SELASA PULAK DAH?


Anwar minta PM mengadakan sidang tergempar Dewan Rakyat sebelum hari Selasa depan (23 September 2008) bagi membolehkan proses undi tidak percaya dilaksanakan segera.

Nak baca berita penuh, klik kat sini.

Nak guna bahasa kampung campur rojak mamak sekejap sebab cuaca hari ni ‘panas’ sangat.

Assalammualaikum Pak Sheikh, Pak Lah. Mai sini sat. Chek nak habaq sikit.

Chek tak paham lah! Awat kaum lelaki ni ego sangat!

Masing-masing tak nak ngalah! Masing-masing nak tunjuk bagus!

Hampa berdua tak kesian ka kat kami ni? Hari-hari dok cerita benda sama! Sorang kata lagu ni, sorang kata lagu tu! Ni kan bulan puosa. Istighfar la sikit.

Hampa berdua tak malu ka kat orang kampung?

Depa semua dok kata hampa hari-hari. Macam-macam depa kutuk hampa. Gila kuasa la, tamak kuasa la, salahguna kuasa la… ishh awat jadi lagu ni…

Kita kan orang Islam. Setahu chek, Islam tak ajaq kita buat lagu ni. Hampa berdua pakat la baik-baik. Selesai baik-baik. Tak lama lagi kan nak raya. Yang sudah tu sudah lah.. masing-masing dah tua. Dah jadi Tok Wan pun.. Ishh, malulah kat anak cucu.

Camna pun, duit raya chek jangan lupa. Hik Hik!
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

20 comments:

  1. Boring...

    Jom pakat ramai2 taknak borak pasal pertukaran kerajaan dan peralihan kuasa lagi...

    Jom cari cerita2 yang jauh lebih berfaedah yang dah lame kite terlepas pandang sbb dok menunggu bulan jatuh ke riba nih...

    p/s : nak duit raya jgk! ;)

    ReplyDelete
  2. hmmm...rasa cam betui-betui nak raya....baju baru....perabot baru...kereta baru.......KERAJAAN BARU.....

    lalalalililulul.......bestnyer raya tahun ni.......

    ReplyDelete
  3. Rakyat Malaysia ada 27juta, beragama Islam dalam 45% = 12.1million. Pecahan umat Islam 73 = 0.2juta. from that figure just 10% (@ 10 daripada 100) @ 20k jer beriman.. lain-lain, 26.9 juta lagi kapir, fasiq, munafiq... no wonder la jadik cam ni..

    ReplyDelete
  4. Sabaq cik oi na....sat lagi kita tau apa nak jadi. Tapi kalau susah amacam kita pakat sama YB Fauziah ka, YB zuraidah ka, YB Elizibeth ke, YB Hannah ka, Cik tolong tambah tapi lelaki tak mau, mungkin rasa nya Pak Lah nak dengak kot.Tau..tau saja la oghang jantan ni memang ego tapi rasa nya kalau Cik dapat kumpul YB-YB yang nama macam Nur Aflah mungkin, boleh kot. Sorry, on a serious note, WE probably need change in the approach. Selamat berbuka puasa.dh9753

    ReplyDelete
  5. Salam Sassy bitch
    Listen here, jangan tabur fitnah about perubahan kuasa and link it directly or indirectly with Islam. In Islam there is no politics or democracy laknatullah..get it. Islam is holistic no need to separate it into different portions. if there was democracy as we understand it today, tak payahlah Rasul dan sahabat berjihad, panggil election ajelah. Plus nak tanya sikit, Saidina Umar, Saidina Osman semua naik jadi khalifah cara democracyke? Jawapan TIDAK. So apa mende ini nak komentar bab politik antara Islam.. depa buat macam tu depa punya pasallah nak cari dunia..akhirat kantoi..Macam ronn sound tadi, munafik, fasik dan mungkin yang dah kafir pun dah ramai. Ingat abang anwaq ke pak dolah nak bother itu semua. Pi Dah. baik kita duduk dan jaga amal ibadat kita dan persetankan politik semasa.. get it?

    Din

    ReplyDelete
  6. ADA KATA NAK MASUK KAN ANWAR KE DALAM HOSPITAL TANJONG RAMBUTAN ATAU HOSPITAL PERMAI.
    SEBELUM TU MASUK KAN DULU ANWAR KE DLM JEL/ISA.
    PAK LAH LAGI TIDAK BERTANGGUNG JAWAB KERANA SERAH MENTERI KEWANGAN KPD NAJIB SETELAH BENTANG BELANJAWAN.2009
    KALAU TIDAK BERJAYA DIA KATA NAJIB ANGKARANYA.NAJIB KENA BENTANG LAGI SEKALI SETELAH BERKUASA.
    ANWAR MACAM MANA. MACAM BIASA.
    KALAU LAMBAT BERTINDAK.
    MAKAN NASI BUBUR LAMBAK DALAM PENJARA.
    ORANG HENDAH RAYA NI.........
    JANGAN RAYA DEKAT PUDU RAYA.
    HENDAK BALIK KAMPONG PUN TIDAK BOLEH.
    KUATKAN SEMANGAT KEADILAN.
    PUTUS SEMANGAT,BINASA JADINYA.
    LIHAT KEHADAPAN.
    ANDA PASTI BERJAYA.
    UBAH paradigm

    KITA MAMPU UBAHKANNYA,.

