sendiri (tergamak dia), 4) Sesama Cikgu ngajor kat SMKUH) 5) Teman sebilik masa kena tangkap khalwat (Mr. M.D).
    Lepas ni ada lah mangsa baru kat UM tu tempat dia tengah sambung belajau nak jadi PENGETUA (bakal Pengetua Sek. Men. Teknik BerKhalwat, Selangor).

    Kepala Otak Buat Batu Cincin
    Melaka.

    ReplyDelete
  38. Anonymous said...

    Dengarsini hai orang kampung.....
    Apa yang dikatakan RAIHANA, BERITA BERNAMA DAN PEMINAT KISAH BENAR, memang diakui benar sebenar benarnya. Tiada yang tidak benar melainkan benar belaka. Cuma ada tertinggal satu dua perkara. 1)Abang long dia 2) Staff Maybank (Z), 3) Pengerusi PIBG (hampir2)Bapa murid sendiri (tergamak dia), 4) Sesama Cikgu ngajor kat SMKUH) 5) Teman sebilik masa kena tangkap khalwat (Mr. M.D).
    Lepas ni ada lah mangsa baru kat UM tu tempat dia tengah sambung belajau nak jadi PENGETUA (bakal Pengetua Sek. Men. Teknik BerKhalwat, Selangor).

    Kepala Otak Buat Batu Cincin
    Melaka.

    July 31, 2008 7:57 PM

    Salaam ku kepada mu wahai insan-insan yang murni. Mungkin ada mangsa terbaru atau tiada di UM nanti. TIADA kerana Abang Long 'Ustazah Khalwat' SEMEMANGNYA BERTUGAS di UM. ADA sebagai satu MUSLIHAT atau kerana INGIN KEMAJUAN serta PEMBAHARUAN atauuu..... DAH BOSAN KOT ??!!

    WARGA UM MALAYSIA BLEH

    ReplyDelete
  39. Bapa2 Ibu2, Embak Nur...

    Ya ampuunnnn. Ni udah benar2 gawat. Banyak sekali cerita kbrukan ustazah tsbut. Apa gak ada cerita kebaikannya langsung. Kan dia pernah ngajar anak2 kita tentang agama. Itu sudah kira amal maaruf. Cuma dia tersilap langkah aja. Masakan kerna itu dia dihukum begini..... Fikirin si semuanya. Dia jugak manusia. Ada nafsu dan segala. Kan Allah kurniai wanita itu 9 bahgian nafsu dan satu bahgian akal. Kalau dah nafsu menguasai akal, peduli apa si rumah pusaka atau rumah siapa, janji kepuasan diri yang utama. Kalian gak pernah jadi ibu tunggal. Aku sangat ngerti perasaan ustazah tsbt. Aku juga insan yang dahaga sepertinya..... CUma aku belum temui calon.....

    Simpati dari Seberang....

    ReplyDelete
  40. A'kum, SIMPATI DARI SEBERANG.

    Memang benar omongan kamu itu. Kita org pompuan ada nafsu. Tapi nafsu kita brtmpat. Tak lah sampai suami kakak sendiri pun jadi kerja. Yang si suami kakak tu pulak, nama jer "Dekan" kat Universiti terkenal, tapi nafsu ngalahkan Mat Rempit. Mat rempit pun ada akal, lepaskan nafsu kat Minah Bohsia. Ini nama jer Propesor Uniber CT, nafsu macam kambing. Tu lah akibat belajar tinggi2, kepala dah Botak, dah tak dapat bezakan adik ipar ngan bini. Harap2 mereka ni masih kenal mana syorga mana neraka. Harap2 PENTADBIR universiti berkenaan perhati2 kan lah. Kalu itu hari Metro lapor Ustaah vs IAB nanti takut Ustazah vs Uni. **?? pulak. Masa tu baru nak gelabah bila nama dah busuk. "DEKAN UNIVERSITI TERKENAL DICEKUP KHALWAT NGAN ADIK IPAR (ADIK BINI SENDIRI)".
    Zaman dah berubah,
    dunia dah maju,
    otak macam lembu,
    nafsu jadi hantu,
    hilang sudah malu,
    di rumah bini aku,
    di opis ipar ku,
    jangah pikir dulu,
    seronok mesti dahulu,
    apa pedulinya aku,
    bukannya orang tahu,
    dia tiada bapa ibu,
    ipar tpt beradu,
    abang tpt ngadu,
    sesal kumdian sesal dulu,
    ku himpun 2 beradik buat madu.

    Propesor Tuk Tuk.

    ReplyDelete
  41. Astagfirullah....

    Citer ustazah ni macam Keluarga 69 dah. Boleh main tukau-tukau pasangan. Klu P.Ramlee masih idup tentu dipilemkan citer ni. Apa nak buat zaman dah berubah dunia dah maju. Buat maksiat macam tukau baju.

    Bakal Pengetua
    Kg. Cincin, Melaka.

    ReplyDelete
  42. bakal kaunselor IABAugust 4, 2008 at 7:19 PM

    Dah lama mengikuti blog pasal ustazah ni.Macam mana ya nak ingatkan dia supaya insaf.Kita aje yang beria-ria berblog.Ntah-ntah dia tak tahu pun kewujudan blog ni.Bloggers,ada tak cadangan bagaimana nak maklumkan kepada ustazah ni.

    ReplyDelete
  43. Assalamualaikum, kita manusia biasa yang tak lepas dari membuat dosa samada kecil atau besar. Allah itu Maha Pengampun meskipun sebesar mana pun dosa yg kita lakukan. Diharap ustazah & pasangannya akan bertaubat nasuhah. Mcmana pun kita tak akan lepas dari balasan Allah Ta'ala. & peringatan buat kita bersama... sesiapa yg suka mendedahkan rahsia seseorang, Allah jua akan mendedahkan aib kita nanti. Jadikan peristiwa ini satu pengajaran.... tak ada manusia yg terlepas dari membuat dosa. Syaitan itu ada di mana2 utk menggoda kita supaya kita akan menemaninya di dalam neraka nanti.

    ReplyDelete
  44. Bakal kaunselor iab,
    Kita hanya boleh doakan ustazah ini menjadikan peristiwa dia ditangkap khalwat sebagai pengajaran kepada dirinya.Selain dari itu,saya yakin ustazah ini bukan sebatang kara.Takkanlah dia ni tak ada adik beradik yang boleh membantu dia kembali ke pangkal jalan.Harapan saya jika ada kaum keluarga ustazah,bantulah dia ni dan jangan biarkan dia ini hanyut.
    Tujuan bloggers bukan untuk mendedahkan aib si ustazah ini.Cuma nak perkara yang terjadi kepada ustazah ini dijadikan pengajaran dan dijauhi.Dalam Islam seorang wanita tidak boleh mendedahkan auratnya kepada ipar duai.Satu lagi kita juga diperlihatkan tentang pentingnaya mengamalkan ilmu agama yang ada di dada.
    Saya lihat ustazah ini mempunyai ramai musuh sebenarnya.Maknanya ada yang tidak kena.Mungkinkah dia ni tidak pandai berinteraksi dengan orang sekelilingnya.Ramai betul yang kita lihat macam kenal dengan ustazah ini secara peribadi apabila membaca blog ini.
    Saya amat berharap si ustazah berkenaan membaca blog ini dan mula muhasabah diri.masih tidak terlambat lagi untuk membetulkan keadaan.

    ReplyDelete
  45. My dear ustazah....

