ERTI SEBUAH 'KEJAYAAN'

Klip ini untuk hiburan dan renungan buat kita bersama...



Apakah makna 'kejayaan' sebenar dalam hidup anda sempena ketibaan 'Aidilfitri' nanti?
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

7 comments:

  1. Kejayaan sebenar ialah pabila kita dapat pengampunan daripada Allah,

    segala amal ibadat diterima oleh Nya
    dan
    hidup ini mendapat keridhoaannya, barulah setiap gerak kerja mendapat berkat

    ReplyDelete
  2. salam

    Kejayaan itu dalam ISLAM...

    well done gurl... suatu rencana video yg menarik yang bisa menitiskan air mata... mengenangkan perjuangan Nabi Muhammad S.A.W. sebelum peroleh kejayaan, kita mewarisi Islam yang dibawa baginda, tp apa pengorbanan kita untuk agama..??

    ReplyDelete
  3. kejayaan sangat subjektif. ia diukur dengan pelbagai persepsi. seorang ahli politik mungkin menganggap kejayaan ialah bilamana dapat meletakkan dirinya di puncak kekuasaan. seorang kontraktor berasa berjaya bila kerjanya siap dan untung.ibu-bapa mungkin dianggap berjaya bila anak-anak berjaya dalam pelajaran dan menjawat jawatan tinggi. dan berbagai-bagai takrifan lagi...
    sebenarnya, kejayaan manusia ialah apabila ia dapat taat perintah allah dan meninggalkan segala larangannya. apabila allah redha tiadalah lagi kejayaan yang lebih dari itu.

    ReplyDelete
  4. Salam Aflah!

    Bukankah filem ini diharamkan untk tayangan di Malaysia oleh Kerajaan BN? Bimbag juga nanti ada tindakan pengdengki terhadap awak...

    thx!

    ReplyDelete
  5. .............. RASUL berjuang dengan hikmah......................

    hari ini masyarakat bertunjang berhala dalam diri mereka iaitu nafsu mazmumah untuk berjuang ...jadi apakah hasil nya... kemunafikan kefasikan...riak takbur mengatasi ALLAH yang menciptanya.

    fitnah.. caci mencaci.. hingga adab dan akhlak bertunjang ALQURAN DAN SUNNAH di ketepikan...........moral dan tamaddun mengikut ism dan fahaman kebendaan menjadi ukuran. manusia mengukur ikut akal nafsu... hasil nya kemusnahan

    mereka hanya sangka sangka dan jangka jangka.

    kejayaan di sisi ALLAH hanya pada mereka yang mukhlis ikhlas....mereka hamba di sisi TUHAN nya yang tak mengharap apa apa hatta syurga sekali pun.

    mereka tidak mengharap upah dari ALLAH.

    mereka MUSLIM YANG MUKMIN LAGI MUKHLIS.

    cermin lah diri kita adakah kita layak seperti mereka...mereka berjuang kerana 4JJI ...........

    kita berjuang kerana NAFSU AMMARRAH DAN MAZMUMAH.

    lihat sendiri dalam catatan catatan yang lalu dalam nih... kata kata yang terhijab....hanya berpedoman pada hawa nafsu yang bergolak ammarah... tak ubah seperti abu jahal.... yang menyangka ia berjuang atas kebenaran tetapi sangka sangkaan nyer sahaja ...ia terbelit dalam kemungkaran menuju jahannam.

    sesungguh nya mereka akan tersedar hanya di saat akhir apabila hijab hati di buka dan melihat betapa perkasa nya IZRAREL datang menyentap rohani nya dari badan...masa itu tiada satu yang akan menghalang perintah ALLAH ...
    SELAMAT JALAN ........

    adakah ALLAH memerlukan kita???????


    salam

    ReplyDelete
  6. nota : IZRAEL bukan izrarel.

    kesilapan typing dari saya


    salam

    ReplyDelete
  7. KEJAYAAN BAGI DIRI SAYA APABILA KITA DAPAT MENEMPUH SEGALA DUGAAN DALAM KEHIDUPAN KITA.
    PENGORBANAN TERHADAP AGAMA.
    1.BERDAWAH
    - MELALUI PENULISAN.
    - PENGAJARAN.
    - PENTADBIR.(YANG BAIK).
    - DERMA
    - MEMBANTU KPD MEREKA YG PERLU.
    - MEMBINA MASJID.
    - AMALAN SUNNAH.
    ALLAH TIDAK PERLUKAN KITA -KITA
    PERLUKANNYA.

    SELAMAT JALAN ROMEO............

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.