EUCOPTER : PAC PUTUS TIADA PENYELEWENGAN


Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) mendapati tiada sebarang penyelewengan dari segi prosedur dalam pembelian helikopter Eurocopter EC725.

Pengerusinya, Datuk Seri Azmi Khalid berkata, penilaian teknikal dan kewangan bagi pembelian 12 helikopter yang keseluruhannya berharga RM1.604 bilion adalah mengikut piawaian antarabangsa.

Bagaimanapun, katanya, PAC kurang senang kerana tiada sebarang penilaian fizikal dibuat sebelum kerajaan memutuskan untuk membeli helikopter berkenaan yang kini telah pun ditangguhkan.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat berkenaan di bangunan Parlimen di sini hari ini.

SUMBER : UTUSAN

Dah tahu tentang peraduan mudah ini? Jika belum, KLIK KAT SINI DULU!

Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comments:

  1. Datuk Seri Azmi Khalid
    orang yang bertanggungjawab hendak beri kereta proton kepada siapa buat K/P-LEWAT.
    Muka macam Sadin Cap PAC.
    Dalam tin sardin itu -tin kosong saja,tidak jadi diisi kerana keadaan fizikal tin yang lebih besar dari isi ikan yang sedikit.Penilaian teknikal dan kewangan mengikut piawaian antarabangsa.

    Bagaimanapun, katanya, PAC kurang senang kerana tiada sebarang penilaian fizikal dibuat sebelum kerajaan memutuskan untuk membeli.

    Kalau tiada sebarang penilaian fizikal dibuat itu namanya berlaku
    PENYELEWENGAN bukankah begitu datuk.

    Pengerusinya,Datuk Seri Azmi berkata mengikut piawaian antara bangsa.
    Bagimana kalau tiada penilaian fizikal boleh kata -ikut piawaian.

    Apa itu piawaian/standard.

    Adakah piawaian itu mengikut specifications yang dikehendaki.
    Sebelum sebut harga dibuat, ahli-ahli penal yang dilantik akan menganalisa mana-mana harga termurah dan kesuaiannya.
    Penilaian teknikal adalah wajib.
    Barang kes yang utama dikecualikan.
    Bukan tidak ikut piawaian lagi,tapi tidak ikut procedure.
    well done bapak-bapak menteri.Bagaimana seorang menteri boleh jwab isu yang mudah ini dengan cara kelentong.Siapa boleh meneka,orangbodoh pun mati akal
    sekejap, dengan alasan tersebut.

    Kata kad pengenalan?IC bermutu tinggi(KPI) tapi kelabu asap.

    Carilah mereka yang lebih handal hendak kelentong,drp orang yang bersekolah atap seperti saya.

    Bodoh seperti kerdai,masa kecil tidak mahu belajar, sudah besar menyusahkan orang.
    Dapat Phd.jadi macam orang gila.
    Sebab dr kecil lagi sudah kena sawan,
    Sawan apa? Beruk miang.

    ReplyDelete
  2. saya baca artikal anda en mus memalukan...fitnah dan tokok tambah.biar lah berfakta dan bijaksana, sedarkah sdra dengan cara luahan saudara ap yang sdra dapat. nak tegak yang hak biarlah berasas dan landasan yang bersyarak. bukan sedap akal sendiri, yang baca satu dunia termasuk raqib dan atib yang sentiasa mencatit apa yang di kata. jgn nanti bila hijab di buka terkedu melihat rekod yang sendiri lakukan, nak bagi kesedaran pada umum bukan cara macam ini. islam ada adab dan akhlak dalam menangani isu. jgn sedap mulut jer itu bezanya orang yang berilmu dari orang yang berakal. orang berakal ikut akal nya saja ...tiada ilmu sebagai sandaran bila berkata...sebab tu lah hari ini tunggang langgang kerana ramai ikut akal sendiri..bukan ilmu yang hak. aku baca pun nak gelak artikal saudara.

    salam

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.