    Dont listen to what they said about u. U just mind your bisnez. Keep it up. Keep collecting the list of unfaithfull husband of your own gender. They r so many of that kind outside there. They don know yr problem. Who said being an ustazah, u cant involve in this immoral conduct. Even yr family never say anything about that. Who r they then to interfere. M always with u. Kubur masing2, belum tentu who going to jannah and who goes to hell. Repentance s always available selagi nyawa tak sampai ke halkum (betoi ka). U r still young so don waste what ever u have, I mean ...... he he. Make use of it...... fully utilise it. The demand is so great. Why don you explore non malay.... M always wit u. Hidup ustazah......

    Ustazah fan club

    ReplyDelete
  46. Assalamualaikum buat semua.. mudah2an dgn adanya kisah ini, kita semuanya akan jadikan ia satu ikhtibar. Ilmu ugama setinggi mana pun yg kita ada jika tak dipraktikkan sebagaimana yg disuruh dan diperintahkan oleh Allah Ta'ala, ianya akan hanyut jua. Iman itu tak boleh diwarisi atau dijual beli. Ia patut dijaga, dibaja dan dipelihara sebaik mungkin agar kita hidup di dlm kerahmatan Allah sentiasa. Insaflah wahai ustazah dan kita semua hisaplah diri kita sebelum Allah menghisap diri kita nanti. Tidak akan berganjak kaki manusia itu selagi ia tak ditanya dgn 4 perkara di padang Mahsyar nanti. Mudah2an Allah memberi petunjuk buat kita semua. Hidup ini sekejap aje.

    ReplyDelete
  47. Assalamualaikum, aku bengang betul dgn kes ni...entah2 ustazah dan pasangannya tu tak tahu pun ada blog ni. Sesiapa yg kenal ustazah tu, do pls inform her. Beritahu dia, sebenarnya apa yg berlaku ni adalah satu kemarahan dr Allah Ta'ala dan dibukaNya rahsia kita jika Allah telah beri warning beberapa kali. Ingatlah..secantik mana yg kau rasakan cunnya diri kau tu, ianya akan kerepot juga. Hari ni kau buat kerja dgn laki-laki org, kau hancurkan hati2 kaum sejenismu, kau porak-perandakan rumahtangga org, kau musnahkan, kecewakan dan patahkan hati2 anak2 keluarga jantan2 tu tapi ingat... ke mana kau nak lari, Allah melihat segala2nya. Baik kau atau pun sijantan2 tu... kau sama saja dlam kategori golongan laknatullah. Aku benci betul dgn perangai gatal, miang, sundal kau...memalukan org Islam especially golongan org yg ada ilmu ugama. Di mana imanmu? Biar sejauh mana kau cuba larikan diri, jika Allah telah murka, segala2nya akan dipertunjukkanNya. Ingat... hari ni kau buat org, esok lusa Allah balas pada anak2mu. Na'uzubillahiminzaliq. Bertaubatlah! Jika nergara kita ni menjalankan hukum2 Islam dan segala bukti2 ada, kau akan direjam sampai mati baik yg betina ataupun yg jantan!!!!!

    ReplyDelete
  48. Alemek bloger sumua..... ape ke bende ribut2 mareh2 ni. Sporting lisbon la sket beeebbbb. Zaman dah berubah dunia dah maju. Ini zaman globalization. Tahu tak "G L O B A L". New word order kata Bush haram tum ke jadah hee. Kita yang rasional ni jangan emotional. Maybe ustzah ni ada dia punya own reason. Bumi mana tak ditimpa hujan. Jadi kalau tanah dah gersang tu kena lah kita (ops depa) siram2 kan. Ni sebagai mnyambut seruan krajaan Industri Asas Tani. Pertanian tu kan perniagaan. Berniaga ke, jual daging ker, tu smua kategori industri asas tani la tu. Tentu Tok Pa menteri seronok kalau dia tahu. Silap2 dapat bantuan lagi.. subsidi la katakan. Krajaan pun dah banarkan gabemen serven libat ngan perniagaan. Jadi Ustzah ni kira dah menyahut seruan krajaan lah tu. Ternak lembu Jantan, jual daging, jual santan kelapa muda, kelapa tua tak sedar diri, susu, berger, hot dog, sup,gear box, ice cream, telor berbulu (tak pernah dengar kan), koteow kerang busuk macam2 lagi serba mak nenek. Ni lah tempias gelibelisarsi(globalisasi). GLOBAL = Gian Laki Orang Buat Aku Longlai......

    Penghuni Lrg Hajjah Taibiah
    (dulu Lrg Haji Taib) sudah tukar ker?

    ReplyDelete
  49. Mengapa ustazah ini dihukum sebelum makamah menghukumnya? tidakkah kita rasa bersalah sudah menuduh orang yang belum tentu bersalah. Kalau betul beliau berbuat tidak baik sekali pun sekurang-kurangnya kita berdosa juga kerana cuba terlibat secara tidak langsung mengaibkan beliau. Apatah lagi kalau beliau ketika itu berbuat sesuatu yang tidak seperti yang kita sangka, tidakkah kita akan lebih berdosa. Mesti kah setiap orang yang ingin berbuat jahat tunggu sampai pukul 3 pagi. Kalau siang hari orang tak boleh berbuat jahat kah?
    Buatlah kajian sedikit tentang berita yang keluar dalam Harian Metro. Kita jangan salahkan wartawan kerana itu lah cara komunikasi kewartawanan. Syabas dan tahniah kepada pemberita Salman Hamat yang telah berjaya menarik minat pembaca.
    Apa yang saya selidik tentang maklumat kes tersebut bukan daripada JAWI tetapi dari SUMBER YANG ENGGAN DIKENALI. Tidakkah kita semua terfikir siapa sumber yang tidak dikenali itu. Kalaulah benar dia orang betul-betul baik sebagai pencegah kemungkaran, kita yang bersamanya masih mendapat dosa percuma kerana bersubahat mengaibkan dan menuduh perkara-perkara yang tidak pasti kepada orang lain. Tetapi bagaimana kalau sumber yang enggan dikenali itu memang berniat jahat kepada uztazah berkenaan tidak kah kita bersubahat sama-sama mendapat dosa besar? Tidak kah kita takut dan gerun bagaimana pula nak berjumpa ustazah terbabit untuk meminta maaf. Apatah lagi kalau beliau tidak memaafkan tuduhan-tuduhan kita itu.
    Kemungkinan kah Sumber Enggan Dikenali itu jiran yang bermusuhan? Kemungkinan kah dia orang yang kecewa? Kemungkinan kah dia bekas suaminya yang berdendam? malah berbagai-bagai kemungkinan....
    Tidak ada orang yang dengki kianat kepada simiskin, sibodoh atau sihodoh. Malah orang akan dengki kerana kaya, cantik dan pandai. Sudah pasti ustazah ini memiliki kelebihan-kelebihan yang agaknya tiada pada orang yang cuba menjatuhkannya. Setidak-tidaknya
    Pelik tak kita bagaimana tiba-tiba pihak JAWI boleh terus ke tingkat 16 sedangkan di kondo tersebut terlalu banyak rumah. Jadi adakah mereka dicekup atau diperangkap kerana sikap "dendam" dari pihak sumber yang enggan dikenali? Mengapa sumber yang enggan dikenali tidak sabar-sabar menunggu keputusan makamah. Kalaulah ustazah ini didapati tidak bersalah nanti tidak kah kita berdosa telah memalu dan mengaibkan beliau.
    Bagaimana Sumber yang enggan dikenali ini begitu beriya-iya dan begitu mengetahui tentang latar belakang pasangan kes ini. Jika sumber dari semenyeh, bagaimana dia tahu kes di Ceras, Jika orang di Kondo Ceras, bagaimana sumber itu tahu tentang semenyeh. Sedangkan jarak Semenyeh dengan Ceras agak jauh.