    (JAGA KESELAMATAM DI JALAN RAYA BILA BERHARI RAYA )............

    ReplyDelete
  7. salam..
    amboiii chek aflah.. cghita bukan men... apasai cakap lelaki saja ego... pompuan takda yg ego ka kak non..??
    dh nama pun politik... mestilah takda sapa nk mengalah.. kalau kalah kena pijak... so kita angkatlah abg anwar kita supaya dia tak jatuh... ;-)
    sejak bila yg chek cekap cakap loghat utaqa ni... baguihhhhhh.. baguihhhh....;-) nanti akak mai penang...chek blanja makan pasemboq padang kota... ;-)

    ReplyDelete
  8. LA....AWAT BLOG NI DAH JADI UTARA LING? TEMAN ORANG PERAKK, TAK PANDAI LOGHAT UTARA . SIKIT 2 TAU LA JUGAK PASAI TENGOK MAMI JARUM.

    CHEK KETAQ NAK KOMEN DASHYAT2 ..TAKUT ORG TERSINGGUNG.
    KITA BERAMAL SERTA BERJIHAD NOH BUKAN JIHAD KAK SHAHRIZAT. DIA OVER ..

    ReplyDelete
  9. Anwar tidak nafikan dia pembohong- Dia cuma tak gila

    Dalam sidang akhbar tengah hari tadi Anwar tidak menafikan bahawa dia pembohong cuma dia kata dia tidak gila . Tidak siapa pula yang mengatakan dia tidak gila tapi mungkin belum lagi gila. Macam mana kita tidak katakan dia belum gila sebab hari -hari buat sidang akhbar dan bercakap perkara yang sama, Kita masih on track kita sudah ada 31 orang yang akan lompat parti, Kita dah ada 45 orang yang akan lompat parti dan esok turun pula 31 orang dan lusa kita sudah ada cukup dan kemudian kita dah ada lebih, Jika Anwar tidak gila mungkin rakyat pula yang akan jadi gila.

    Beliau berkata lagi Perdana Menteri tidak faham akan isi kandungan surat itu kerana dia meminta untuk berbincang mengenai masalah kestabilan negara dan arah tuju politik. Mana PM nak faham , dia siapa yang mahu ajak PM berbincang pasal kestabilan politik dan arah tuju politik , gila ka....lagi pun yang merasakan politik tidak stabil adalah dirinya kerana dia yang membuatkan seolah-olah politik tidak stabil. Bagi kerajaan tidak pula menampakan ada ketidakstabilan politik kerana kerajaan masih ada kelebihan 31 kerusi.

    Sidang akhbar hari ini sama juga , masih tidak dapat mengumumkan senarai nama yang di katakan ada pada beliau.Berikut keyataan Anwar dalam sidang akhbar hari ini , pelayar nilaikan dan esok lusa mungkin ada sidang akhbar lagi.

    selanjutnya tgk kat KPMU.net

    ReplyDelete
  10. Salam
    Saya berpendapat paklah patut mempertimbangkan dan membenarkan usul anuar biar nampak jantan sikit, kalau ternyata semua itu palsu barulah kerajaan ambil tindakan... buatlah utk rakyat bukan semua rakyat sokong anuar pun apa nak takut...

    lawan jgn tak lawan...

    ReplyDelete
  11. YA ALLAH DI BULAN RAMADHAN INI.
    AKU MOHON PADA MU.. BERLINDUNG DARI SEMUA ORANG YANG ZALIM. AKU MOHON PADA MU KAU MUSNAHKAN LAH MEREKA SEPERTI KAU MUSNAHKAN FIRAUN,NAMRUD DAN ABU JAHAL. AKU MOHON PADA MU BERLINDUNG DARIPADA SEMUA JENIS MANUSIA PENIPU. . YANG BERPURA PURA MENEGAK KEBENARAN,

    AMIN AMIN YA RABBAL ALAMIN

    ReplyDelete
  12. Woi Din! Rasulullah ajaq hang panggil oghang "sassy bitch" ke???

    ReplyDelete
  13. ITU DIN GILA BUKAN I...ROCKY DIN

    ReplyDelete
  14. NAK TERGELAK PUN ADA BACA artikal dlm nih....khusus pada rocky din ...tu lah ko pun mulut celupar juga orang ingat rocky din dengan din gila orang sama... bulan ramadhan nih taksub politik tapi beradab ler skit sesama hantar nota...jgn main sondol jer...bila diri kena sondol diri melompat... ko patut mintak maaf...pd semua... kalau orang politik lantak lar...tapi setakat rakyat biasa nak jadi hero politik dlm nih tak usah guna perkataan celupar..masing masing dlm nih orang politik tak pandang ...faham!
    kita patut cari jln tengah pro anuar ker atau paklah ker itu belakang kira. kita kena objektif ini kpentingan kita... aku bukan percaya pd semua parti .. ingat org politik pd dia orang ini ada lah profesion...cari makan. kita nih ysng hidup kerja mcm nak mati...apa berlaku mana dia orang tau...so patut nyer kita rasional... dlm budi bicara...walau pro mana parti kita perlu rasional ... yang lebai malang kita sendiri.....

