ANWAR BELUM ‘SELAMAT’

Saya kesuntukan waktu untuk mengulas perkembangan terbaru kes ini. Insya Allah, saya akan menyambung ‘posting’ ini lagi jika berkesempatan.

Buat masa ini, saya cuma ingin memetik beberapa video yang melaporkan perkembangan isu tersebut.

Saya harap rakan-rakan dapat memberikan komen berhubung kes ini.















Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

11 comments:

  1. Salam...

    Tak tau nak cakap ape la Aflah...
    Seriously...
    Tapi apa yang pastinya, ramai orang kecewa dan ramai juga orang yang terkinja2...

    Yang kecewa pasti kita...yang terkinja2 tu bak kate nabil raja lawak, "lu pikir la sendiri"...

    Apepun, kalau Aflah or sesape lah yang ade cadangan yang baik tentang ape yang perlu kita lakukan sesame (tindakan kite) berkenaan kes ni, sile lah cadangkan...

    Terima kasih...

    ReplyDelete
  2. ello,

    the last video shows the nonsense,which the ruling power in malaysia are trying to muffle the people:

    1. Admit the world has changed to a freer digital assimilation and dissemination of information AND therefore
    2. There should be a new government centralized coordinated system to CONTROL this so people will discuss only the TRUTH!

    See,the ruling powerful Always know the Truth (other than GOD), so they must make rules to spread their version of TRUTH while the rest SHUT UP!and just follow the government propaganda-for the good of the country, of course, what else!?

    ReplyDelete
  3. aiman athirah al jundiAugust 8, 2008 at 4:58 PM

    Salam.
    Adinda Aflah...
    Actually tengok Syed Hamid Albar respon pertanyaan wartawan tentang nape Say fool tak didakwa pun kan nampak lawak bodoh.
    Tak faham lah depa ni. kalau dah bodoh bengap pun, jaga lah sikit awak tu menteri!
    Eloklah kalau kata suka sama suka, lepas ni mana-mana pelacur ke atau sesapelah yang buat maksiat lepas tu insaf jap...ha pi lah jumpa menteri-menetri Islam Hadhari . Kena jaga dan julang punya!
    Adakah Say fool kena jaga coz pelapor kepada maksiat yang dia suka sama suka awalnya??? Dunia songsang punya!
    Raja Petra lapor juga tapi tak kena jaga pun, tak kena julang pun. Masuk lokap lagi!
    Bengapnya Ya Allah. Pelihara lah kami daripada pemimpin-pemimpin negara yang bodoh bengap nie.

    ReplyDelete
  4. Salam Sejahtera Saudari Nur,
    16hb. sept adalah satu tarikh keramat bagi kita kerana hari inilah sebuah Negara bernama MALAYSIA telah ditubuhkan. Tetapi Malangnya semenjak Penubuhan Negara kita ini tarikh yang sebenarnya tidak pernah di HORMATI terutama diperingkat PERSEKUTUAN.
    Mungkin ramai rakyat Malaysia langsung tidak menyedari akan tarikh ini. Terima Kasih kepada DSAI kerana meningatkan kita bahawa Negara kita wujud pada tarikh yang tersebut. Selama ini UMNO selalunya berdolak dalih tentang significant tarikh tersebut.

    ReplyDelete
  5. Bila manusia ada kuasa beginilah jadinya,sebab itu tuhan akan tarik balik kuasa manusia.

    ReplyDelete
  6. Salam...

    I see you are definately buzy...

    Sepi daripada komen dan ulasan...

    >politikus_sepi<

    ;)

    ReplyDelete
  7. apakata ajak orang orang melayu maju dalam ekonomi. bekerja sendiri. ini tidak kutuk bangsa sendiri keturunan sendiri. parti orang melayu . kalau yang merosak hanya segelintir buang jelah yang rosak tu. bukan semua dalam parti yang engkau orang benci tu perangai buruk. sesiapa yang memerintah kalau al quran tak di ambil sebagai panduan dan teras perlembagaan memang susah.. perangai penting diri atau penting kroni bukan saja dalam hal parti. d kampung , tempat kerja . mana mana pun ada sajer perangai manusia yang penting diri.. pemerintah dmalaysia belum sampai tahap zalim sampai semua rakyat tak makan. kata kerajaan bagi kroni lah...macam macam alasan tapi kalau zalim kenapa pendatang asing ada yang dah jadi pemastautin tetap d sini ada yang dah senang. sebab banyak sangat alasan alasan lah sikap orang melayu itu sendiri kalau tak semua ...segelintir macam yang komen2 dalam laman...pada mereka ader jer yang tak betul.... apa parti melayu ni dah buat berpuloh puloh tahun lalu untuk majukan orang melayu semua nyer tak guna.. melayu jenis nih tau komen kondem....kalau datuk nenek moyang monyet dia boleh baca laman web nuraflah nih dari kubur ...aku ingat semua kubur kubur lama di kampung kampung meletup ....semua bangun...kalau ALLAH KEHENDAKI... datang cari cucu cicit dia orang sendiri yang kuat komplen membabi buta...mau di cekik kot... mereker marah bukan kerana sokong segelintir peminpin parti yang korap tu...tapi di cekik nyer cucu cicit piut piat nyer sbab asyik kutok bangsa sendiri tanpa guna otak...mungkin dia juga tak setuju dengan melayu korap tapi dia juga tak suka keturunan dia akan jadi korap fikiran....lemah fikiran...