    ReplyDelete
  50. Pemerhati PrihatinAugust 7, 2008 at 3:43 PM

    Wah!Dah ada isu dendam pulak dalam blog ini.Saya rasa tak ada unsur dendamlah.Manusia yang buat salah memang selalu sangka dia kebal dan tiada orang yang memerhatikan gelagatnya.Hakikatnya walaupun banyak masalah sosial,masih ada lagi yang prihatin bab-bab khalwat ni.Saya rasa tak mustahil orang di Semenyih dan Cheras tahu pasal ustazah ni.Dia dah lama diperhatikan .Cuma dia aje yang tak tahu.Melalui blog in.baru kita tahu aktiviti ustazah ni di Semenyih dan Cheras.Mustahillah bloggers ni orang yang sama aje.Banyak betul masa untuk menulis sebanyak 48 blog.Tak kerja ke si bloger tu.Takkan pulak blogers ni ada mesyuarat tergempar di kedai kopi membincangkan isu ustazah ni.Baik cerita pasal Anwar Ibrahim dan suasana politik Malaysia yang lagi panas dari isu ustazah khlawat ni.
    Cuba fikirkan dan renungkan fakta dalam petikan Metro tu. Kalau dah ada jantan di rumah pada pukul 3 pagi,buat apa ye!Takkan mesyuarat kot atau ada sesi kaunseling khas di kondominium!Seperti yang kita tahu nak tangkap orang khalwat perlu 4 saksi lelaki dan yang paling penting maklumat dari orang ramai.Pada saya ,dah selalu sangat si ustazah ni buat projek di kondo Cheras tu sampai orang perasanlah gamaknya. Lain tau,orang yang suami isteri dan orang yang tak kawin.Cuba tengok dalam kereta ajelah bila di lampu isyarat.Yang tak sah tu,manja dan mesra semacam.Yang suami isteri,diam atau salah sorangnya tidur dalam kereta.
    Macam mana ada orang yang boleh pertahankan ustazah ni.Pelik bin ajaib tapi itulah dunia akhir zaman.Yang baik itu salah .Yang salah itu baik.Seperti ustazah kita ni jugalah.Sayng sungguh ilmu yang ada padanya tidak dipraktikkan langsung.

    ReplyDelete
  51. Assalamualaikum geng2 semua, hebat juga bila aku terbaca blog ni. Macam ni ajelah... ustazah tu kenalah beringat selalu sbb semua org dah tahu sekarang ni kegiatan awak ni. Tak usah fikir fasal org lain, fikirkan dosa2 yg dah dilakukan. Bertaubat segera. Kita pun sama tak lari dr berbuat dosa tapi tak adalah sampai berzina, masih waras lagi akal ni. Di bulan Syaaban ni... banyakkan istighfar, bykkan amalan baik spt bersedekah, bykkan sembahyang sunat, berpuasa dll dan semuga kita dikasihi dan dirahmati Allah sentiasa. Kita berjln mendapatkan Allah, Dia berlari mendapatkan kita. Amin! Amin! Ya Rabbil'alamin.

    ReplyDelete
  52. Ye elehhhh..... dear blogers semua... aku sokong saudara/saudari yang mempertahankan ustazah tu. KAU ORANG semua buat fitnah, METRO fitnah, SUMBER X DKENALI fitnah, JAWI fitnah. Kalau nanti MAHKAMAH hukum dia pun FITNAH, tapi kalau tak cukup bukti MAHKAMAH ADIL.
    Tak kan lah dia orang nak buat apa2 pukul 3 pagi. Lagi pun dia orang tahu dia orang bukan suami isteri. Dia ustazah lahhhh, mesti tahU semua HALAL HARAM. Apa yang berlaku malam2 pagi buta tu cuma muZAKARah, MUHABALAH, muhabaatten, MUHASABAH. FITNAH FITNAH FITNAH...... Aku tetap pertahankan kesucian ustazah ni...

    ReplyDelete
  53. Salam semua.....

    Dah lama terbaca dlm paper pasal citer ni. Tapi recently baru dapat tau ada forum kat rumah Cik Nur Afilah ni.... Hamba, rasa2 kenal ngan keluarga Ustazah ni kat Melakauuuu pasal ada bloger yg mention nama Kampung dia orang tu. Memang keluarga ni macam citer P.Ramle.....Kluarga 69 (benarlah kata salah sorang bloger tu). Kalau tak salah aku.....emak aku sebelum meninggal dulu ada citer peristiwa hitam yg berlaku kat ustazah ni masa dia kecik2 dulu. Ustazah ni telah bermimpi yg dia hampir2 ke atau dah kena makan dik haruan jadian.....gitulah... Haruan tu tak ada sisik langsung, tak lah macam ikan kelisa yg penuh bersisik. Tapi haruan ni licin botak gitu jer........ Sejak tu dia jadi fobia bila tengok bapak haruan jantan (memang tak ada pun bapak haruan betina kan). Sejak itulah dia jadi ustazah supaya ikan haruan takut dengan ilmu agama dia. Tapi lama kelamaan.... ustazah ni pulak dah jadi hobby suka makan haruan.... Jadi banyak lah haruan2 ditipu olehnya. Akhirnya dia pulak jadi bapa haruan betina. Hobby tu dah tak boleh disembunyi lagi...sampai haruan kepunyaan kawan2 sebumbung ngajor pun disebatnya.......itu belum kira haruan kepunyaan surirumah yang x brdosa. Gitulah kisahnya Ustazah orang kampung saya ini...... Saya rasa macam tahu kat mana haruan jantan yang dalam mimpi ustazah ni berada sekarang.......Some where dekat akuarium terkenal close tu YB Ezzah DSAI punya kawasan kut...

    Tak Makan Haruan, Melaka.

    ReplyDelete
  54. Salam Cik Nur,

    Kami ni dari persatuan lelaki yang teraniaya. Tak tahu lagi pada siapa nak ngadu. Kebetulan dapat contact 2,3 orang mangsa senasib kerakusan ustazah tu. Ihik ihik ihik (sedih ngenang nasib badan).
    Sekarang ni rumah tangga pun dah hancur berkecai. Destroyed like by tsunami. Anak2 tak nak terima kami semula. Ibarat jatuh ditimpa tangga. Dah lah teruna kami diragut oleh ustazah lahanat tur.....yg dkejor x dapat, dkendong bcciran. Skarang dia asyik btukar pasangan. Enjoy giler. Tak insaf2. Layak dapat Anugerah Grammy (Kaberet Terbaik). Mungkin dia ni ada ilmu hitam kut. Nak kena cukupkan bilangan lelaki malang macam kami ni. Nak buat laporan macam Saipol v DSAI..... tak sanggup lah pulak....malu jugak beeb....nanti Harian Metro tangkap gambauuu. Bingung betul kemana nak ngadu lagi.... Oh Tuhan....ampunlah kami... Sesungguhnya kami bertaubat kepadaMu....

    ReplyDelete
  55. Kita ngomong-ngomong di sini berapi-api tapi ustazahnya maih belum insaf lagi.Masih lagi dengan kegiatannya.CCTV gua nampak dia ni ni masih lagi dengan abang ipar botak head(AIBH) dan kaunselor botak head(KBH).Untung ye jadi botak head dapat pakai free ustazah ni.Tak payah bayar mas kawin,PERCUMA SOKMO!Ustazah punya ramai suami dan ada giliran.Isnin ,Rabu,Jumaat layan AIBH.Selasa,Khamis ,Sabtu layan KBH.Ahad ntah dengan siapa lagi.
    Yang penting sentiasa berteman.Ini bukan kes teman tapi mesra tau.
    MESRA SOKMO setiap masa dan tak kira tempat.
    Kereta,kampung,kondo,rumah ,kira mana sempat aje nak buat projek sotong..Tahniah ustazah .Pandai menggunakan tempat-tempat di atas.Gua bukan fitnah,ada bukti.CCTV gua ada di mana-mana!

