TERESA KOK TAHANAN KE 3 HARI INI?


Memetik laporan Malaysiakini lagi.

DAP leader Teresa Kok has also been detained under the Internal Security Act today. She becomes the third person to be detained under the prevention law today.

Pemimpin DAP, Teresa Kok juga telah ditahan di bawah Akta ISA hari ini. Beliau adalah orang ketiga yang ditahan di bawah akta yang sama hari ini.

Teresa yang setiausaha organisasi kebangsaan DAP, ditahan selepas kenderaan yang dinaikinya dihalang oleh tiga kereta peronda polis.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar mengesahkan penahanan Teresa mengikut Seksyen 73 (1) ISA.

Di Pulau Pinang, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng turut mengesahkan penahanan Teresa.

Menurutnya, parti itu akan mengadakan mesyuarat tergempar esok untuk membincangkan perkara tersebut.

Nur Aflah : Ada lagi ke?
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

16 comments:

  1. ketentuan ILLAHI... nak kta apa lagi.

    seperti dah di ulas...malaysia akan menyaksikan dari hujung rambut hingga ke hujung kuku .

    salamnz
    malaysia

    ReplyDelete
  2. lepas ini saper lagi????
    alang alang penuhkan saja penjara ISA tu....

    ReplyDelete
  3. kesihan amoi ni....
    macam mana agaknya anak2nya kat umah????

    ReplyDelete
  4. Saya adalah isteri pada tahanan ISA.Kami hidup sengsara kerana akta zalim ini.

    Boleh lawati blog ini
    http://www.lailagmi.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. teruk daripada junta myanmar

    ReplyDelete
  6. For the government to behave like a warlord, it has lost all the trust and support of most rational people in this country. I hope there are still some right thinking people left in the present government to stop this madness and restore some sense of righteousness.

    ReplyDelete
  7. aku manusia biasa...tapi aku heran dgn sikap pemimpin kita..
    tapi memang benar apa yg diperkatakan tika ini..
    memang pemimpin kita langsung x perihatin dgn perasaan rakyatnya..

    bagi mereka siapa lah kita ,berkokok sana berkokok sini,naik berbuih mulut,kalau mereka nk,mereka buat jer..

    mereka memang masih belum dapat merasakan arus kebangkitan,atau mungkin ego mereka yg menghalang.
    pak lah...sedarlah..pandanglah kebawah,bukan kepada kroni2mu, tapi kerakyatmu...
    dengarlah keluhan mereka selagi kamu masih berkesempatan..

    pak lah...x sedarkah dirimu tika ini,semua org menunding jari kearahmu,...entahlah....siapa lah aku utk berbicara........

    ReplyDelete
  8. Looks like you could the next victim.

    You may want to consider joining the “Please ISA Me” wave (psygame playing lah) so that they will think twice before handcuffing you.

    Please ISA Me
    http://thexblogs.blogspot.com/

    I am begging you to ISA me
    http://thexstories.blogspot.com/2008/09/i-am-begging-you-to-isa-me.html

    ReplyDelete
  9. Anonymous said...
    teruk daripada junta myanmar

    September 13, 2008 1:38 AM


    terbaca di atas...

    ish ish ish lagi teruk dari junta myanmar...

    yer ker anon...

    anon dah gi sana ker...............
    dasat nyer.... anon dah tanyer pd myanmar yang datang sini .....knapa dia orang datang sini cari makan.... negro,vietnam. nepal.. mcm mcm bangsa datang sini... cari makan...a

    anon kalau nak pindah gi myanmar pun ok...cari makan di sana.

    sini lebih teruk dari sana.....

    ish .... ish ..... ish...

    susah ker hidup di sini..... yang aku tengok susah...yang pemalas jer.... yang curi tiang letrik...jahat mencuri sampai ada mati .

    pendatang pendatang tu lagi ramai nak datang.... dia orang tau sini senang cari makan....

    150 tahun lagi anak cucu mereka jadi rakyat malaysia...

    aku pun tak kesah ...sebab masa tu aku pun dah takder....anon ader ke pada tahun 2158 nanti.....

    camna agak rupa bangsa malaysia yer..

    anon anon.....

    ish ....ish.......ish

    salam

    ReplyDelete
  10. Salam
    ISA satu sistem yg merampas kebebasan manusia umpama memukul musuh yg telah diikat dgn tanpa memberi peluang mempertahankan bolehlah diibaratkan membuli...
    Yang sedihnya ia didalangi oleh org yang berugama islam...
    sedangkan islam itu sendiri memperjuangankan kebebasan yg berteraskan kesejahteraan bukanlah penganiayaan....
    Kesian mereka dan keluarga mereka...ZMS

    ReplyDelete
  11. sekarang..nak bersuarapun dah rasa takut,tak mustahil kat sini,pihak pihak tertentu dah pasang mata dan telinga.so waspadalah bila berkata2..

    ReplyDelete
  12. salam...maaf sebab buta sejarah tanahair..selama ni keje aku baiki tv ,radio,dan computer..
    mulanyanya buat dek aje tentang politik tanahair,bukan apa, bagi aku pi mai pi mai, tang tu juga.kau kata aku,aku tuduh kau..sebenarnya dua kali lima je.

    tapi sekarang nak x nak,terpaksa ambik tahu sbb kemana je aku pergi,baik kedai kopi,kedai runcit,stesen minyak malah warga indonesia memperkatakan soal politik sekarang..

    rasanya nak je aku luahkan apa yg terpendam kat dalam hati ni.tapi
    bila dgr sana tangkap,sini tangkap,
    gerun la pulak..
    bila dipendam takut meletup aku pula yg merana..

    siapala yg cipta akta isa ni.sungguh aku mmg tak tahu..thanks jika ada kalangan pembaca yg sudi bgtau aku..

    thanks pada nur Aflah kerana menyedarkan aku...

    ReplyDelete
  13. bagi wa.... Pak Lah sudah lakukan ini lama dahulu , namun masih bellum terlambat, walaupun sebenarnya sudah terlambat,ramai lagi yang akan mengikut jejak RPK dan Teresa serta wartawan itu. yang hampir mengikut jejak mereka dan akan memanaskan politik tanah air....tunggu 24 Desember.......
    www.kpmu.net

    ReplyDelete
  14. haiz...kerajaan BE-End sekarang semakin "GILA" untuk mempertahankan diri dan mengambil tindakan terhadap media, wartawan, MP pembangkang...bukankah Pak Lah yang mahu media berani melaporkan berita sebenar??? memang hairan!!

    dan....sejak kebelakangan ini...TV3 asyik bidas tentang isu air kotor di selangor yg melibatkan kos yg tinggi untuk dirawat....umpama mahu memburuk-burukkan hasrat sebenar kerajaan selangor beri air percuma!

    ReplyDelete
  15. Episod baru bermula ....kalau sebelum ini orang melayu sendiri ditangkap kini bangsa lain pula ditangkap......kalau lelaki biasa kalau perempuan, jantan mana tidak mengamok..........................
    Tidak lama tuuuuu.
    Tersilap tangkap.
    Jantan seorang itu hero...........
    Kalau tangkap anak bilis tidak mengapa ?
    Ini kau tangkap JERUNG.
    Kepala kau nanti di gigit Jaws.
    Kau ingat boleh di buat main-main.
    Siapa disalahkan kemudian .
    Engkau juga
    Engkau juga Pak Lah.
    BINASA NANTI (BN)
    ISA ( IKUT SUKA AKU ).
    BUAT KECUH SATU MALAYA.
    GILA KUASA
    GILA KUASA
    GILA...................

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.