    kerajaan melayu yang merintah dah buat mcm mcm ... dah bantu melayu pelbagai cara. 70an 80an deb beribu anak melayu di hantar luar negeri di beri biasiswa...lln. lembaga telekom, felda, mara, jpa..ramai yang berjaya itu pun ada juga segelintir yang tak lulus.90 an hingga kini kerajaan yang ada tuka skim pinjaman ke biasiswa, tujuan satu sahaja nak kan org melayu berdikari sedikit demi sedikit...dan juga perlu adil kpd bukan melayu ...kerajaan kena ambil kira..juga ..hak mereka untuk mendapat biasiswa.. kerajaan bagi ikut MERIT... tapi segelintir melayu bukan nak faham..itu pun dah di bagi biasiswa...lulus honours class pun boleh di kira dengan jari..tapi bukan melayu tekun..

    tengok hal berniaga...anak anak bukan melayu di didik dari kecik berdikari ...bantu keluarga...berniaga.. mereka kerja kerana cari pengalaman..lepas tu bukak bisnes..kalau yang bekerja kebanyakan akan jadi bos dan jika kerja di sykt swasta dan mereka menguasai jawatan strategik.dari kecik di latih di ajar kaedah latih tubi sebab tu kuasa minda dan ekonomi mereka menjurus kepada menguasai dari di kuasai ..(NAK TAU bcalah TSUN TZU ART OF WAR).. " bargaining dan negotiation power " mereka tangkas, strategik dan ofensif menguasai ...nak tau LANGKAH mereka tengok pada seni shaolin yang dinamik dan bahasa mereka.. yang karektor simbol. tangkas dan licik..tapi kita NIH melayu bukan NYER bodoh dan lemah...tapi jika otak dah diajar memperleceh apa saja di sekeliling diri... sebab tu lah fikiran segelintir melayu ni kerasukan...kalau di rasuk hantu sendiri dan melingkup minda sendiri tak per...tapi tengok lar mesej yang di hantar... di rasuk fikiran orang lain supaya jadi macam dia...jadi zombies. lepas tu riak pulak, sebab aper..sebab akal dia sajer betul... peminpin melayu bukan semua korap..yang korap SEGELINTIR MELAYU yang BERKUASA saja jadi takkan SATU PARTI NAK DI JAHANNAMKAN...mlainkan yang nak ajak melingkup parti melayu ini jenis desperado. perangai pelik segelintir melayu kategori ni sama jer dalam apahal termasuk lah hal pinjaman niaga dan pinjaman PTPN. dah di luluskan pinjaman sampai masa tak nak bayar balik balik ..kata.. interest tinggi lah...tapi kredit kad sampai 3 4 keping.... biasa nyer golongan desperado ni jugak. pinjam tau bayar tak nak.. sama juga dalam hal komen ...komen tau...tapi tiada idea membangun...asyik nak kondem. agak2 majoriti nyer saper....kita berugama islam dan islam progresif tapi yang merosak kan islam nih jenis sama mcam desperado

    kenapa bangsa bukan melayu lebih maju...dan berdikari, ahli politik mereka pegang satu konsep saja pokok jangan di tebang tapi potong ranting jer...dan ranting akan mekar,cambah dan kembang lagi ...strategi mereka ialah j
    " jom kita jaga batang pokok,...kalau tak setuju kita potong ranting...cukup lah.

    mereka protes kerana nak kesamarataan...betul aku setuju...tapi mereka tetap berusaha...mereker banyak berpersatuan...tapi dalam hal yang sama dan strategik for survuval ekonomi mereker pegang ...cuba pergi kire berapa bijik kedai orang melayu di bandar..
    d bandar bandar mereka menguasai ekonomi...cuba ler renong renong ke papan iklan di bandar berapa peratus melayu...kalau kerajaan tak bantu lingkup.di latih lagi bawah skim usahawan...mcm mcm saluran mara...TEKUN..PUNB..YAPEIM...BAITULMAL...macam macam agensi.... cuba perhati berapa banyak kolej jururawat, politeknik, uitm,uia,utm,segala jenis u kerajaan memberi peluang pada ramai melayu yang berkelulusan spm masuk ke universiti. ... awam yang rendah yuran cuba pegi ker kolej swasta,jgan harap! lagi teruk nak bayar.