    ReplyDelete
  56. Kita ngomong-ngomong di sini berapi-api tapi ustazahnya maih belum insaf lagi.Masih lagi dengan kegiatannya.CCTV gua nampak dia ni ni masih lagi dengan abang ipar botak head(AIBH) dan kaunselor botak head(KBH).Untung ye jadi botak head dapat pakai free ustazah ni.Tak payah bayar mas kawin,PERCUMA SOKMO!Ustazah punya ramai suami dan ada giliran.Isnin ,Rabu,Jumaat layan AIBH.Selasa,Khamis ,Sabtu layan KBH.Ahad ntah dengan siapa lagi.
    Yang penting sentiasa berteman.Ini bukan kes teman tapi mesra tau.
    MESRA SOKMO setiap masa dan tak kira tempat.
    Kereta,kampung,kondo,rumah ,kira mana sempat aje nak buat projek sotong..Tahniah ustazah .Pandai menggunakan tempat-tempat di atas.Gua bukan fitnah,ada bukti.CCTV gua ada di mana-mana!

    ReplyDelete
  57. Salam pn nuraflah... saranan saya banyak kan artikal membina..since u ader blog yang dah ader pengikut
    dan pembaca...bawa lah perkara yang membina bangsa. apa salah nya...kalau kita ajak bangsa melayu ke perkara yang membangun,bina jiwa,bina jati diri...jika dari seorang blogger muda seperti anda dan ramai lagi...permasalahan melayu tak banyak ..sikit pun dapat kita tingkatkan.. isu politik bawalah secara membina ...memang kita boleh 'express freedom' dalam menyatakan sesuatu tetapi jika mesej di bawa dengan cara konstruktif insyaallah ... ransangan minda dalam mengupas isu dapat di bincang dengan lebih membina...perkara melibatkan masyarakat banyak....cadangan saya selang selikan lah dengan isu isu ekonomi. pada penyumbang penyumbang fikiran ...kupaslah isu dengan rasa kesedaran untuk mengajak kemajuan....tak salah kita berbeza ideologi...politik apa sekali pun..tapi asas nya jangan kita cambahkan dalam hati sanubari sifat kebencian sesama sendiri. kita jadikan kelebihan yang ALLAH bagi pada diri kita untuk sama sama membangunkan diri dan masyarakat. bina dengan rasa tanggung jawab.... tentang topik ustazah ni pada semua yang dah hantar komen....apa kata doakan lah dalam setiap kali lepas solat ... supaya beliau insaf akan kesilapan nya.. doa dari puluhan ramai itu paling tidak satu amaf makruf nahi mungkar ...telah di lakukankan. nak cegah guna kekerasan tiada mampu.. guna cara penyampaian diplomasi - jika nak sampai cara diplomasi tak berkemampuan... tegur lah dari hati sanubari...kan doa itu senjata dalaman setiap yang ada pada semua.

    setidak tidaknya dalam kita berdoa untuk ustazah tersebut dalam masa yang sama diri kita pun akan merasai kesan jiwa untuk memelihara diri...

    keinginan hawa nafsu, datang tanpa di sedari ...ibarat semut hitam yang merayap atas batu hitam dalam kegelapan malam.. . jaga jaga lah.

    jgn nanti terbalik cerita, alih alih ustazah tersebut insaf, kita pulak jadi bahan bualan....
    he he he .... kacau nanti!!!

    salam semua.

    ReplyDelete
  58. Salam semua... Baru jer makan tengahari terpangggil nak lawat blog Cik Nur. Dalam banyak2 komen, komen saudara/ri yg posted jam 12.03pm ari ni paling akademik dan menyuentuh rasa keimanan.

    "keinginan hawa nafsu, datang tanpa di sedari ...ibarat semut hitam yang merayap atas batu hitam dalam kegelapan malam.. . jaga jaga lah. jgn nanti terbalik cerita, alih alih ustazah tersebut insaf, kita pulak jadi bahan bualan....
    he he he .... kacau nanti!!!".

    Teringat masa Datok Sahidah Kasim mula2 gelabah pasai konflik PM nak lantik MB Perlis tapi Raja dah ada calon Datok Mat Isa. Shahidan kata "KACAU NOOOOOOO". Di akhir komen saudara/ri tadi...... lebih kacau kalau silap2 haribulan ada antara hangpa semua yang ditangkap dengan ustazah tu. Nauzubillah mintak selisih malaikat 44. Untuk menginsaf kan ustazah tu.... marilah kita sama2 baca ummul kitab sebanyak 3 kali....AlFATIHAH....amin.... ....AlFATIHAH....amin........AlFATIHAH....amin....eh eh eh dah jadi macam nak hantar mayat ke kubur lah pulak.... sorry sorry sorry tersilap tektik.... Ini lah jadinya kalau ketam nak ajor anak jalan betol!!! Aku pun bukan baik sangat...opppss. Ada sesiapa yg ader contact no. ustazah tu tak. Aku nak appointment ngan dia..nak buat projek baru..... Harap2 dia suka aku.......Aku ni jenis x memilih sangat. Aku main balon jer....

    ReplyDelete
  59. aku pun baru lepas makan.....lewat.....responsed pada mesej 1.09pm...... pasal nak no ustazah tu dan nak balun......he he nak balun aper pulak....ni......

    lain macam...brutal jer bunyi...mat rempit pun balun jugak..tapi ader circle club, ada culture trade....depa pun balun...jugak...tapi masih ada signal language...macam pow wow red indian.....

    tapi yang ni nak balun.... jugak...aku takut bila dia jumpa ustazah tu....... ustazah tu kata " hang pi balik lah" kalau rasa nak balun pi balun pokok mangga penuh kerengga tu....aku sangkarable baik pada ustazah tu...

    kalau hang nak balun maksud nak nasihat dia.....first of all are u prepared for the unexpected remark....from her...might be she is well prepared for any answer...and makes u look nerd. hang jgn marah okay....orang marah ni tak mampu nak membalun....he he

    aku sangkarable baik pada ustazah tu dan aku juga sangkarable baik pada hang......aku jugak sangkarable baik pd tuan punya blog ni. but sometimes if i feel like to whack i whack too....... it sounds brutal ... macam perkataan balun jugak...

    tapi aku rasa baik balun diri sendiri ....mana yang kuat nafsu tu...kalau dah asyik nak membalun jer ada banyak option.

    he he he

    1. posa ler....sihat dapat, nafsu mungkin jadi naik ker maqam tinggi jadi insan kamil....aaaaaa mata bole jadi mata x ray ...pandang kasyaf....tapi bila jalan kena kontrol sikit...jgn tengok makcik tua.. he he he nanti terkeluar bijik mata. tapi kalau mata melilau tengok budak perempuan 6 bulan dia pun geram....itu bukan naik maqam...itu alamat nak pergi ke makam ( kubur ) he he

    2. pandang pandang bini tu...kalau jalan bimbing tangan macam zaman dating....aku tak sempat pegang tangan bini aku...dulu..bukan tak teringin...teringin tapi aku cari ranting kayu dia pegang sebelah dia pegang sebelah...jadi kire pegang lah jugek...tapi kalau aku pegang jugek nanti malam pertama dah jadi 'second hand'pulak. sebab aku dah pegang awai. tapi itu bukan isu nyer...isu nyer dah tertib pergaulan ada batasan dlm islam. kan dalm al quran kata jgn kamu hampiri zina..bukan kata jangan kamu berzina....means here dont get close to different gender...becoz the magnetic discharge from diff gender is so strong ...anything can happened....

    3. cari lah hobi ......contoh masuk laman nuraflah ker....banyak ilmu hangpa dapat tapi jgn buat ketupat basi dah lar..

