MEDIA PERDANA TAK PEDULI ANWAR!


Kebanyakan atau boleh dikatakan semua media perdana menyifatkan dakwaan Anwar semalam mengenai Pakatan Rakyat dah ‘ready’ mengambilalih kuasa kerajaan pusat sebagai sesuatu yang ‘mengarut’.

Semalam, Anwar menggesa semua media perdana khususnya yang dikuasai UMNO/BN memberikan ruang kepada urusan peralihan kuasa yang sedang diusahakannya. Menurutnya lagi, media perdana tak perlu lagi menghentam beliau kerana perubahan kerajaan sudah tentu akan terjadi seperti yang dirancang.

Bagaimanapun, gesaan itu nampaknya tidak dipedulikan langsung oleh media perdana. Ternyata laporan media perdana sejak malam tadi dan akhbar yang dicetak hari ini memilih untuk ‘menghentam’ Anwar lagi. Nampaknya, mereka tidak yakin yang Anwar ‘berkata benar’.




Akhbar Utusan memilih tajuk utama “Tinggal Angan-Angan” dan artikel itu ditujukan khas buat Anwar yang kini digelar ‘Mat Jenin’. Agenda Daily pula memilih tajuk “Anwar Ibrahim: hari lain…cerita sama” dan KPMU.net pula memilih tajuk “16 Sept : Tukar Kerajaan Gagal”.

Semalam Tian Chua berkata kepada wartawan, Pak Lah diberikan tempoh 48 jam untuk berbincang dengan Anwar. Jika tidak, Pakatan Rakyat akan memohon untuk mengadap Agong. Entah kenapa, kali ini Tian Chua semakin galak mengeluarkan kenyataan yang mendahului bosnya sendiri.

Adakah Tian Chua sudah ‘tidak sabar’ lagi bak cerita Husin Lempoyang?
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

11 comments:

  1. Mungkin kita kena belajar pepatah Inggeris berkenaan dengan peralihan kuasa ni iaitu
    "Rome wasn't built in a day".
    Fikir-fikirkanlah

    ReplyDelete
  2. Memang dah dijangkakan apa yang Media Perdana akan buat. Kita tunggu dan lihat bagaimana mereka melakukan "U" turn kelak. Mereka yang ada dengan Media Perdana tu semua nya cari makan tapi kalau lebih lebih sangat kita do'a kan semoga mereka insaf, ALLAH maha mengetahui. Meereka janganlupa dan jangan pula menyesal as at the end of the day Anwar will have the last laugh. Lu fikir lah sendiri. dh9753

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,

    1. Inilah antara yang dimaksudkan oleh Che Det bahawa Pak Lah telah disajikan dengan sumber-sumber maklumat yang salah sehinggakan beranggapan bahawa BN (khususnya UMNO) berada di dalam kedudukkan kukuh untuk menang di dalam PRU lepas.

    2. Bagi kita sebagai rakyat, awaslah. Media merupakan satu alat. Kita berhak untuk memilih saluran yang tepat. Bagi saya, saya membaca kedua-dua aliran. Kita harus ingat, jika media perdana mempunyai agenda tersendiri, media alternatif juga ada agenda mereka tersendiri.

    ReplyDelete
  4. DONT EXPECT MEDIA PERDANA TO COMPLIMENT ANWAR.
    NOBODY READS EM NOW CEPT MORONS N ASSHOLES.

    ReplyDelete
  5. Rocky Din,

    1. It's vice versa, media perdana won't complement anwar, the alternative media won't do the same to the present government. Each of them bashing the other with their remarks, waiting to pounce at a moment's notice of the other person's mistakes.

    2. Who are you to judge people and calling them as morons and by other vulgar names ? Grow up, mentally speaking.

    ReplyDelete
  6. ORANG BODOH SAHAJA TIDAK AMBIL PUSING.
    KALAU TIDAK AMBIL KIRA KENAPA NAMANYA DISEBUT-SEBUT MCM ORANG GILA KEPAYANG.
    JANGAN MABUK CINTA ?

    PRU LEPAS SUDAH BUKTIKAN KEJAYAAN PKR.