    ok rocky din mungkin ko ada sikit sifat ehsan ... ok lah ...so lepas ni ko punya rocky tu akan bercahaya gemerlapan...

    aku terbaca artikal chedet agak menarik isu tersebut... ada kaitan dengan isu semasa ekonomi...dan apa yang berlaku di amerika...so pls read...aku bukan pro tdm tapi pemikiran beliau ada juga betul nyer.

    rujuk http://test.chedet.com/che_det/2008/09/financial-turmoil.html

    jgn perlekeh orang tua nih...yang tak baik dari dia kita jadi sempadan..no doubt his contribution a lot...

    harap jgn aku pulak korang perlekeh.. aku sangka baik pd semua...kecuali yang mulut yang tak gosok gigi.

    untuk rocky din aku panggil hormat ko dengan title GOLD rocky din.

    harap statement ko lepas nih nilai tinggi macam emas.

    salam

    ReplyDelete
  15. aku baru jumpa laman http://anginperubahan.blogspot.com/...jgn pulak ada yang melompat...baca jgn tak baca

    nak share jer. elok kak aflah link kan ..

    salam

    ReplyDelete
  16. Salam!

    awat yang din marah sangat tu?
    Kalau ya pun nak bercakap soal amal seharusnya berhikmah bukannya memaki atau bercakap dalam nada yang boleh menyakiti saudara sesama islam yang ada dalam forum ini.

    Jangan sesekali Aflah linkkan blog anginperubahan tu banyak fitnah dari yang benar..kalau tak silap pernah saya baca komen dari seorang yang kata dia ni orang kuat BTN, tak hairanlah kalau isi blog dia menjurus kepada apa yang pernah Johari Abdul buat dahulu...antara fitnah yang pernah saya baca ialah soal larangan laungan azan di selangor, dia paparkan petisyen penduduk dan kata petisyen tu dari DAP punya YB.at last, imam mengaku sendiri takde permintaan penduduk berkenaan azan hanya perkara lain dan hal ini sudah dijelaskan oleh Dr.Maza minggu lalu..Lagi satu difahamkan dari komen tu juga, pemilik blog ini akan bertanding untuk jawatan naib ketua bahagian padang besar so sekali lagi tak hairan kalau dia bercakap sebagai lidah UMNO..sepatutnya dia ni kena akta hasutan juga...

    kepada ronn, saya ingin bertanya tentang siapa kita untuk menghukum orang lain fasiq dan munafik?Adakah saudara meletakkan diri saudara sebagai tuhan hanya kerana tuhan sahaja yang berhak menghukum hambanya...lainlah kalau taraf ronn sehebat wali Allah...

    Singkang bercakap atas nama UMNO juga jadi samalah dengan pemilik blog angin perubahan...bagi saya tiada yang mustahil akan berlaku..Kita merancang, Allah juga merancang, dan Allah adalah sebaik-baik perancang..Apa untung kita mengadu domba sesama kita? Cakaplah yang benar kerana kebenaran tetap mengatasi segala kebatilan...

    Aflah, sekali sekala speaking loghat utar ni kira ok juga tapi jangan selalu..mana orang sabah sarawak nak faham kalau yang ditulis itu benar-benar tulen 'utara'nya..

    thx!

    ReplyDelete
  17. Apalah Din gila tu..ada hati nak mengajar org menjaga amal ibadat..bercakap pasal Rasullullah & khalifah konon..cermin dulu muka dan diri hang tu..Ayat yang kau pakai tu sempurna ke tak?? kalau ayat yang di pakai tu sempurna aku pun tak heran lah..

    ReplyDelete
  18. Pasai tu la pemimpin kita pakat jadi macam tu...awat hang tau dak,mai aku nak habaq..pasai rakyat pun ramai yang pekak badak,buta tuli dan haprak.Apalah hampa ni.Serious la sikit.

    ReplyDelete
  19. Pak lah ingat DSAI bodoh ke nak kasi tau nama katak2 ... nanti semua masuk "dalam"

    ReplyDelete
  20. Ronn , perangkaan anda tidak tepat kerana Rakyat Malaysia yaani ada MYKAD Biru hanya 25 juta saja, ini di sahihkan olih berapa kenyataan jabatan kerajaan.Yang lain ada penduduk MYKad merah, ta ade MYKAD,Mykad palsu warga asing yang asal nya dari Bangladesh, Indonseia,Philiphines,Vietnam,Thailand,Cambodia,Cina Tanah Besar,Liberia,Iraq,Iran,Pakistan ,India,Nigeria,Sri Lanka, Kazasktan,Kyrzystan dan 2000 orang my second home.Kita harap kenamyakkan mereka pulang ke negara asal sekarang juga.Arjuna

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.