NAJIB : PERALIHAN KUASA LEPAS RAYA?



Memetik laporan dari Malaysiakini yang bertajuk “PM terkejut dengan kenyataan Muhyiddin”

Pak Lah kelihatan ‘kurang senang’ dengan pertanyaan wartawan berhubung kenyataan yang dibuat oleh Muhyiddin Yassin kelmarin.

Beliau menyatakan yang dirinya terkejut kerana Muhyiddin sanggup meminta dirinya melepaskan segera jawatannya sebagai PM kerana pelan peralihan kuasa 2010 sudahpun dipersetujui oleh MT UMNO sebelum ini.

Manakala MSTAR pula melaporkan yang DS Najib mahu peralihan kuasa ditentukan oleh perwakilan pada mesyuarat Umno bahagian selepas umat Islam menyambut hari raya Oktober ini.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menhgadiri persidangan Perniagaan China Guangdong-Malaysia di sini hari ini.

Dalam pada itu, Naib Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata beliau tidak gentar terima padah kerana menyuarakan apa yang ramai ahli Umno dan parti komponen Barisan Nasional mahukan.

Tambahnya, beliau tidak berniat untuk menyinggung Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi tetapi seseorang mesti berani menyuarakan yang benar.

Nur Aflah : Adakah Pak Lah sudah bersedia melepaskan jawatannya?
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

17 comments:

  1. Assalamualaikum,

    1. Pak Lah memang patut meletak jawatan sejak dahulu lagi, lebih-lebih lagi selepas "kemenangan" (bak kata Pak Lah, walaupun hilang beberapa negeri tetapi masih dapat "simple majority") BN di dalam PRU lepas.

    2. Sebenarnya pencalonan-pencalonan yang dibuat untuk Pak Lah untuk kekal sebagai Presiden oleh majoriti bahagian-bahagian UMNO adalah diragui kerena umum mengetahui bahawa ianya tidak mencerminkan hasrat akar umbi.

    3. Nasihat saya kepada Pak Lah :

    "Pak Lah, you've done to the best of your abilities and the people have "voiced out" their assessment on you through the G.E and the Permatang Pauh by-election. There should be no shame in stepping down, let the others continue to carry the burden"

    ReplyDelete
  2. yes Pak Lah patut letak jawatan

    but also beruk beruk yang contribute kepada BN loss in PRU alos patut letak jawatan

    1. Khir Toyo
    2. Hishamuddin
    3. Badruddin
    4. Bung
    5. Ali Rustam

    actually it's bcos of this beruk yang BN kalah , NOT bcos of Pak Lah.....

    ReplyDelete
  3. I DON'T GIVE A DAMN ABOUT THIS COUNTRY ANYMORE. THE POLITICS IN THIS COUNTRY SUCKS! SO, LETS GO TO HELL TOGETHER!

    ReplyDelete
  4. BN sekali lagi menggunakan ISA keatas RPK. Kenapa Ahmad Ismail dan Khir TOYOL tidak pula ditangkap sedangkan kenyataan mereka lebih membahayakan Negara? DSAI TOLONG selamatkan MALAYSIA dengan cepat.

    ReplyDelete
  5. BN sekali lagi menggunakan ISA keatas RPK. Kenapa Ahmad Ismail dan Khir TOYOL tidak pula ditangkap sedangkan kenyataan mereka lebih membahayakan Negara? DSAI TOLONG selamatkan MALAYSIA dengan cepat.

    ReplyDelete
  6. Hati hatilah kau Aflah, nanti giliran kau pula masuk LOKAP under ISA. Posting yang anti UMNO langsung tak boleh. Akhir sekali mana sudah gambar Aflah yang jelingan tu sangat menggoda....

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum,

    aziz,

    1. You may not give a damn about this country, but they are others who do.

    2. If you want to go to hell, by all means please do so and make sure it's a single seat for a single journey.

    Thank you.

    ReplyDelete
  8. Kalau ingin bercakap tentang perpecahan umat islam di malaysia sekarang adalah disebabkan oleh pemimpin.

    Selagi pemimpin parti politik tidak boleh duduk semeja bagi membincangkan hala tuju negara, jangan harap mereka akan dapat satukan rakyat. Semua ahli politik tak kira la UMNO ke? PAS ke? PKR ke? DAP ke? semua nya inginkan kekuasaan.

    Semuanya sama-sama menunjukkan keangkuhan masing-masing sebagai pemimpin tanpa melihat apakah sebenarnya yang berlaku pada akar umbi.

