PUDIN BONGKAR KISAH NAJIB DAN ROSMAH!

Sila tonton video di bawah dan jika berkenan, sila tinggalkan komen.



Bagi yang tidak dapat menonton video ini, Saifuddin Nasution mendakwa perbelanjaan Najib dan rombongannya sewaktu menyertai pameran Bio-Tech di USA baru-baru ini mencecah RM 4 juta.

Jumlah itu melebihi bajet asal yang diperuntukkan iaitu RM 1.5 juta. Malah, Saifuddin turut mendedahkan isteri TPM ber'shopping' sebanyak 74 buah beg dan perbelanjaan rombongan itu ditanggung oleh negara.

Saifudin turut memberitahu, jumlah perbelanjaan kerajaan Negeri Kelantan bagi membiayai Skim Takaful Warga Emas Kelantan hanya RM 3 juta sahaja.
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

13 comments:

  1. Salam,

    Berita itu barangkali tidak menghairankan, sebab selama ini Rosmah memang sudah terkenal dengan keborosannya.

    Yang mungkin menarik perhatian umum, bagaimana pula setelah dia menjadi isteri PM? Mungkin keborosannya akan meningkat lagi?

    Isteri yang seperti ini mungkin akan turut memburukkan imej dan nama baik suaminya.

    ReplyDelete
  2. Semua orang dah tahu sejak dulu kala lagi perangai bini si Najib. Semua orang juga tahu politik Najib sejak dia mula bermain politik. Tapi rakyat tak boleh nak buat apa, sepatut nya yang boleh bertindak dan membetulkan keadaan ia lah Pak Lah, dia pun tak buat apa apa malahan cabut lari dan nak serahkan jawatan pada Najib.
    The talk of the nation. Who will take action despite being made known to public. Pakatan Rakyat? or the only hope is ALLAH SW will inspire Pak Lah in his last 5 months to make sure that appropriate actions be taken. I am still harboring hope that Pak Lah with his background would want to do something or else he has to answer to the almighty hereafter. dh9753

    ReplyDelete
  3. Dato' Sri Mohd Najib bin Tun Haji Abdul Razak (born July 23, 1953, in Kuala Lipis, Pahang) is a Malaysian politician, who has been the country's Deputy Prime Minister since January 7, 2004. Najib is a member of the United Malays National Organisation (UMNO), and is currently the Deputy President of the party.

    Dato' Sri Mohd Najib is the eldest son of Tun Abdul Razak, the second Prime Minister of Malaysia, and a nephew of Tun Hussein Onn, the third PM. He was first elected to the Dewan Rakyat, representing the parliamentary constituency of Pekan, at the age of 23 in an uncontested election after the death of his father. In his career, Najib has held a variety of ministerial portfolios (the first at the age of 32), culminating in the post of Minister of Defence before being chosen as the deputy PM by Abdullah Badawi. Najib holds the title of Orang Kaya Inderapura of Pahang. He was first married to Tengku Puteri Zainah Tengku Eskandar; presently he is married to Datin Seri Rosmah Mansor. He has three sons, Nizar (born 1978), Nazifuddin and Norashman, and two daughters, Puteri Norlisa and Nooryana Najwa.

    Najib had his primary and secondary education at St. John's Institution, Kuala Lumpur. He also attended Malvern College, Worcestershire, England and subsequently attended the University of Nottingham.
    Kasihan
    Tengku Puteri Zainah .
    Orangnya memang cantik rupawan
    Isteri TPM skarang seperti puteri kayangan bidadari gunung Tahan.

    ReplyDelete
  4. Salam,

    Chekdee maseh terus berharap...... PM kita seterusnyer..... BUKAN...BUKAN...BUKAN....DAN BUKAN..... NAJIB

    Kita berdoalah....... mudah-mudahan ALLAH akan membantu kita "meletakkan SEORANG PM MALAYSIA yang terbaik untuk memajukan rakyat dan menjadikan Malaysia negara selamat, harmoni, maju dan dihormati"

    AMIN

    ReplyDelete
  5. sigh....what will happen to this country of ours?

    ReplyDelete
  6. " Kebenaran pasti berpihak kepada pihak yang benar"

    Ada mata pandang, lihat, kelih dan perhati...

    ReplyDelete
  7. hahaha sejak ble kak aflah pandai buat video blog?

    ReplyDelete
  8. The ISA is a crime against humanity if you look at the Rome Statute. As a result, we can have RPK and the rest of the ISA detainee's released, have the ISA repealed and also have a regime change all in one go if someone lodges a report with the International Criminal Court in The Hague. Go to this site http://margeemar.blogspot.com and find out how.

    ReplyDelete
  9. Salam Puan,

    Salam Bloggers!

    Saya minta maaf kerana tidak dapat kemaskini blog saya kerana telah disekat oleh individu tertentu yang dengki dan hasad. Google telah 'lock' blog kecil ini. Tak tahulah siapa yang melakukan kerja 'mulia' ini. Semoga Allah membalas kebaikan kepadanya...AAmiiiin...

    tq!

