Video ROTI JALA Amar kini viral di internet

POLEMIK yang tercetus yang membabitkan Datuk Mohd Kazim Elias dan Datuk Dr. Asri Zainul Abidin nampaknya makin berlanjutan.

Isu ‘Roti Jala’ Melarat.. Dr. Maza Kecewa Dicabar Di Media

Apatah lagi isu yang didakwa riwayat palsu mengenai ‘roti jala cicah kuah kari’ dalam buku nukilan Ustaz Kazim tersebar hingga mencetuskan pelbagai reaksi dan persoalan ramai pihak.

Melihat isu yang semakin hangat diperkatakan ini, penyanyi nasyid Amar tampil mendendangkan lagu ‘Roti Jala Cicah Kari’ hasil ciptaannya itu.

Lagu yang berkisarkan tentang ukhwah dan perdamaian sesama saudara muslim ini mencuri perhatian ramai apabila dikongsi hingga menjadi viral di laman Facebook.

Bait-bait dalam lagu berupa pesanan ini molek kiranya diambil ikhtibar apatah lagi masing-masing merupakan dua tokoh ulama yang begitu disegani. 

Jom kita dengar lagu ‘Roti Jala Cicah Kari’ nyanyian Amar ini….

TEGURAN SESAMA MUSLIM BUKAN MENGHINA
TAPI UNTUK MENYELAMATKAN DARI DIMURKAI-NYA

KITA SEMUA BERSAUDARA ERATKAN UKHWAH
SUBURKAN KASIH SAYANG BEGITULAH SIFAT MUKMIN CEMERLANG

YANG BENAR ADALAH BENAR 
YANG SALAH JANGANLAH DIULANG

AYUH KITA BERLAPANG DADA DUDUK SEMEJA
MINUM TEH TARIK BERSAMA
SAMBIL MAKAN ROTI JALA CICAH KARI
KITA MAKAN ROTI JALA CICAH KARI

LAGU/LIRIK: AMAR


Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.