PENGAJARAN BUAT SEMUA!

KUANTAN - Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam menjatuhkan hukuman denda RM5,000 dan enam sebatan mengikut hukum syariah ke atas seorang lelaki dan seorang wanita yang mengaku bersalah meminum arak.

Hakim Datuk Abdul Rahman Yunus menjatuhkan hukuman itu selepas kedua-dua tertuduh, Mohd. Nasir Mohamad @ Sulaiman, 38, dan Noorazah Baharuddin, 22, mengaku melakukan perbuatan yang dilarang oleh agama Islam itu tahun lalu.

Mohd. Nasir dituduh meminum arak jenama Tiger Beer di Fun Pub, Holliday Villa, Cherating, pada 11 Julai lalu, pukul 11.37 malam. Dia telah berkeluarga dan mempunyai empat orang anak, bekerja dengan sebuah syarikat perkapalan di Kemaman, Terengganu.

Sementara itu, Noorazah yang bekerja sebagai seorang pelayan di sini, dituduh meminum arak jenama Heineken di Black Forest Pub, Jalan Gambut dekat sini, pukul 1.20 pagi pada 12 Julai tahun lalu.

Kedua-dua tertuduh didakwa telah melakukan kesalahan di bawah Seksyen 136 Enakmen Pentadbiran Ugama Islam Dan Adat Resam Melayu Pahang 1982 dan dihukum di bawah Seksyen 4 Enakmen Pentadbiran Ugama Islam Dan Adat Resam Melayu Pahang (Pindaan) 1987.

Sumber: Kosmo


Dah tahu tentang peraduan mudah ini? Jika belum, KLIK KAT SINI DULU!


Dapatkan terus entri terbaru blog ini ke peti email anda! KLIK JE SINI!

Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 comments:

  1. Astagfirullh... dan mintak jauhlah perkara seperti ini berlaku ke atas diriku dan anak-anakku.

    Bertaubatlah saudara ku sementara pintu taubat belum tertutup kerana denda yang dibayar sebanyak manapu tak akan menghapuskan dosa. Dosa hanya terhapus dengan taubat nasoha.

    taubat aku...

    ReplyDelete
  2. minum ini bang sodap fikiran luas..main kuat..boleh concentratelan fikiran orang..tapi jangei mace keling mabuk......

    ReplyDelete
  3. lepas minum cota naik .bertarung lak atas katil dunlopillo sodap bang dalam sikit.....esok tak mengakui perbikinan anak tak berbin lak..dulu aku meminum minuman campuran abe aku tunjok langit dua jam balu tulun...kgnkala 1/2 hari bygkan kalo tala dah tentu merangkak de bumi..mereka tak lali ///astafilluullahhalazim aku dah bertaubat nak cali jln sorga idamei...nie

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.