    lagi MRSM, SEKOLAH TEKNIK,VOKESYENAL, SEKOLAH SAINS....SEJAK DARI 70AN lagi anak melayu di utamakan...

    hal kerja kontraktor beraper banyak permit, latihan, dana bantuan.. projek bagi lagi.. dan pelbagai kelas kontraktor di bagi pada melayu, tapi di ali babakan...salah siapa...

    bukan melayu bijak dan strategik mana ader peluang dia pergi....tak puas hati mereka ada cara tangani. walaupun brlainan parti tapi matlamat sama...tapi segelintir melayu dlm kepala otak dia ....bankang,kondem,kutok, ...membabi buta.... sebab tu yang jenis ini mudah jadi alat pada orang lain... komen ..kondem... tapi tak berusaha... dok kedai kopi berejam rejam ...buka gelanggang bahas isu....lepas tu ..dah abis marah segala dalam perut di keluarkan...angkat kaki ... dan yang dia tau kata..." mamak kira"...itu jer...yang mamak senyum kire untung...dia balik kerumah lepas tu senyap...esuk sambung lagi...gossip.... jenis melayu ni sampai biler pun takkan puas hati ..sampai dia nak mati pun...mati nyer pun dalam keadaan beragan...

    kalau lah pemerintah yang ada sekarang ni tak betui...cuba kau pegi tanyer ...guna akal.. guna keringat..bawa survey form tu...tanya mat bangla, tanyer negro yang jual jam .tanya vietnam,nepal,indon,myanmar.... kenapa mereka sanggup datang sini cari makan... cuber tanyer die senang ker nak cari makan negeri die...sendiri.... cuma orang eskimo jer yang belum tau potensi negeri ni..... bila engkau orang dah tua...40 50 tahun baru engkau orang tau.... masa tu semua polisi dah berubah....ekonomi engkau orang dok takuk lama....katakan lah kerajaan yang merentah masa tu bukan kerajaan sekarang... ada bende tak sebulu dengan fikiran engkorang... kau nak kata apa pulak... yang sebenar nyer bukan parti...masaalah...tapi akal dan cara berfikir yang positif dan progresif...aku lihat jika melayu tu berfikiran berdikari dia takkan melatah. aku kerja sendiri...aku tak harap satu sen dalam kerajaan. walau pun aku ngundi bulan mengambang dari dulu sampai sekarang... tapi kalau hal bangsa aku...kalau benci pun takder lah sampai benci nak bermusuh...macam lah parti melayu takder jasa langsung... orang bukan sebangsa senyum tengok pe el korang... manusia melayu ni pelik...itu sebab ALLAH sayang di bagi NUR nya jadilah ISLAM berketurunan...ada hikmah.... hanya SEGELINTIR yang bongkak ni jer masih fikir dia je betul.... yang kondem kondem tu pun belum tentu ....perangai malaikat...belum tentu dia boleh jadi terbaik . tengah gigi susu....tapi bila dapat kuasa esuk gigi susu dah jadi gigi drakula hisap darah orang....sama jer! ...kalau dlm laman ni tulis mcm mcm kata jom kita runtuh kan parti melayu ni. ...puas hati..sebenar nya kalau kau orang runtuh parti melayu nih pun apa yang engkau orang dapat... sebenarnyer takder apa..yang dapat kau ingat kehidupan kau orang lebih baik lagi....tak! ...selagi kau orang tak berdikari minda...tak berdikari keringat...tak berdikari ekonomi...sedang kuasa politik yang ada di tangan kau pun...kau nak runtuhkan jugak.... buatlah ikut nafsu sendiri....


    ok lah salam semua. anggap lah sebagai renungan bersama

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum,

    No comment sebab speaker PC rosak kuang kuang kuang kuaaaaaanngggg

    ReplyDelete
  9. Salam...

    Warkah Buat DSAI di blog saya...
    Sudi2kan membacanya...

    ;)

    ReplyDelete
  10. Oh melayu tetap melayu>?
    Tidakkan Melayu hilang didunia
    kita sayangkan melayu.
    Sejarah tetap berulang?
    Lihat sahaja, sejarah Hang Tuah dan Hang Jebat?Tuah sayangkan Jebat begitu juga Jebat sayangkan Tuah.
    Mengapa Kota Melaka di jajah potugis/
    Sebabkan kita orang Melayu?Sebenarnya Melayu terus layu?Mengapa tidak seperti Negara Jepun terus kukuh dan unggul sudahlah Moral kita kalah.Agama hancur.Sebab itu orang bukan Islam
    boleh adakan forum secara terbuka,
    berkenaan dengan Islam.Nak salahkan siapa.Bukan salah ibu mengandung....Melayu mesti unggul,bijak dan luar biasa dan berpegang kepada janji ALLAH.Tolong bangsa sendiri.Itu janji kita.

    ReplyDelete
  11. Salam...

    Come on sis! you can do it! waiting 4 your coming article...!

    ;)

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.