    4. ha ... masuk bisnes line. duit dapat network dapat ...pahala muamalah pun dapat tapi jgn jual orang dah ler ....golongan kepala bsness ni aku suka ...sebab itu sunnah nabi...sunnah nabi banyak..bukan simpan janggut sejemput jer. yang ni aku cukup suka .... bila dah sibuk takder ler teringat nak membalun...ha apabila dah duit banyak boleh sedekah zakat...atau kalau teringin nak pasang satu lagi cari lah janda anak 5 ... pahala hang dapat.

    5. tapi kalau takda option jugak yang ni kira last choice. pergi ke klinik...tanya dr...." hei doc...i have this problem .... my burning desire to "balun" is uncontrollable.... what should i do.. even a female cat ...cat walk infront of me, my imagination goes wild.... as if i see a young petite lady walking infront of me hu hu hu. i have this kind of voyeurism... do my brain cells disfunction.


    aha i think the doc will smile....
    he will said...just 4 letter word... KASI


    AHA SO JGN LAH SUKA MEMBALUN MERATER .....CIK AIDS PUN RINDU.....

    ok lah response saya sekadar renungan....

    maaf yer! terbalun ceriter

    salam semua

    ReplyDelete
  60. Cik Nur yg dkasihi...

    Lepas kaji semua maklumat dalam blog ni... kami minta doa kan Tuhan yang Maha Esa.... jangan lah nanti ustazah ni dapat posting balik ke SMKEH Semenyih. Rosak nanti budak2 diselewengkannya. Lagipun takut berjangkit pulak penyakit dia tu kat cikgu2 lain. Lagi menakutkan kalau cikgu2 jantan pun dibalonnya. Mayb usul ni kena dibawa dalam mesyuarat PIBG.

    Ibubapa Risau.

    ReplyDelete
  61. Hallo Ibubapa Risau....Manyak cantik lo lu punya idea. Apa lu saja ka takut itu ustazah khalwat kasi ajar lu punya anak. Apa kita olang kat lain tempat tarak takut ka. Kalo dia latang ajar saya anak punya sekolah, saya mau pula2 jadi gulu. Saya mau tackle sama dia. Nanti dapat wa "masuk" Melayu. Sudah lama "masuk" Cina saja. Kita masyalakat majmuk bukan? Sesekali mau lasa masuk Melayu juga la.

    ReplyDelete
  62. Aku bengang betul dengan ustazah ni.Masih tak serik-serik lagi.Sombongnya mengalahkan Miss Universe.Tempat dia beroperasi dah tukar pulak.Aku nak minta khidmat prof cctv teroponglah.Biar dia kena tangkap khalwat sekali lagi.Barulah meletup dan popular seanterio negara !.Bilalah nak insaf?Apa kata print aje blog ni dan poskan kepadanya.Apa akan jadi ya?Cuba bloger lain bagi feed back apa akan berlaku.Kena tanya nujum Pak Belalanglah

    ReplyDelete
  63. Ada sesiapa di kalangan korang yang tahu status ustazah ni. Kalau perempuan selalunya

    a. anak dara
    b. ANDALUSIA
    c. isteri orang
    d. balu (suami meninggal)
    e. janda(dicerai suami)
    f. ibu tinggal(suami kerja luar
    negara@selalu outstation)

    ReplyDelete
  64. Aisey man lu bro der.....Nasib baik ko ni tak jadi cikgu sekolah yang kena set soalan periksa. Klu tak abis semua bebudak fail. Ko nak tahu fail pasal apa.... punya lah banyak pilihan jawapan yg ko bagi tu... tak der satu pun jawapan yg betol diiktirafi olek Kem Pend. kat Putrajaya tu.
    Mengikut laporan terkini dari olimpik Beijing 2008 tu... ustazah ni adalah legenda olimpik Serba boleh....pelari pecut, perenang terutamanya free style dan kuak dada juga kuak lentang juga kuak kupu2 malam. Ops lupa back strike atau pun back stroke aku tak sure. Orang kampung kate renang kut belakang gitu. Ops lupa pulak nak jawab ko punya soalan tu..asyik ngutuk ko punya soalan jer. Status dia ni kira POMPUAN DOT DOT DOT 4 X 100 METER LARI BERGANTI TUKAR-TUKAR SUAMI (SUAMI ORANG LA).

    Dari Beijing...Ni hauuuuuu maaaaa

    ReplyDelete
  65. Ha!Ha!Ha!Lawak antarabangsa pulak sempena Olimpik di Beijing. Acara baru ke?4 x 100 m tukar laki orang.Renang pun ada atau cerita posisi di katil yang ustazah ...... tu berkemahiran tinggi.Aku kata dia ni mahirlah sebab laki orang semua suka kat dia!Dah banyak menang pingat emas.
    Tak jawab pun soalan tentang status ustazah ni.
    Ustazah ni dan pasangannya kan pendidik.Brader tu kenalah belajar buat soalan periksa dengan ustazah ni dan buaya friendnya tu.Barulah diiktiraf Kementerian Pelajaran sebab depa tu kakitangan di bawah Kementerian Pelajaran di Putrajaya
    tu.Sorang bekas cikgu sekolah di Semenyih dan sekarang jadi mahasitua di UM.Sorang lagi ketua jabatan kaunseling di Institut Aminuddin Baki di Genting Highlands.Brader yang tanya soalan status ustazah tu,cuba hubungi depa derdua dan buat tutorial di kereta @ kondo.Mesti lulus cemerlang!

    ReplyDelete
  66. Ha ni soalan format baru PMR.

    Os Ta Zah dan Sun Dal adalah2 orang pompuan Burma yg mengerjakan ladang pertanian. Mereka gemar menanam sayur2 untuk di"makan". Cuba teka apakah tanaman yg disukainya?

    a) timun jantan
    b) carrot jantan
    c) ubi kayu jantan
    d) petola jantan
    e) pisang tanduk
    f) kulat / cendawan besauuu
    g) kacang panjang
    h) kacang buncis
    i) kacang BOTAK
    j) buah petai jantan
    k) jagung jantan

    Guru Sementara

    ReplyDelete
  67. Sempena bulan Syaaban yang mulia ni,marilah kita sama-sama berdoa perkara-perkara yang baik-baik belaka.

    A.Ustazah dan pasangannya tidak
    berdolak dalik dan cuba menegak
    benang basah serta menganggap
    tangkapan khalwat mereka satu
    konspirasi
    B.Ustazah dan pasangannya
    benar-benar insaf dan taubat
    nasuha(BUKAN TAUBAT SAMBAL
    BELACAN)
    C.Ustazah membuang sifat sombong
    dan memandang rendah pada orang
    lain(SIKAP AKU AJE YANG BETUL)
    D.Ustazah tidak mengamalkan
    perkara-perkara yang boleh
    dianggap mensyirikkan ALLAH.

    Kebenaran pasti akan terserlah satu hari nati.Cuma menanti masa yang sesuai.Oleh itu,berhati-hatilah dan insaf sebelum terlewat.MUHASABAHLAH DIRI ANDA WAHAI USTAZAH!

    Se

    ReplyDelete
  68. HEllo gang sumua.... aku sebonar-bonar nya dah boring dengan isu ustazah ni. Tapi masih ada bloger yg masih dok berdebat. Bagi aku...suka hati ustazah tu lah dia nak buat apa pun. Kau orang peduli apa. Dengki ker kau orang dengan dia. Mungkin kau orang teringin nak rasa tubuh badan dia kut. Kalau teringin katakan teringin. Jangan dok pendam rasa. Bagi aku suka hati dia lah dia nak buat apa pun dengan pasangan dia. Dalam undang2 Malaysia tercinta ni pun tak salah kalau apa pun di buat dengan consent. Mahkamah pun tak boleh nak caj rogol kalau dia orang buat apa pun. Wahai usatazah... jangan peduli kan dia orang semua ni. Pendengki semua ni.

