PESANAN BUAT PEMANDU LELAKI

1) Jika anda sedang bercinta, pastikan anda memilih lorong kiri (jika ada 2 laluan) dan patuhi had laju yang ditetapkan. Jangan pandu 30 km/j di kawasan had laju 80km/j. Pastikan kedua tangan anda sentiasa memegang stereng, kecuali anda hendak menukar gear.

2) Jangan bersusah-payah mengejar kereta yang dipandu oleh seorang wanita dan jangan mengekori terlalu rapat semata-mata hendak memberikan senyuman atau meminta nombor telefon pemandu wanita itu. Elakkan dari menggunakan lampu tinggi untuk menarik perhatian pemandu wanita itu.

3) Jangan memandang wanita cantik di tepi jalan. Lebih-lebih lagi kalau isteri/pasangan anda sedang berada di sebelah anda. Perbuatan ini boleh membahayakan ‘nyawa’ anda dan ingatlah yang ‘tersayang’.

4) Jangan bunyikan hon bila melihat pemandu wanita di hadapan kereta anda sedang teragak-agak hendak keluar dari simpang jalan.

5) Jangan gunakan kamera telefon bimbit anda untuk mengambil gambar pemandu wanita di sebelah kereta anda yang sedang menunggu lampu isyarat bertukar warna hijau.

Pesanan lain ada dalam video di bawah :


video

Dah tahu tentang peraduan mudah ini? Jika belum, KLIK KAT SINI DULU!
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 comments:

  1. Salam,

    sama je pemandu lelaki dan perempuan.
    masing2 sebuk dengan tugas seharian. Semua mesti cepat. Terpaksa ber'sms' atau membuat panggilan ketika memandu, kalau tidak sesaat lepas ntah berjuta2 ringgit akan hilang.

    itulah dunia dah maju,zaman dah berubah

    ReplyDelete
  2. Salam

    Ada orang macam tu.
    Tetapi di Malaysia .
    Berbagai peristiwa boleh berlaku.Terutama bila bercakap atau SMS ketika Memandu.

    Memang sakit jiwa dibuatnya.
    Tapi pasal pemandu perempuan lagi sakit jiwa,ikut suka dia orang.
    Pemandu lelaki ini gatal lebih.
    bila tengok perempuan makin menjadi
    tambah kalau perempuan itu seksi.
    Orang perempuan ini satu hal,berpakian seksi kenapa.......
    Bertudung ,tapi nampak pusat.
    Ada yang nampak lurah bila pusing belakang.
    Nampak seluar kecil warna apa.
    Biasa warna unggu.

    Tapi di Negara barat dia orang tidak pakai macam di negara kita sebab sejuk.
    Kalau di tepi pantai itu lain.
    atau semasa berjemur nampak lah semua lurah-lurah.
    Orang Malaysia ini hendak tunjuk hero.
    Setiap orang ada yang lebih drp satu saman.
    JPJ pun tidak larat hendak jaga.
    kalau ditepi highway itu dia orang letakkan patung polis.
    Kalau di UK diberi tahu dimana lokasi perangkap laju- sebab ada papan tanda.
    Lain pula di Malaysia,dia orang sembunyikan diri dan ambil seberapa saman yang boleh.

    Tiada nasihat berguna nampaknya kepada warga malaysia.

    Orang lain saman juga tapi ada benda yang boleh dipelajari dari mereka.

    Atau kita tidak makan saman.
    Masa hendak test sahaja kita baru belajar.
    Mata pelajaran kemahiran hidup,boleh diselek,tidak payah budak-budak itu buat electronik kit.
    Masa pelajaran jasmani pon boleh..
    Lari kiri lari kanan ,toleh kiri toleh kanan,guru kena ada daya kreatif lah.
    Bagimana Guru belajar motivasi.
    atau hanya makan gaji..........
    Pemanduan yang selamat bergantung kepada kesabaran dijalan raya.

    ReplyDelete
  3. kalo bab2 pemanduan ni gua memang banyak pengalaman..

    -pemandu wanita memang banyak buat hal..

    -keluar simpang signal x
    bagi,masuk simpang masa orang dh dekat pastu slow je dia bawak..

    -kereta bawak sekejap ke kiri..sekejap ke kanan..

    -memotong ikut suka hati dia..

    -yang gadis pulak pantang nampak brader segak naik moto potong dia mesti nak potong balik pastu bawak slow je..betul punya tak nak jatuh..menyirap je gua..

    -brek emergency tak tentu hala..lesen terbang ke woi!

    yang laki pulak..

    -bawak macam setan.tak menyempat-nyempat..padahal nak p beli rokok kt depan je..bara gua dibuatnya.

    -memotong masa double line memang feveret dorang..makan horn gua la jawabnya..

    -cucuk kenderaan di hadapan dorang..kena pula bawak makwe..makin menjadi-jadi..

    peh..panjang juga gua mengomen kali..ni lebih ke luahan rasa..oh ya..pemandu lori,treler juga kebanyakannya memang palat ketika memandu..

    ReplyDelete
  4. "ingatlah yang ‘tersayang’ " itu merujuk kepada wanita tepi jalan atau yang 70000 di Kelantan?

    heheh

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.