PAK LAH BERTAHAN, NAJIB JAGA WANG!

Berkuatkuasa hari ini, DS Najib akan memegang portfolio Kementerian Kewangan dan PM pula akan memegang portfolio Kementerian Pertahanan.

Pertukaran ini adalah sebahagian daripada pelan peralihan kuasa 2010 yang telah dipersetujui oleh mereka berdua.

Berita ini dipetik oleh Malaysiakini.

Pak Lah dilaporkan akan menyerahkan jawatan PM lebih awal daripada 2010 jika DS Najib menunjukkan prestasi yang baik.

Kalau tak baik? Tak dapat jadi ke?

Nur Aflah :
Macam ada apa-apa je.. Iskh! Jangan buat spekulasi. Nanti kena tuuuut! Hik Hik!
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

12 comments:

  1. Salam,

    Rasanya.. apa yang difikir oleh Aflah terfikir oleh saya juga..cam ada apa-apa jer..

    ReplyDelete
  2. Pak Lah punyer counter attack...

    ReplyDelete
  3. Penuh agenda tetapi Pak Lah akan kecewa. Kementerian yang di ambil alih hanya indah khabar dari rupa. Full of untested soldiers. Kita tunggu dan lihat. dh 9753

    ReplyDelete
  4. Salam!

    saya rasa Pak Lah standby takut najib rampas kuasa gunakan tentera kot?
    Najib kena terima kalau tak kena sack...

    apa-apa je la...sementara berkuasa

    thx!

    ReplyDelete
  5. NATIONWIDE UTUSAN MALAYSIA BOYCOTT

    ReplyDelete
  6. sALAM...,

    Cuma nak tanya cikit jer...

    lama mana nak 'bertahan' tu,
    sampai bila....
    larat ker..
    tang jaga wang tu, leh harap ke...
    nanti tinggal sen jer kang...

    heheheeeeeee...

    ReplyDelete
  7. Berbagai andaian boleh dibuat ekoran tindakan terbaru Pak Lah mengambil alih Kementerian Pertahanan dari Najib.

    Pertama ada kemungkinan Pak Lah tidak mahu Najib memperalatkan tentera untuk mengambil alih kuasa politik dari Pak Lah lebih awal dari pelan peralihan kuasa.

    Kedua, kemungkinan Pak Lah akan menggunakan kuasa tentera bagi mengatasi keadaan politik negara yang semakin gawat dan semakin tidak stabil sekarang ini, berikutan beberapa parti politik komponen BN mula hendak keluar dari BN.

    Pemerintahan tentera juga boleh digunakan bagi menghalang Pakatan Rakyat dapat memerintah melalui wakil parlimen BN yang melompat.

    ReplyDelete
  8. Berbagai andaian boleh dibuat ekoran tindakan terbaru Pak Lah mengambil alih Kementerian Pertahanan dari Najib.

    Pertama ada kemungkinan Pak Lah tidak mahu Najib memperalatkan tentera untuk mengambil alih kuasa politik dari Pak Lah lebih awal dari pelan peralihan kuasa.

    Kedua, kemungkinan Pak Lah akan menggunakan kuasa tentera bagi mengatasi keadaan politik negara yang semakin gawat dan semakin tidak stabil sekarang ini, berikutan beberapa parti politik komponen BN mula hendak keluar dari BN.

    Pemerintahan tentera juga boleh digunakan bagi menghalang Pakatan Rakyat dapat memerintah melalui wakil parlimen BN yang melompat.

    ReplyDelete
  9. salam...

    bagi saya nie usaha2 terakhir paklah untuk menyelamatkan politik beliau.. kemungkinan apabila DSAI telah berjumpa Yang di pertuan Agong beliau akan menyistiharkan darurat...

    banyak kemungkinan ....

    tapi teruskan perjuangan..untuk rakyat melaka yg masih banyak berkarat..(jgn marah)..

    ReplyDelete
  10. pasal topik nih no komen...

    cuma apa yang berlaku dari pru 12

    kesan nya parah ...

    implikasi akan berterusan.....

    maksud aku budaya politik yang ada akan jadi warisan sampai bila bila...


    siapa perintah siapa pimpin

    kita akan sama seperti di thailand filipina dan indonesia............

    apa topik yang keluar tiada komen lagi


    aku cuma boleh sebut ALHAMDULILLAH

    apa yang terus berlaku biar lah berterusan.....kerana akhir nya akan lahir satu generasi yang akan berpegang pada PRINSIP ALQURAN SEBENAR...

    mungkin 25 tahun, 50, 75, atau 100 tahun lagi....

    manusia akan keletihan akhir nya..

    aku pun fikir begitu... biarlah apa yang berlaku ...sehingga semua keletihan.

    yang penting bagi yang ikhlas bersuara mereka telah lakukan apa yang terdaya.


    salam semua

    ReplyDelete
  11. najib lebih baik jaga jamban.

    ReplyDelete
  12. NAK JAGA DUIT APA? DUIT SEMUA PAK LAH ANAK BERANAK DAH KEBAS!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.