PEDULI APA ISRAEL DENGAN RESOLUSI PBB

Kerajaan Israel tidak mengendahkan arahan Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan terus menghujani Gaza dengan bom serta tembakan meriam.

Rejim Zionis juga berikrar untuk terus memerangi pergerakan Hamas walaupun PBB mengarahkan operasi itu dihentikan selepas beratus-ratus orang awam terbunuh.

Pegawai perubatan memberitahu bahawa angka korban meningkat kepada 800 orang selepas 12 lagi terbunuh apabila tentera Israel melancarkan lebih 50 serangan udara di Gaza semalam.

Majlis Keselamatan PBB baru-baru ini mengeluarkan satu resolusi yang menggesa satu gencatan senjata dan pengunduran sepenuhnya tentera Israel dari Gaza.

"Israel tidak akan bersetuju dengan pengaruh luar bagi memutuskan hak untuk melindungi warga kami," kata Perdana Menteri Israel, Ehud Olmert.

"Tentera Israel akan meneruskan serangan bagi mempertahankan rakyat kami dan melaksanakan tugas yang diberikan dalam operasi ini," ujarnya dalam satu kenyataan.

Seorang pegawai Hamas, Raafat Morra berkata, pihaknya juga menolak resolusi PBB itu kerana ia bukannya memihak kepada penduduk Palestin.

Israel menceroboh Genting Gaza pada bulan lalu bagi menghentikan serangan roket.

Hamas dan beberapa kumpulan pejuang lain pula melancarkan lebih 15 roket ke wilayah Israel dan menyebabkan seorang rakyat Yahudi cedera. - AFP

Dah tahu tentang peraduan mudah ini? Jika belum, KLIK KAT SINI DULU!


Dapatkan terus entri terbaru blog ini ke peti email anda! KLIK JE SINI!

Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

  1. "Sempurnalah kekejaman, satu bangsa yang sombong dan hina"

    Ya Allah Ya Tuhan Kami, kami lemah, maka Engkau kuatkanlah kami!
    Ya Allah Hanya pada-Mu tempat kami memohon dan berserah diri...

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.