ANWAR YANG SURUH BAKAR GEREJA?

Umno dilihat mula menuduh Anwar Ibrahim sebagai dalang utama dalam insiden bakar gereja di negara ini.

Media utama Umno, Utusan Malaysia hari ini memaparkan komen Ezam Mohd Noor yang mengaitkan insiden itu dengan Anwar Ibrahim.

Kata Ezam, "Saya menyeru umat Islam dan rakyat Malaysia tidak terperangkap dalam permainan politik Anwar yang semakin terdesak.

“Anwar yang terdesak kerana tuduhan meliwat itu akan melakukan apa saja untuk merosakkan keharmonian negara serta mengalihkan perhatian rakyat,"

Manakala dalam berita yang bertajuk “KDN akan ambil tindakan terhadap Anwar”, Utusan Malaysia melaporkan,

PUTRAJAYA 12 Jan. - Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan mengambil tindakan ke atas Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim jika beliau sengaja menggunakan isu agama dan perkauman berhubung insiden serangan ke atas gereja.

Menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, jika terdapat bukti dan laporan bahawa Anwar atau pihak-pihak tertentu sengaja menggunakan isu tersebut, mereka akan dikenakan tindakan tegas.
Kedua-dua laporan Utusan itu mula menimbulkan spekulasi:

1) Adakah Anwar akan ditahan di bawah ISA dalam masa terdekat ini?

2) Adakah Anwar yang merancang insiden bakar gereja?

3) Adakah Utusan, KDN atau PDRM sudah mempunyai bukti kukuh untuk mendakwa mana-mana pihak yang terlibat dalam insiden bakar gereja?

4) Adakah kes bakar gereja sengaja diadakan untuk menahan Anwar di bawah ISA?

5) Adakah ini petanda akan bermulanya Operasi Lalang versi 2010?

Fikir-fikirkanlah...





-->




Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

10 comments:

  1. Salam,

    propaganda semata2.

    nice blog. rupanya blog politik hehe. good one.

    ReplyDelete
  2. Ini adalah blog pelacur muslim didalangi oleh Anwar Ibrahim sendiri. Aflah ni(pelacur vip) ni adalah madu kepada azizah nuar sondol

    ReplyDelete
  3. sebenarnye kak mah yag buat semua tu... ngeeeee.... toksah layan anoonymous tu noraflah

    ReplyDelete
  4. Siapa sebenarnya yang cuba mengalihkan perhatian rakyat? Sebab sebelum isu kalimah Allah ni timbul ada beberapa isu yang menggoncang Malaysia, iaitu isu enjin jet yang hilang, Rosmah Mansur disiasat BNM kaitan pemindahan wang dan isu kenaikan harga gula dan roti. Bila timbul saja isu kalimah Allah media langsung lupa bbrapa isu penting tadi. Jadi jika Ezam tuduh UMNO lah yang sengaja mengalih isu adalah tepat 100%.

    Dalam satu demo kalimah Allah anjuran NGO2 UMNO di Selangor salah seorang dari yang berucap melaungkan slogan 'bakar gereja'. Jadi kalau nak tuduh UMNO disebalik kejadian2 bakar ni amat munasabah. Tambah pula UMNO memang terkenal dengan sikap rasis, perkauman dan berfahaman ortodok Melayu.

    ReplyDelete
  5. Anwarv terlalu terdesak kali ini berbagai cara utk menghalang kes liwat ini yang bermula dari Gabra nya di Kedutaan Turki hingga lah sekarang. Beliau terselamat sebentar apabila memenangi kerusi Parlimen Permatang Pauh. segakanya tidak akan lama. Bangkai gajah akan tetap berbau juyga, Pendakwaraya punya bukti yang kukuh kali ini untuk buktikan bahwa Anwar adalah peliwat. Anwar tahu ini akan berlaku. lihat sini

    ReplyDelete
  6. Admin...

    Jika Anwar berniat halang kes liwatnya tak semestinya beliau bersalah, mungkin juga beliau tidak percaya kepada badan kehakiman. Kalau sebut hakim 1Malaysia seluruh dunia tahu kualitinya tahap mana.

    Kalaulah Anwar ni peliwat sudah tentu Ezam Mohd Noor adalah antara mangsanya. Kenapa pula Ezam yang begitu setia dengan Anwar selamat, Saiful yang baru kenal berapa bulan jadi mangsa?

    ReplyDelete
  7. aku kalau ada orang nak liwat aku bagi penendang pada 'kote'nya..bodoh punya orang yang percaya pada cerita karut nih.

    ReplyDelete
  8. Salam Nor Aflah,

    Anonymous
    on January 13, 2010 11:14 AM

    Ini adalah blog pelacur muslim didalangi oleh Anwar Ibrahim sendiri. Aflah ni(pelacur vip) ni adalah madu kepada azizah nuar sondo

    Ini bukan detguaq(saya). Saya kalau nak komen saya akan sertakan sekali nick saya dan url saya.

    Kalau isu disini adalah anuar, mengapa saya nak menyerang nur Aflah?

    Oleh kerana saya dah disini, saya nak beri komen saya mengenai Anwar AKA B A B I. Sebenarnya selepas kejadian kebakaran gereja tu, yang memulakan tuduhan adalah dipihak PR, bukan UMNO/BN. Kemudiannya baru serangan balas bermula dari pihak blogger UMNO/BN untuk menangkis tuduhan serkap jarang blogger Pakatan Reput. Sehingga kini saya tidak berminat dengan isu ini. Boleh lihat posting-posting dalam blog saya tidak terarah ke situ.

    Namun kepada Exora yang menjerit di pelenggaq saya menuduh yang saya berselindung disebalik anon, saya memohon kepada Allah mengampunkan dia dan saya sekiranya dia atau saya bersalah. Saya tidak tahu yang ghaib mengenai Nur Aflah dan begitu juga Exora.

    Saya CnP jeritan Exora di Shout Box saya untuk rujukan Nur Aflah.

    # Exora "Tak boleh lawan hujah, tuduh NurAflah pelacur pula, pondan sungguh Pelantaqhujah"

    Details
    1:08 pm Jan 13, 2010
    #

    # Exora "Pelantaqhujah kantoi di blog NurAflah. Nyamar jadi anonymous, takde telor langsung"

    Allah AlGhoib.

    ReplyDelete
  9. Salam Detguaq,

    Kembara Putih mungkin tersalah faham artikel yang saya tulis tu. Anonymous itu datang dari blog awak dan bukannya awak yang dituduh sebagai penyamar. Harap semuanya clear!

    ReplyDelete
  10. Oh begitu ke? Saya minta maaf banyak2 la kat Pelantaq Hujah. Lain kali bagi la clear sikit.

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.