DIA TIDAK MEMINTA, KITA TIDAK DIPAKSA


Dia seorang perjuang reformasi semenjak di universiti lagi. Seorang yang low profile, tidak suka menonjolkan diri, mempunyai pemikiran terbuka, kritis dan punya semangat waja. Dia Ahmad Lutfi Othman.

Jasanya pada Harakah dan juga PAS cukup besar.

Walaupun beberapa kali beliau telah di "buang" daripada Harakah dan masuk semula untuk beberapa kali , dengan rendah diri dia tidak pernah mengungkit kisah-kisah lama; kenapa dia disingkirkan sebelum ini.

Ya, seorang yang bekerja kerana cintakan agamanya dan bukannya kerana manusia sejagat. Sukar memperolehi manusia seperti ini di zaman muktahir ini.

Pernah bawa keluarga tidur dalam Toyota Unser, tidak pulang ke rumah demi menjaga keselamatan keluarga bila beliau mendedahkan kebajetan pemimpin-pemimpin negara!

Hasilnya seorang Menteri Besar telah tumbang dan seorang lagi hampir tumbang!!

Ahmad Lutfi perlu dibantu, di mana beliau ingin mendapatkan wang sebegitu banyak jika kerja yang ditawarkan oleh akhbar-akhbar lain dengan kemewahan ditolak semata-mata ingin bersama dengan arus perjuangan Islam yang banyak menggunakan wang dan duit saku sendiri?

Sampai masanya untuk kita buktikan apa yang kita selalu bercakap tentang teori ukhwah, persahabatan dan perjuangan. Kita mesti membantu merasa perit maung yang dirasai oleh Ahmad Lutfi Othman.

Kita mesti berikhtiar untuk meringankan bebannya.


Kita mahu ada orang bekerja dengan Islam sepenuh masa.. Tapi kita tidak bersedia membantu mereka. Jika inilah sikap kita, masa depan perjuangan kita masih jauh.

Saya menyeru dalam kesempatan ini, bantulah seadanya untuk meringankan beban beliau:


Ahmad Luqman Hakim 
[162179670906]


Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.