GUAN ENG PULA NASIHAT ANWAR?

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng meminta Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat(PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim memastikan pemimpin parti itu lebih berdisiplin dalam usaha mengekalkan Pakatan Rakyat terus diterima rakyat.

"Anwar harus memastikan pemimpin-pemimpin PKR lebih berdisiplin," katanya mengulas soalan wartawan berhubung terdapat beberapa pemimpin PKR bergaduh dengan pemimpin PAS di Perak baru-baru ini yang boleh menjejaskan peluang Pakatan Rakyat untuk menang pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu pada 17 Jan ini.

Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang berkata Pakatan Rakyat akan melihat sejauh mana pergaduhan yang timbul antara pemimpinpemimpin berkenaan dan akan mencari jalan bagi mengatasinya.

"Saya rasa mungkin satu atau dua pemimpin PKR yang bergaduh dengan PAS. Pakatan Rakyat akan lihat sejauh mana perkara itu (pergaduhan) dan akan mencari jalan untuk mengatasinya," katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.

Sementara itu, Lim berkata DAP akan menyokong penuh calon Pakatan Rakyat dari PAS yang bertanding pada pilihan raya kecil itu.

"Daripada segi calon, terpulang pada parti itu (PAS) dan DAP sebagai komponen dalam Pakatan Rakyat akan menyokong serta bekerjasama bagi memastikan calon yang telah dipilih itu memenangi pilihan raya kecil itu," katanya.

Semalam Presiden PAS Datuk Seri Abdul hadi Awang mengumumkan anggota Dewan Undangan Negeri Wakaf Mempelam, Mohd Abdul Wahid Endut sebagai calon PAS.

Sumber: BERNAMA

Dah tahu tentang peraduan mudah ini? Jika belum, KLIK KAT SINI DULU!


Dapatkan terus entri terbaru blog ini ke peti email anda! KLIK JE SINI!



Photobucket
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comments:

  1. salam buat aflah,
    saya dah lama tidak menulis blog tapi selalu mengikuti perkembangan kawan2..apapun isu lim guan eng ini sangat menarik.
    saya ingat dia ni hanya pandai berpura2 menawan hati mesyarakat melayu utamanya melalui dengan kata2nya yang manis, sabda rasulallah lah...
    tapi dia pun pandai berani tegur Penaishat PKR yang selama ini dia bersetongkol..
    hmm... sekarang ni dalam PR(pakatan Rakyat) semuanya dah terburai...
    dah tak boleh nak sorok dah...
    bak kata pepapatah melayu
    "paku dulang paku lebih
    kata orang dia yang lebih..."
    ahaks....!!!!
    to aflah.. teruskan menulis!!

    ReplyDelete
  2. Ia satu kejutan pada UMNO jika kita saling tegur menegur, kalau tegur bagi mereka satu TABOO, sebab mereka cepat terangkat kalau kita tegur pemimpinan kita, kita bukan macam UMNO tak boleh ditegur.

    Ubah mindset anda orang UMNO.

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.