BUKAN SAYA


MUAR:Naib Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, keputusan Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mempercepatkan peralihan kuasa kepada Timbalannya Datuk Seri Najib Tun Razak setahun lebih awal dari pelan asal Jun 2010 bukan kerana desakan beliau.

Beliau menjelaskan, pandangannya tentang kepimpinan Perdana Menteri selama ini yang kadangkala terasa lebih tajam dan pedas bukan berniat untuk menyinggung perasaan tetapi adalah untuk kepentingan masa depan parti.

"Apa yang diputuskan itu bukan kerana desakan saya. Saya kira Perdana Menteri mengambil kira semua perkara.

"Kita harap apa yang diputuskan oleh Pak Lah dapat diterima dengan baik oleh semua," katanya kepada pemberita pada majlis tahlil di surau Jalan Bakri di sini, malam tadi. Beliau berkata demikian semasa ditanya pemberita mengenai adanya tanggapan bahawa keputusan Perdana Menteri itu adalah disebabkan oleh desakan-desakan beliau selama ini.

Pada mesyuarat khas Majlis Tertinggi (MT) Umno semalam, Abdullah yang juga Presiden Umno mengumumkan MT membuat keputusan menunda tarikh perhimpunan agung parti itu yang sebelum ini dijadualkan Disember ini ke Mac tahun depan bagi melicinkan proses peralihan kuasa yang lebih awal.

Muhyiddin yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri menyifatkan keputusan itu akan melenyapkan soal ketidaktentuan politik negara sehingga membuatkan pelabur di dalam dan luar negara mengambil sikap tunggu dan lihat untuk melabur di negara ini.

"Proses peralihan kuasa ini akan memberi panduan lebih jelas kepada mereka dan tidak timbul lagi soal tidak ketentuan dalam negara ini," katanya.

Muhyiddin berharap anggota Umno akan terus bertaut kepada parti dan dapat memberi tumpuan kepada usaha memperkukuhkan parti dan meningkatkan kepercayaan dan keyakinan rakyat kepada kerajaan Barisan Nasional (BN).

Mengenai penangguhan Perhimpunan Agung Umno ke Mac depan, beliau berkata, keputusan itu adalah munasabah dan berharap anggota parti tidak mempertikaikannya.

"Saya kira ia munasabah dan kita harap ia tidak dipertikaikan dan diterima dengan baik oleh semua ahli parti," katanya.

Sumber: BERNAMA
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 comments:

  1. sebenarnya I nak cepat jd TPM.Boleh I rampuk lagi khazanah kerajaan.

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Raya,

    BN= Power= Duit--beratus2 juta ..Wow!

    Patut semua ahli politik beragama islam BN sumpah atas Al Koran di Masjid Negara bahawa mereka tidak pernah makan suap ambil duit haram rasuah daripada sesiapa pun.
    Asyik suka nak buat orang lain sumpah.
    Dia orang2 BN ni pasti berani sumpah,tak takut neraka tapi takut hilang kuasa!

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.