Baru kelmarin Najib arah Audit Negara siasat akaun 1MDB, hari ni SSM kata akaun 1MDB bersih?


Kuala Pilah: Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mengesahkan penyata kewangan 1Malaysia Development Bhd (1MDB) bersih daripada penipuan dan penyelewengan.

SSM sudah menganalisa penyata kewangan beraudit bagi tahun 2010-2014.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek berkata, tiada laporan penipuan dan penyelewengan dikesan ketika audit dijalankan oleh juruaudit 1MDB kepada SSM mengikut Seksyen 174 (8A) Akta Syarikat.

"Penyata kewangan terbabit diberikan laporan bersih oleh juruaudit.

"Satu kesalahan mengikut Akta Syarikat 1965 terhadap juruaudit jika gagal melaporkan kesalahan serius kepada SSM," katanya.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/35320#sthash.mP8jz3U4.dpuf
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comments:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.