    Penyokong Saipol vs DSAI

    ReplyDelete
  69. Woi penyokong Saiful,
    Kalau dah boring citer ustazah ni,ngapa nak jadi bloger untuk isu ini.Hang tahu tak
    1.Ustazah tu mencemarkan imej Islam.ada sarjana muda syariah tapi tak amalkan ilmu yang ada.Perangai mengalahkan orang yang tak ada pendidikan tinggi dalam agama.
    2.Ustazah danpasangannya mencemarkan imej perguruan dan memalukan pendidik di Malaysia.Pendidik sepatutnya role model hang tau tak.Macam mana nak didik anak bangsa jika gurunya kencing berdir!
    3.Apa yang ustazah tu buat DOSA BESAR walaupun negara Malaysia tercinta kita ni tak amalkan hukum hudud.Rejam aje ustazah dan pasangannya.Baru orang Malaysia tak berzina sesuka hati!

    ReplyDelete
  70. wah wah wah .. mareh betul ko ngan aku ye. Yg ko nak cakap pasal dosa tapi dalam masa yg sama ko buat fitnah lagi. Ko kata dia sebagai guru kencing berdiri. Ini fitnah besau. Mana boleh ustazah tu kencing berdiri. Kalau dia kencing berdiri juga, memang layak dapat emas olimpik. Yg boypren dia 2 ekor tu pun mustahil boleh kencing berdiri. Nak berdiri pun dah tak mampu...apatah lagi nak kencing....kalau meleleh pun dah cukup bagus. Apa pun aku tetap pertahankan ustazah tu. Suka hati dia la nak channel kat siapa pun. Dia punya tubuh. Semua ni fitnah. Ko cadangkan masjid mana ko nak suruh ustazah ni junjung sumpah laknat!!!!!

    Lawan tetap lawan
    Penyokong Saipol

    ReplyDelete
  71. Saudara penyokong Saifol,
    Anda ni memang suka sokong orang yang buat salah.Anda ni salah sorang dari boyfren ustazah tu ke?Nombor berapa agaknya?Kalau tak tahu cerita jangan main2 tuduh orang buat fitnah.Ustazah tu ditangkap pukul 3 pagilah brother.Anda ni elok pindah aje ke negara Amerika yang menghalalkan semua perkara;zina dan sumpah palsu. Apa-apa pun -the truth is out there.Kalau tak ada pembalasan di dunia,akhirat sudah pasti!

    ReplyDelete
  72. Hallo pak chik yg buat final komen...... lu punya citer tak logik langsung... ade ke pukul tiga pagi orang tua macam dia orang tu boleh berzina....Kan informer cakap pompuan dah 40an dan jantan tu dah 50an. Kalau dah tiga pagi "big broder" pun dah tertidur siap mimpi lagi... Lain lah kalau dia orang tu budak remaja rempit atau bohsia.... Sekadar memberi pandangan bernas

    ReplyDelete
  73. Lama betul bloggers tak menulis di ruangan ini.Sibuk dengan pilihanraya Permatang Pauh agaknya.

    Ada siapa-siapa tahu apa dah jadi kepada ustazah ni?Kes dia dah dibicara ke dalam mahkamah?Dia dah kawin ke dengan boy friendnya si ketua jabatan tu?

    ReplyDelete
  74. Cik Aflah... Terlebih dulu TAKBIR
    (3X)sempena kemenangan bakal PM kita DSAI. Atleast kemungkaran tak dibenarkan Yang Maha Esa berlaku di Ptg Pauh. Yang Benar tetap benar.
    Berbalik pada citer Ustazah Saifoliah ni.....dengar kata dia nak buat sumpah laknat kat Batu Cave mengikut cara Ayah Pin. Dah semakin ligat balik macam dulu. Maklumlah tahi ayam pun dah jadi sejuk..... dia ingat Tuhan dah lupa dia kena tangkap khalwat. Apa nak buat dah lumrah orang betina dijadikan 9 bahagian nafsu. Dikelilingi pulak oleh jantan2 bodoh dicucuk hiding macam kerbau..... Tapi apa nak heran tak...benda free....balon jer lah..

    From Ptg Pauh with love..

    ReplyDelete
  75. Esok kita dah puasa.Ramadhan menjelma semula.Ustazah khalwat jangan khalwat dan kacau suami orang lagi ya.Fokus untuk menebus dosa yang bertimbun-timbun terutama sekali dengan Allah dan isteri-isteri orang yang suami-suaminya dikacau dan digoda oleh ustazah.Siapkan skrip untuk memohon maaf kepada isteri-isteri orang tu.Ada sebulan untuk merangka skrip.Duduk diam-diam di kondo yang anda baru diami sejak kes khalwat ustazah meletup.3 pagi solat tahajud dan zikir.Bukan lagi sesi kaunseling dengan ketua jabatan kaunseling di kondo ya.Marilah kita sama-sama berbuat baik di bulan yang mulia ini.Jangan dicemari dengan perkara-perkara yang dilaknat Allah..Banyak dosanya ustazah kerana ustazah ada Ijazah Sarjana Muda Syariah dari UKM.Ilmu yang ada mesti diamalkan bukan dalam bentuk sijil sahaja.Bulan ini bulan pengampunan dan penuh berkat.Bukan bulan mengikut nafsu seks.SELAMAT BERPUASA DALAM ERTI KATA SEBENAR!

    ReplyDelete
  76. SHAHIH BUKHARI & MUSLIMOctober 9, 2008 at 7:41 PM

    USTAZAH SEMAKIN LIGAT,
    TIADA TANDA UNTUK BERTAUBAT,
    PENJARA AKAN PENUH DISUMBAT,
    DIDUNIA JUGA DIAKHIRAT..

    BILAKAH USTAZAH AKAN BERTAUBAT,
    BERBUAT JAHAT SERTA MAKSIAT,
    PARA SYAITAN DAN MALAIKAT,
    BERSORAK GEMBIRA DAN MELAKNAT..

    ReplyDelete
  77. Dari maklumat orang ramai, USTAZAH ini sekarang bukan lagi tinggal dirumahnya tetapi dikawasan lain bersama boyfriendnya untuk mengelak daripada dijejaki pihak berkuasa. Bukan setakat ini sahaja malah USTAZAH telah mula menjalin semula hubungan dengan salah seorang "BEKAS BOYFRIENDNYA YANG TERDAHULU". Menurut orang ramai juga, USTAZAH ini telah berjaya mendapat scholarship dari SELANGOR untuk meneruskan pembelajaran MASTERS nya dengan MENGGUNAKAN salah seorang daripada boyfriendnya.

    ReplyDelete
  78. Assalamualaikum.

    Banyaknya version yg dpt dilihat mengenai cerita ustazah.Nampaknya orang Islam kita memang minat cerita ustazah kena tangkap khalwat ni.Kadang saya tengok Orang Kristian mereka cukup respek kat paderi mereka.Org kita cukup seronok .Nampak sangat orang kita bodoh.Ustazah bukan maksum.Mesti tak terlepas buat dosa.

    Yg orang ingat ustazah malaikat apasal.Takkan ustazah 100% tak buat dosa.Boring dengar cerita macam ni.Yg ustazah dok ajar busdak Islam kita solat tak nampak.

    Biasanya org yg suka cerita ni pemikiran diarang sekular(sorry to say) Sbb tu dia suka sebut-sebut supaya org tak respek dan hina golongan agama.Betultak.Cuba tabya iman si pemberi komen.