    ReplyDelete
  10. BERAKHIRNYA ERA ABDULLAH & CO

    Berakhirnya era Abdullah Badawi nanti sebagai PM akan kita lihat berakhir secara beransur2nya era keluarga Abdullah & co.seperti dijangkakan pencalonan untuk ketua UMNO didahului oleh Mukhriz.dan saya jangka kan Najib yang begitu rapat dengan Tun M akan menyokong mukhriz sebagai ketua pemuda UMNO.cuma saya lihat pencalonan yang kedua tertinggi (buat masa ini) yang memihak kepada Khairy cuma sokongan segelintir bahagian yang bergantung hidup dengan Abdullah & co.Khairy tidak dinafikan mempunyai asset dan kekayaan yang mengalahkan Mukhriz.ECM Libra miliknya mempunyai saham terbanyak di dalam POS Malaysia.Tidak kira lagi dengan saham2 lain.begitu juga SCOMI kepunyaan anak Pak Lah yang memenangi pelbagai jenis tender secara direct award.Itulah sebabnya Mukhriz khuatir jika seandainya wang dan kekayaan menjadi pengukur kepada kelayakan untuk mengemudi Pemuda UMNO.

    Namun saya rasakan buat masa sekarang Mukhriz boleh tidur lena.Sokongan dari penentang Abdullah & co akan lebih banyak dari si penggantung hidup Abdullah & co.Tidak dapat dinafikan bahawa Khairy tidak mempunyai pengalaman dan jasa yang benar2 boleh dibanggakan untuk melayakkan diri menjadi Ketua Pemuda.Selama ini kemenangan yang diperolehi sebagai timbalan ketua pemuda hanyalah sebagai hadiah untuk menjaga air muka Pak Lah.namun selepas kemorosotan di dalam PRU, Khairy dilabelkan penyebab kekalahan BN.beliau yang terkenal dengan kebiadapan dan mulut yang lancang telah memyebabkan kebencian rakyat di dalam mahupun d luar UMNO.

    Kita akan lihat pengunduran Abdullah dari jawatan PM akan menyebabkan Khairy akan menajdi nothing.furthermore he is a liability for UMNO.saya pasti pada waktu sekarang Khairy tentu akan menyesal kerana tersalah kahwin dengan Nori.bukan orang tidak tahu perkenalan dan perkahwinan dia dengan Nori adalah dirancang.Sebelum Anwar jatuh,target beliau adalah Nurul Izzah.wa ma karu wama karallah..wallahu khoirul makiriin.saya pasti Khairy agak menyesal kenapa dia tak kahwin dengan anak Najib.ataupun mungkin selepas ini dia akan try to tackle anak Najib pulak...hehehe who knows???kalau nak dibandingkan taste Khairy nih...bukan calang2...maya Karin jadi pilihan...kalau nak bandingkan Maya Karin dengan Nori...hehehe paham2 lah.

    nampaknya kini Khairy tidak boleh tidur lena.beliau pasti akan risau dan akan mungkin ke luar negara jika kalah dalam pertarungan ini.saya pasti ramai yang ingin menghambat beliau apatah lagi oleh kontrakctor2 dan tycoon2 UMNo yang kempunan kontrak selama ini.dan yang saya pasti adalah : "CITA2 KHAIRY UNTUK MENJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA SEBELUM UMUR 40 TIDAK AKAN MENJADI KENYATAAN"..jangankan umur 40, umur 100 tahun pun belum tentu rakyat Malaysia akan memilih beliau.namun si Khairy masih boleh merealisasikan impian beliau.dengan kekayaan yang ada mungkin beliau boleh membeli Pulau batu Putih dari Singapore (tanahair angkatnya) dan terus mengangkat diri beliau menjadi Perdana Menteri Pulau batu Putih dan berakyatkan batu burung dan ikan...SORRY KHAIRY...YOU LOSEE......

    ReplyDelete
  11. nak buat macamana. rakyat saja boleh nentukan mereka melalui undi pilihanraya dengan izin Allah.

    geram memang geram

    ReplyDelete
  12. Saya tak terkejut dengan cara belanja Rosmah, sbb saya pernah tgk dia shopping RM80K dalam masa beberapa jam, di satu karnival eksklusif. Cuma tak dinafikan suami dia kaya, keturunan orang kaya dan banyak harta.

    ReplyDelete
  13. If news such as this is made public and released into public domain, no-one with the right frame of mind will want to vote for BN. That will be the be end.

    Kampong folks and many l am sure are not aware of what is going on and they voted BN because they thought that BN will safeguard their future and security better than the Opposition coalition. Many more BN supporters become a life long members as they are financial reward to be made.

    Rosmah probably thought that the rakyat's money is her money as she is the wife of the DPM and the DPM is the 2nd man in government. People like you and me think differently, the rakyat's money belongs to the rakyat and should be spent on rakyat's projects such as jobs, health, better education, good quality housing and many other projects which will ensure a better standard of living for everyone.

    If Rosmah does not change and when Najib takes over from Pak Lah, that will mark the beginning of the end of the BN government.

    Thanks.

    Jacques.ah

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.