JANGAN LAKUKAN INI PADA IBU ANDA


SERDANG - Hajat seorang ibu tua, Tumi Wongsorujo mahu melawat anaknya bagi melepaskan rasa rindu setelah berpisah selama tiga tahun bukan sahaja tidak tercapai, malah hatinya hancur apabila dihalau anaknya itu.

Tumi, 52, yang datang dari Kuching, Sarawak dikatakan sanggup meminjam wang daripada sanak saudara untuk membeli tiket kapal terbang ke Kuala Lumpur pada Selasa lalu dan mencari anaknya itu walaupun tanpa alamat lengkap.

Usaha nekad Tumi mencari anaknya itu yang dikatakan tinggal di Serdang akhirnya membuahkan hasil apabila dapat menemui rumah anaknya malam kelmarin selepas dibantu oleh orang awam dan polis.

Namun apabila sampai di rumah anaknya, dia bagai terkedu apabila anak sendiri tidak mengaku dirinya ibu dan lebih pedih Tumi diherdik dan dihalau oleh anak perempuannya yang tinggal bersama suami barunya. [Kosmo]

Nur Aflah: Ya Allah! Ampunilah dosa anak itu dan peliharalah ibu ini agar sentiasa tenang menghadapi dugaan ini.









-->
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

5 comments:

  1. arini je da 3 kali aku maki si anak tu kat dlm 3 blog berlainan

    anak xkenang budi.enuff said

    Misteri malam pertama bersunat

    Cerita tahun lepas

    ReplyDelete
  2. tidak sama sekali akan dilakukan pada mak aku..amin

    ReplyDelete
  3. CAKO MIAK JAWO YO...MUDAHAN KO JADI IKAN PAREK TUA NGAN BUNTAI BUROK

    ReplyDelete
  4. sedihnya baca... hari tu baca cerita anak buang bapa, sekarang baca cerita anak tak mengaku dan halau mak pulak... makin ramai tanggang moden...

    ReplyDelete
  5. KES SITANGGANG TU BENOR2 BELAKU..BUKAN DOGGENGAN..suasana aje berlaianan rekaan..NASIB BAIK MAK NYO TAK MEMOHON KAT ALLAH..KALO DIA ORG LURUS BENAK DAH DI KABULKAN..lagie pun di zaman nie kita kena nengok jugak disebalik takbir..kain barangkali... semasa kecil2 anak nya dah di piggirkan tampa diperdulikan..tampa belaiaan kaseh sayang..secukop nye..atau lain2 hal nila dah tue kesempitan baru nak cari anak..bagi aku tak berbapa nie..kata don..walau aku tak berkemampu aku tetap akan cuna memberi kesenangan pada ibu aku yg telah meredah pahit maung mencari rezeki untok ku..berbanding dgn adik beradik lain tak semacam aku..atas pergorbanan dan jugak berkeadaan 'sorga dibawah tapak kaki ibu'....tip2 pekara yg belaku tu ..misti ado cerito pahit nyo dibalik kulit jagong..kalo kita kupas baru tau.keadaan isi kandong nyo..ado ulat ..wallahuallam...sodeh jugak kalo baco...

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.