    ReplyDelete
  79. Sekarang kalau betu ustazah tu berdosa.Yg cikgu-cikgu kita yg dengki dan tak bertanggungjawab yang buka cerita pasal dapat biasiswa apasal.Cerita cikgu biasa kena tangkap khalwat pun takkan tak pernah dengar.Yg ustazah ni buat silap .Tu pun tak pasti.Dulupun kes bini Aziz M Osman nama ustazah gak malu.Tup-tup nikah sah.

    Kalau guru kaki sebar cerita,anak murid lingkup.Patut le budak sekarang perangai pelik.

    ReplyDelete
  80. "KEBENARAN TETAP AKAN TERSERLAH JUA"!!! Sila baca artikel bertajuk "Ustazah ‘bertapa’ di mahkamah", di alamat
    http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Wednesday/Mahkamah/20081112094742/Article/index_html

    ReplyDelete
  81. myMetro » Mahkamah
    Ustazah ‘bertapa’ di mahkamah
    Rabu, 12 November 2008

    2008http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Wednesday/Mahkamah/20081112094742/Article/index_html

    KUALA LUMPUR: Seorang ustazah yang dipanggil untuk menghadiri sebutan kes khalwat bersama pasangannya sanggup ‘bertapa’ hampir setengah jam dalam Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam, sejurus menyedari gambarnya dirakamkan jurufoto.

    Jamilah Ab Aziz, 39, yang sebelum ini ditangkap khalwat bersama pasangannya, Mohd Dawi Ithnin, 51, pada 5 Julai lalu di sebuah kondominium di Bandar Sri Permaisuri, Bandar Tun Razak di sini, bertindak demikian kerana tergamam aksinya dirakamkan.

    Dia sebelum itu dipanggil Pendakwa Syarie Jabatan Agama Islam (Jawi), Muhammad Khairul Nizam Kassim dan Abdul Halim Abdullah mengemukakan representasi berhubung penangkapannya kepada Ketua Pendakwa Syarie Jawi.

    Biarpun semalam ditetapkan untuk kesnya pertama kali disebut di hadapan Hakim Syarie Mohamad Shakir Abdul Hamid, namun dengan bantuan peguam Mohd Noor Bahari yang mengemukakan representasi menyebabkan pertuduhan tidak dibacakan.

    Sejurus selesai kesnya kira-kira jam 10.15 pagi, ustazah terbabit yang sebelum itu bertapa hampir setengah jam menulis nota kepada peguamnya sebelum menjengah tingkap mahkamah untuk melihat jurugambar.

    Agak melucukan apabila ustazah terbabit yang malu menutup mukanya menggunakan baju sejuk untuk mengelakkan gambarnya dirakamkan, sambil dilihat terlompat-lompat meninggalkan mahkamah.

    Manakala pasangannya yang juga seorang pensyarah sebuah institusi terkenal, membiarkan ustazah terbabit meninggalkan mahkamah sebelum menjejaki langkahnya hampir sejam kemudian.

    Terdahulu pada prosiding semalam, pihak pendakwaan yang diketuai Pegawai Pendakwa Jawi, Muhammad Khairul mengemukakan permohonan penangguhan kes bagi membolehkan representasi yang dihantar dipertimbangkan.

    ReplyDelete
  82. MAHKAMAH

    ARKIB : 12/11/2008
    Ustazah, pensyarah ditangkap khalwat hantar representasi

    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1112&pub=Utusan_Malaysia&sec=Mahkamah&pg=ma_02.htm

    KUALA LUMPUR 11 Nov. – Pertuduhan ke atas seorang ustazah yang sepatutnya didakwa di Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini selepas ditangkap kerana disyaki berkhalwat dengan Ketua Jabatan sebuah institut latihan, tidak dibacakan.

    Jamilah Ab. Aziz, 39, dan Mohd. Dawi Ithnin, 51, yang juga seorang pensyarah, hadir di hadapan Hakim Syarie, Mohamad Shakir Abdul Hamid. Kedua-duanya diwakili peguam syarie, Mohd. Noor Bahari.

    Ketika kes disebut buat kali pertama di mahkamah pagi ini, pegawai-pegawai pendakwa syarie Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan di sini, Abdul Halim Abdullah dan Muhammad Khairul Nizzam Kassim memohon penangguhan.

    “Ini bagi membolehkan pihak pendakwaan mempertimbangkan representasi yang dikemukakan peguam yang mewakili kedua-dua tertuduh,’’ kata Muhammad Khairul.

    Mohd. Noor bangun mengesahkan bahawa pihaknya memang telah menghantar representasi berhubung pertuduhan dan seterusnya memohon kes itu ditarik balik.

    “Sehubungan itu, saya memohon tarikh sebutan baru ditetapkan bagi membolehkan representasi kami dipertimbangkan dengan sewajarnya,’’ ujar Mohd. Noor.

    Hakim Syarie, Mohamad Shakir menetapkan 6 Januari depan untuk kes disebut semula bagi mengetahui status dan jawapan representasi yang dikemukakan peguam.

    Sebaik prosiding selesai, janda beranak dua dan Mohd. Dawi, yang sudah beristeri, membuka pintu untuk keluar dari kamar mahkamah.

    Belum pun sempat pasangan itu melangkah keluar, jurugambar beberapa akhbar segera mengambil gambar mereka.

    Terkejut dengan kehadiran jurugambar, Jamilah dan Mohd. Dawi membatalkan hasrat untuk keluar. Mereka sebaliknya masuk semula ke bilik perbicaraan pada pukul 9.40 pagi.

    Jamilah bertudung merah jambu, kelihatan mengendap jurugambar yang berada di luar mahkamah melalui tingkap kaca.

    Dia juga kelihatan memberikan sekeping nota kepada peguamnya.

    Selepas itu, Jamilah kelihatan menanggalkan kot yang dipakai untuk melindungi mukanya. Gelagat Jamilah ketika ingin meloloskan diri agar tiada yang berjaya mengambil gambarnya, menimbulkan suasana lucu.

    ReplyDelete
  83. FUYYOOO!!! SIAP ADA GAMBAR KEDUA-DUA PASANGAN DIDALAM AKHBAR VERSI CETAKAN!!!

    ReplyDelete
  84. Ramai yang melatah bila berita sebegini disiarkan. Kononnya bagi menutup aib. Walhal aib itu sendiri adalah satu konsep.

    Khalwat, zina tidak mengenal aib. Jika tidak hukumannya pasti tidak awam, seperti direjam dan disebat.

    Pn Aflah, bagi meredakan latahan-latahan sebegini di masa hadapan, saya sarankan gelaran ustazah itu digantikan dengan "bekas ustazah" apabila dibuktikan bersalah nanti.

    Kerana itu lah yang selayaknya bagi beliau.

