ANWAR UMUM KABINET BAYANGANNYA! Malaysiakini



Anwar kini sedang bertarung dengan waktu. Tinggal 64 hari sahaja lagi untuk beliau membuktikan kepada rakyat Malaysia bahawa kenyataan yang dibuatnya selepas PRU 12 dulu adalah satu kebenaran dan bukannya omongan kosong.

Memang benar beliau selalu mengungkapkan ayat “Insya Allah… tak lama lagi” dalam setiap ceramah beliau berhubung tarikh 16 September 2008. Bagaimanapun, saya beranggapan, terlalu sukar untuk Anwar mencapai impiannya itu.

Dalam waktu yang sangat singkat ini, Anwar perlu bertanding dalam pilihanraya kecil. Dalam masa yang sama juga, beliau sedang menghadapi tuduhan liwat. Bila-bila masa sahaja, beliau boleh direman untuk siasatan.

Buat masa ini, belum ada lagi petunjuk ‘positif’ untuk meyakinkan saya yang Anwar mampu ke tingkat 4 Putrajaya. Usul yang ingin dibahaskan di Parlimen Isnin ini belum tentu akan diluluskan oleh Tuan Speaker. Jika dilulus oleh Speaker pun, ianya tidak akan membawa apa-apa makna kerana pengundian tidak akan dijalankan.

Mungkin juga Anwar sedang merahsiakan strateginya untuk menyulitkan pihak kerajaan membaca percaturannya. Apapun, masih ada 64 hari lagi untuk rakyat Malaysia menonton ‘babak-babak akhir’ strategi Anwar Ibrahim.

Sebagai iklan, mungkin video ini boleh dijadikan hiburan bagi melegakan sedikit kekusutan yang sedang melanda pentas politik Malaysia.


SENARAI KABINET ANWAR?

Nur Aflah : Maafkan saya jika tajuk post ini tidak seperti yang anda harapkan.
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

13 comments:

  1. sekadar nak tanya, mengapa u letak MALAYSIAKINI dalam setiap tajuk u sedangkan artikel u tak kena mengena dengan malaysiakini pun? takkan nak cari publisiti murah utk appear dalam website malaysiakini kot? islamic ker perbuatan macam tu. tolong fikir sikit, please.

    bye

    ReplyDelete
  2. Malaysiakini means Malaysia Kini.

    Kini means NOW in english and SEKARANG in malay language.

    I only used Malaysiakini tags when my post related to what happen now in Malaysia.

    Islam teach muslims to be smart and every muslims must learn 'how to dakwah in modern days'.

    Thanks for your comment! :-)

    ReplyDelete
  3. peh..
    buat saspen btl le cik aflah kita ni..
    =)

    ReplyDelete
  4. She doesn't tag all her posts with Malaysiakini, if you care to check.

    Nice vid btw Aflah.

    ReplyDelete
  5. apa kaitan islamik ke tidak. benda macam ini pun nak dibesarkan. kalau appear pun di msiakini, mereka suka dan membenarkan, jika mkini tidak suka dia akan buang atau tidak pilih artikal ini. jadi org islam jgn hasad.

    ReplyDelete
  6. bt suspens aa cik nur aflah kita...

    nasib baik comey..

    ReplyDelete
  7. saya mencadangkan cik nur aflah join puteri umno... tudung pun dah warna merah tu.. join lah cepat2... tak elok tau tulis blog.. org umno ckp, blog ni perosak bangsa...

    ReplyDelete
  8. Blacko,

    Bangsa Melayu tidak akan pupus tanpe UMNO. Sejarah Melayu berkurun kurun lama nyer. UMNO baru 60 tahun usia nyer.

    So please yea....

    ReplyDelete
  9. salam wahai aflah...

    harap sgt lah sdri bleh tlg cetak ramai2 muslimat yg mcm sdri...

    by the way, creative! and cute!

    ReplyDelete
  10. BANGGA KERANA AFLIAH ADALAH ANAK KAMPUNG AKU ......ORANG MELAKA HE HE HE....

    ReplyDelete
  11. KO PUNYA PEMIKIRAN TAK BAGUS SANGAT, BILA AKU NENGOK MNTERI KABINET MALAYSIA YANG KO BAYANGKAN......

    AZMIN ALI DAN TOK GURU HAJI HADI KO NAK LETAK KAT MANA???

    ADAKAH KO NIH UMNO??? RASERNYA TIDAK!!!!

    - Tapi, MENTERI KABINET MALAYSIA YANG KAU BAYANGKAN MEMBUKTIKAN SIAPA KO SEBENARNYA....... SEBAB ITU ADALAH IDEALISME KO.

    ReplyDelete
  12. great.. let me tell you this.. Bung Mokhtar cannot go at all..ibrahim Ali a bit gud if dia jadi menteri asas tani tu..

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.