KESIAN ANAK IKAN TU...


Kemampuan Lembaga Displin UMNO memang terhad. Lembaga ini ibarat nelayan pesisir pantai yang menggunakan sampan dan jaring kecil. Lalu, tak usahlah kita mengharapkan mereka akan membawa pulang ikan besar bila mereka berlabuh di jeti muara.

Oleh kerana sudah bosan menangkap ikan kecil, pengerusinya mendapat idea baru. Bom sahaja ikan kecil dan bila ikan kecil sudah tiada, dapatlah mereka menangkap ikan besar.

Kata pengerusinya, kewujudan Putera dan Puteri melemahkan UMNO kerana lebih banyak pemilihan, lebih banyak gejala politik wang melanda parti. [sumber asal di sini]

Yang bercakap tu bukan AJK UMNO Kampung Kluk-Klek tapi Pengerusi Lembaga Displin UMNO pusat.

Pejabatnya bukan macam pejabat persatuan nelayan Kampung Kluk-Klek yang kipas anginnya pun dah tak boleh berpusing lagi. Pejabatnya lebih besar daripada rumah mesra rakyat yang Pak Leman kena bayar tiap-tiap bulan tu.

Nur Aflah : Ikan kerapu kalau dimakan dengan muruku, merapu jadinya.

TIPS:
1) Paparan semua blog lebih pantas, menarik dan selamat jika anda menggunakan pelayar FIREFOX!
2) Sertai peraduan mudah ini! Klik di sini untuk keterangan lanjut.
3) Dapatkan terus entri terbaru blog ini ke peti email anda. Klik je sini
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.