    BERJAYA UNTUK MENYEDARKAN MANUSIA YANG BERNAMA UMNO.

    KALAU TIDAK SEDAR LAGI..........
    SEOLAH ORANG CELIK YANG TIDAK NAMPAK. BUTA HATI............

    ReplyDelete
  7. BOIKOT UTUSAN MALAYSIA !!!

    ReplyDelete
  8. MORONS N ASSHOLES COZ THEY ARE EASILY MANIPULATED. THEY READ WITH THEIR MOUTHS WIDE OPEN.

    ReplyDelete
  9. DONT EXPECT MEDIA PERDANA TO COMPLIMENT ANWAR.
    NOBODY READS EM NOW CEPT MORONS N ASSHOLES.

    September 17, 2008 1:56 PM


    apa tu morons n assholes....aku puas cari dlm kamus...cari dalam AL QURAN dan hadis hadis nabi...tak jumpa ...aku rasa mangkuk ayun yang tulis tu di lahirkan dalam keturunan morons dan assholes kot...puas aku cari...tak jumpa ....apa ya... en penulis yang nama aper kebenda nak sebut tak reti.. tolong jelaskan...aper ke jadah makna tu..
    aku baca gak semua akhbar...kalau aku di kategorikan seperti perkataan tu..aku pun nak kata kepada penulis tu keturunan kau asal dari nama tu....

    adil kan...aku nak kan keadilan

    ish ish...


    dah kau kata orang yang baca dalam kategori aku memang baca...dan aku doakan dalam bulan ramadhan nih semoga kau otak ALLAH jadikan seperti apa kau sebutkan...

    amin amin ya rabbal alamin..perkenankan doaku ya ALLAH

    ReplyDelete
  10. doakan yang baik baik. bukan kecelakaan atau sebagainya. ini menunjukan keimanan yang tahap rendah. kua..kua ..kua.. Pee Wit.

    ReplyDelete
  11. doakan yang baik baik. bukan kecelakaan atau sebagainya. ini menunjukan keimanan yang tahap rendah. kua..kua ..kua.. Pee Wit.

    September 18, 2008 7:20 AM

    kua kua kua pee wit........ada kuang raya yang pandai berkata..aku teringat masa di hutan fraser...lebih kurang mcm tu bunyi... tapi kuang nih kuang rempit......agak nyer pelihara dari kecik perangai mcm o... kuang...itu bukan doa...tapi itu pemohonan dari seorang hamba kepada KHOLIK .. tak salah....ada makhluk lain celupar dan kurang ajar ... so tak salah mohon pd ALLAH ... kalau anda di kategori oleh penulis tersebut dengan perkataan sebegitu depan mata anda dan telinga anda terngiang ngiang mendengar nya. reaksi anda boleh terima? ....

    di sebabkan suasana politik mendidik masyarakat menjadi kurang ajar dan tidak berakhlak...sifat celupar...bermusuh dah jadi lumrah...aku boleh terima ...so bila kena statement dari aku pun kena terima. u talk nicely to people..they treat u w honour so vice versa.

    but...

    suasana politik dididik untuk kurang ajar
    so budaya ini dah tak kira ramadhan tak ramadhan sama saja.. so kpd anda mengatakan iman rendah ...he he setakat species mcm lu nih berkata ...... wa boleh senyum. tapi " doa " tada lar dnt worry...lu cakap celupar then kita "doa" lu mau doa pun ok ..no problem.


    wa teringat nik aziz doa siang malam ....sbb parti yang dia tak suka... tak nak pada isle..

    so gua mintak pd ALLAH sbb ada manusia ALLAH bagi otak untuk fikir dan cakap benda baik ...dia kata assholes and moron....nasib baik wa tak kata ya ALLAH aku mohon mulut manusia tersebut bertukar rupa dan fungsi seperti benda tu... tidak lagi naya... tapi apa pun terserah pada yang MAHA ESA. tapi mamat tu tetap aku tuntut ..tak di dunia sini di dunia sana..


    this mamat think i m an assholes or moron.. his the most idiot person .. happy trigger a statement out of context...

    damm u to hell forever....yes this is my doa.

    amin..ya rabbal alamin.

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.