    ReplyDelete
  9. kdg2 kesian jg kat Pak Lah sbb individu sebeno yg menghancurkan politik, melayu dan umno, ialah pemimpin terdahulu. cuma utk puaskan hati rakyat, he should step down tp bersedia ke terima Najib sbg PM baru?
    I dun think so...


    aida

    ReplyDelete
  10. bila terbaca post kwn2 disini,byk yg menghentam pak lah..kenapa ye?adakah beliau tak mampu tadbir negara?atau makan rasuah atau correct corect corect?

    sebenarnya pada padangan saya,banyak naga2 dibelakang pak lah..Naga2 ni patut dihapuskan dulu..Mereka ni la yg memainkan peranan disebalik topeng pak lah.

    maaf jika saya tersalah...

    ReplyDelete
  11. PAK LAH TUBUHKAN PARTI UMNO YANG BARU-BARU.YANG SOKONG PAK LAH.
    GUBAR LAH PARTI UMNO SEKARANG. SEPERTI TUN TUBUH PARTI UMNO BARU
    PARTI BN MASIH PERLUKAN PAK LAH.UNTUK MENJADI BARISAN PEMBANGKAN.
    ( BP ).
    HIDUP PAK LAH.
    HIDUP PAK LAH.
    HIDUP MELAYU.

    ReplyDelete
  12. Pak lah...saya rasa tiba lah masanya utk bertidak lebih tegas lagi.lihat lah sekeliling,banyak talam dua muka yg sedang mengilapkan diri.pemimpin seperti ezam. adalah satu contoh terbaik.

    saya bukanlah pro atau contra mana2 pihak cuma sedih dgn politik tanahair sekarang.

    anuar,andainya dapat kau pulihkan semua ini,alhamdulilah,cuma perhatikanlah talam dua muka ini..

    mareka ni hanya menjaga tembolok masing2,ada peluang, tendang mereka ,isi dgn muka baru yg tiada sejarah silam...

    tegur jika saya salah...

    ReplyDelete
  13. Salam ramadahan kareem...

    itulah... itulah dianya...
    politik! Politik itu seni kemungkinan. Politik itu seni sandiwara. Politik itu muslihat, helah dan tipudaya.

    Politik itu seni kemungkinan - siapa boleh jamin tak kan berlaku adegan lompat si katak lompat? satu kemungkinan kan! biar pun orang kata mungkin tidak...
    siapa boleh beri jaminan orang kuat parti tak kan berpaling tadah? satu kemungkinan kan? biarpun ada yang berkata mana mungkin!

    Politik itu seni sandiwara - main wayang la katakan. semalam cakap berdegar-degar. Hari ni dah kendur sikit. esok hilang terus.
    Politik memang banyak sandiwara. dulu kata tidak! tidak! samasekali tidak! kononnnn... La ni kejap ya kejap tidak, ya ke tak ke.... macam lalang ditiup angin.... esok langsung rebah ke bumi.

    Politik itu penuh muslihat, helah dan tipu daya. Tapi tidaklah seratus peratus politik mesti demikian sifatnya. Ini kita melihat senario di hadapan kita hari demi hari begitulah. mestikah begitu? Ke mana sudah politik sedemikian, kalau tidak membawa kepada kehancuran sedikit demi sedikit dan akhirnya tinggallah pelakunya dengan gelumang dosa dan sesal diri dalam hina dina.

    wahai politikus-politikus dan para pengkritik, satu jari tunjuk ke hadapan, tiga lagi kembali ke arah kita semula. Maknanya, koreksilah diri, muhasabah dan bermunajatlah di sepertiga malam di kesempatan Ramadhan ini guna untuk mohon petunjuk Ilahi dan memandu kita semua ke landasan kebenaran, Amin.

    wassalam...

    ReplyDelete
  14. crower....

    u think ur damn smart? you are just another asshole.

    ReplyDelete
  15. Sin Chew reporter arrested under the ISA...
    JUST LIKE RAHIM TAMBI CHIK CASE. THE ONE THAT REPORTED WAS ARRESTED. BULLSHIT COUNTRY.

    ReplyDelete
  16. ini dah ketentuan ILLAHI... maki hamun ...apa kata sekali pun .. penghujung nya dah dekat .. terima apa saja.. buat apa nak bergaduh ...

    umno pas pkr...semua melayu tak kira leh celup ker atau melayu jati ... apa yang pengikut dapat... hala tuju semua sama kuasa memerintah... bukan melayu pulak dah hilang hormat pada melayu..sebab melayu sendiri yang buat kesilapan... atas alasan apa pun..islam pun dah jadi mainan.

    mungkin ada yag nafi...terpulang lah.

    ReplyDelete
  17. Harga Minyak Bila mahu diturunkan lagi?.Sekarang semua pemimpin tidak seorang pun perdulikan masalah rakyat,kerana asyik sibuk mengenai hal politik BN yang sumbanh.Ini keadaan politik Malaysia paling buruk dalam sejarah negara, dan Dollah Bedol adalah antara PM Malaysia paling teruk memerintah.

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.