    ReplyDelete
  85. Salam kepada Nur Aflah dan bloggers,

    Kita kena doakan ustazah Jamilah bertaubat nasuha diatas segala maksiat yang dilakukan sejak berbelas-belas tahun lagi sehingga sekarang.Dia perlu menganggap apa yang berlaku sekarang adalah peringatan dari ALLAH.Berhentilah melakukan maksiat dan menganiaya isteri-isteri dan anak-anak kepada suami orang yang digoda untuk kepentingan dirinya.Doa orang-orang yang teraniaya itu makbul di sisi ALLAH.Masih tidak terlambat lagi.Jika berasa tertekan dengan apa yang berlaku,kembalilah kepadaNYA dengan erti kata sebenar.Keluarga Jamilah pun sepatutnya membantunya.Kak Long Jamilah janganlah mentertawakan Jamilah sahaja. Anda pun bersubahat selama ini kerana tidak menghalang suami anda(Abang Ipar Jamilah) dari terus menggoda adik anda sendiri.Suami andalah sebenarnya punca kepada kemelut yang dihadapi oleh adik anda Jamilah.
    Mengikuti kes ini,saya berasa hairan tidakkah abang long,kak long dan Jamilah TAKUT denganNYA.Mungkin di dunia ini kita boleh menegakkan benang basah dan menafikan perlakuan buruk kita.Ingatlah di SANA nanti di hadapan berjuta-juta manusia SEGALANYA akan didedahkan.Saranan saya sebagai hamba Allah yang serba kekurangan kepada Ustazah Jamilah muhasabahlah diri anda dengan jujur dan ikhlas.Kembalilah kepadaNYA sebelum terlewat.Saya akan mendoakan anda dalam doa-doa saya.Apa pun yang Jamilah lakukan,Jamilah masih lagi saudara seIslam saya.Taubatlah dengan taubat nasuha ya.Carilah bantuan dari ahli keluarga anda yang sudi membantu anda dengan ikhlas.Janganlah biarkan diri anda terus hanyut.Assalamualaikum Jamilah bt Abdul Aziz.Semoga berjaya mencari jalan pulang kepadaNYA.

    ReplyDelete
  86. itu hak dio bak bogel ke..nak lalui jalan bengkok menuju ke rumah kekal ahkir nyo ko..2 dio punyo hal..kalo tutup tampak biji mato 2 ajo blum tentu putih hati nyo..tak tak bertopeng ajo kot kot ajo nie..sodap sodap

    ReplyDelete
  87. tak lah kot kot dia dah terkena jampi pukau ubat tidoq tipu muslihat dek nusang yg nak ambik sempatan tambah lak yg ado kedudokan tinggi kenalan ramai..gah bosa diri klu kawan dgn demo..makei di hotel 7 bintang kereto mewah..leh serah bulat2 batu permata yg telahdi jago rapi dek diri mak bapak..sonang2 aje kou kasi..jilat jilat jhn jilat...

    ReplyDelete
  88. kalo bonar2 lah crlita kat atas tu...tampa wasanka lain2 hal..kalo semulajadi..itu lah menimba ilmu hingga ke dewasa bila dah tersentuh karen naik..nafsu menjadi2..keinginan mahu2 sedap sedap kaolo nak balu cuba..manbai

    ReplyDelete
  89. Saya percayakan dia akan bertaubat..atau tidak terasa apa2 ...cuma khalwat ini terbahagi berbagai aspek berdua duaan di bawah pokok buloh redup di lake garden pun kira khalwat..jadi mungkin mereka nie pun bukan nya dlm aksi gali minyak....cuma nasib tidak mrnyebelahi demo .. aku pun ado bawah balik pompuan yg ku jumpa di kl kereta nyo rosak tak do tompek tinggal ..tapi dia tidoq dibilek sebelah..aku tak panjat untok makan buah yg memang enak sekali...walau aku tahu memang enak untok dirasi kenikmatan nya ....walau pun aku seorang.... perogolmalam

    ReplyDelete
  90. saudara dan saudari...
    terimakasih atas penelitian dan pandangan yg telah di ketengah kan dalam blog ini..

    Kesimpulan nya kite tahu,

    1) ustazah hanya pada nama sahaja,"dalam setandan pisang ,bukan semua nya busuk"

    2)Umat islam perlu tahu surah al-as"sampaikan lah dengan kesabaran,dan sampai-sampaikanlah dengan kebenaran" jadi ambil iktibar dari perbuatan saudara islam kite telah lakukan, dan pesan kan kepada diri kite,orang tersayang,anak-anak akan peristiwa itu..

    3) Islam adalah agama sejagat dan sejahtera, maha adil dalam setiap peristiwa dan kenanganya berpandukan HADIS dan petunjuk AL-QURAN.Jadi pada zaman RasulS.A.w, islam telah menunjukan keadilan yang nyata,seperti contoh, menjatuhkan hukuman potong pada bahagian yg melakukan kesalahan seperti mencuri, selepas soal selidik,hukuman itu perlu dijalankan di khalayak ramai,bagi tujuan ikthibar.. Jadi mengapa kini kite merasa malu untuk mempertengahkan pekara ini untuk tujuan baik,sebagai iktibar hidup kte..

    4) jangan ganggu tugas akhbar..mereka dibayar untuk tujuan itu..supaya orang johor tahu apa yg belaku di kedah,perak,p.pinang...orang kelantan tahu,apa yg belaku di johor, sabah.dan lelain..tenpat..jangan sampai kite orang islam pun tak tahu berapa ramai yg memohon untuk murtad pd thn lepas..sebab kite yg ganggu tugas repoter..apabila belaku sensetivitif..jadi pihak media pun akan stop press..pekar yg paling baik ialah,bila kite tahu akan kejadian itu..kena rujuk semula fatuah islam,dan kanun dalam Al-Quran & hadis Nabi s.a.w..baru pihak majlis islam tertinggi jatuh hukuman mengikut kaedah ISLAM..


    so kalo ada ape-ape lagi....tanya je pada 642248 k, assalam...

    ReplyDelete
  91. Tuduhan khalwat ustazah ditarik balik

    KUALA LUMPUR 6 Jan. - Pihak pendakwa syarie hari ini menarik balik pertuduhan khalwat yang dikenakan terhadap seorang ustazah dan pasangannya, ketua jabatan di sebuah institut latihan pendidikan terkenal setelah berpuas hati mereka tidak terbabit dengan perbuatan tidak bermoral.

    Jamilah Ab. Aziz, 39, dan Mohd. Dawi Ithnin, 51, yang juga seorang pensyarah bagaimanapun diberi amaran keras supaya tidak mengulangi perbuatan itu pada masa hadapan.

    Pendakwa syarie, Che Saupi Che Husin memaklumkan kepada Mahkamah Tinggi Syariah di sini, pihaknya menarik balik pertuduhan itu selepas berpuas hati dengan surat representasi yang dikemukakan oleh peguam syarie, Mohd. Noor Bahari yang mewakili kedua-dua tertuduh.

    Menurut Che Saupi, setelah meneliti dan menganalisis surat representasi tersebut, pihaknya berpuas hati Jamilah dan Mohd. Dawi hadir ke tempat kejadian bukan untuk melakukan perbuatan tidak bermoral.

    ''Kami ingin mengingatkan kedua-dua tertuduh, berdasarkan latar belakang kerjaya dan pendidikan, mereka tidak sepatutnya melakukan perbuatan tersebut,'' katanya.

    Berikutan itu, Hakim Syarie, Mohamad Shakir Abdul Hamid memerintahkan kedua-dua tertuduh dilepas dan dibebaskan daripada tuduhan tersebut dan membenarkan permohonan peguam syarie supaya wang jaminan RM1,000 bagi setiap tertuduh dikembalikan.

    Ketika pertama kali dihadapkan ke mahkamah pada 11 November lalu, tiada pertuduhan dibacakan terhadap tertuduh-tertuduh selepas Mohd. Noor memohon penangguhan bagi membolehkan pihak pendakwaan mempertimbangkan representasi yang dikemukakan.

    Ketika ditemui pemberita di luar mahkamah, Jamilah yang merupakan ibu tunggal kepada dua orang anak mengucapkan kesyukuran bahawa kes itu telah selesai.

    ''Syukur Alhamdulillah, tuduhan ini digugurkan kerana saya rasa saya tidak bersalah,'' katanya.

    Mohd. Dawi pula mengucapkan terima kasih kepada Kementerian Pelajaran dan institut tersebut kerana mempercayai kakitangan mereka dan bertindak secara profesional.

    ''Saya juga mengucapkan terima kasih kepada pihak media kerana membuat laporan untuk membersihkan nama kami semula,'' katanya.

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.