BN DAH TAHU NAK KALAH, EZAM TAK SABAR NAK BERTANDING | Malaysiakini

Setelah Anwar mengumumkan akan bertanding di Permatang Pauh, respons yang diberikan oleh pemimpin Barisan Nasional agak senada.

Bersandarkan kepada laporan Malaysiakini hari ini, DS Najib yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional mengakui kekuatan Anwar di kerusi Permatang Pauh. Bahkan TS Koh Tsu Koon juga mengakui kesukaran BN untuk memenangi pilihanraya kecil di situ.

KPMU.NET pula memetik respons Khairy Jamaludin yang berkata :

“Akhirnya Anwar memilih kawasan selamat untuk bertanding di kerusi Parlimen walaupun pada awalnya beliau pernah berkata tidak akan minta Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail memberi laluan kepadanya.

“Kalau betul Anwar diterima di seluruh negara, kenapa tidak menunaikan janji kepada rakyat Kulim untuk bertanding di sana?

“Ini mesti kerana Anwar tidak yakin dengan penerimaan rakyat terhadapnya terutama sekali dengan beberapa isu yang melibatkan beliau akhir-akhir ini,” katanya.


Manakala The Star Online pula melaporkan, PM : TIADA SIAPA AKAN MENGHALANG ANWAR BERTANDING

KENAPA EZAM NAK LAWAN ANWAR?

Jika Barisan Nasional dah sedar kelemahan mereka di kerusi itu, siapakah calon yang paling sesuai untuk melawan Anwar? Adakah Ezam yang akan dipilih ataupun calon lama, Ustaz Firdaus Ismail yang akan dipilih?

Sebelum ini, Ezam beria-ia benar mahu melawan bekas bosnya itu. Tiada apa yang pelik dengan keberanian Ezam kerana sebagai ahli biasa UMNO, Ezam tentunya berangan-angan untuk mendapatkan ‘jawatan besar’ dalam UMNO.

Kesediaannya melawan Anwar adalah untuk membuktikan kepada UMNO bahawa dia bukan lagi ‘orang Anwar’ dan dia benar-benar ‘ikhlas’ dalam perjuangannya sekarang. Apa yang penting bagi Ezam sekarang ialah dia mesti mendapatkan kepercayaan daripada ahli-ahli UMNO secepat mungkin. Soal menang atau kalah di pilihanraya kecil itu tidak penting.

Untuk mendaki ke puncak UMNO, Ezam tentunya takkan melepaskan peluang ini. Jika dia terpilih sebagai calon, sudah tentu gambarnya, ucapannya, personalitinya akan menghiasai media-media arus perdana dalam tempoh berkempen. Ahli politik mana yang tidak mahu ‘publisiti mudah’ sebegini.

Jika Ezam kalah sekalipun dalam pilihanraya itu, dia tidak akan dipersalahkan kerana semua orang tahu yang kerusi Permatang Pauh adalah kubu kuat Anwar. Yang pastinya, biarpun Ezam kalah dalam pilihanraya itu, tapi dia menang dalam memasang strategi ke puncak kuasa UMNO. Selepas itu, mudahlah baginya merancang strategi yang seterusnya.

Apapun, kita tunggu keputusan muktamad dari BN. Adakah Ezam ataupun calon lain yang akan terpilih nanti.
Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

19 comments:

  1. EZAM VS ANWAR?

    MALANG PENDUDUK PERMATAH PAUH...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,

    1. Berdasarkan rekod lampau, 90% kemenangan telah pun berpihak kepada DSAI. Calon BN pada PR yang lepas kalah (jika saya tidak silap) dengan majoriti 13,000 + undi pada Wan Azizah.

    2. Pengundi Permatang Pauh sememangnya menanti DSAI untuk bertanding dan berharap bahawa beliau bertanding pada PR lepas. Kali ini, pada pandangan saya majoriti kemenangan DSAI akan melebihi dari PR lepas.

    ReplyDelete
  3. calonkan saja c kena liwat tu kita tengok siapa betul.

    ReplyDelete
  4. KENAPA LA SI KHAIRY BANGGANG BETUL ? MESTI LA NAK BERTANDING DI TEMPAT YANG ADA PELUANG MENANG. HANG MAI BERTANDING KAT IPOH BARAT ATAU IPOH TIMUR..... KALAU HANG ANAK JANTAN... PUKIMAK BETUL SEKOR NI.

    ReplyDelete
  5. Awat tak letak SUKUN atau SAMY VELLU???

    SHAHRIZAT, MASHITAH dan banyak lagi PEMIMPIN2 UMNO....

    EZAM BARU AJE MASUK, TAKKAN UMNO HAMBIK???? KESIANNYA UMNO, KETANDUSAN PEMIMPIN?? kihkihkih.


    Malaysiakini lagi???? ranking nur aflah dah jatuh ke tangga no.5. mungkin ramai meluat sikit2 dengan tajuk ada malaysiakini.

    and then, jarang dah malaysiakini nak ambil artikel daripada blog nih.

    JADILAH DIRI SENDIRI. jangan jadi cam EZAM, cakap pun nak mengikut ANWAR sampai tangan2 pun nak ikut!!!! hehehe.

    ReplyDelete
  6. En. Malaysiakini,

    Saya sedikit musykil dlm bidang penulisan blog ni..kalau nak ber"blogging" mmg tak boleh ceduk atau salin dari blog yg lain ker? adakah ia satu pra-syarat utk sesorg itu utk ber"blogging"?tapi..pada pendapat saya tak salah kalau kita nak menyebarkan maklumat bukan? walaupun maklumat itu kita salin dari orang lain?ilmu dan maklumat tu kan satu keperluan utk semua..kalau ramai org yg tau kan lagi bagus.. Nur Aflah, keep up the good work!! spread the truth yeah..

    ReplyDelete
  7. jalan jalan cari panduan...

    saat .....................minit............jam............hari.................bulan..............tahun...........akhir nya sampai lah penghujung......... odit odit alamak..............alamak....................tak boleh patah balik..............menitis air mata............................................kerana ................semua nya negatif.........defisit..................nak berhadapan........................................................................dengan 4JJ1................................................................................................................................................ sedap je kita taip ye........takpe lah masing masing tanggung risiko.......

    yang bertanding tak kira lah sape pun ...masing2 ada objektif sendiri....tpi yg tak bertanding pulak.......tak dapat apa , dapat saham maki hamun org....he he he puaslah berenang2 nk cari di dunia satu lagi...... ok bagi yang bertanding ......amanah kami pada anda ..... yang akan mengundi pilih lah dengan bertanggung jawab.... istikharah lah.... 1 saham di sini akn di ambil kira di 'sana'...... ............................................................................................ salam semua

    ......jalan jalan cari ilham......

    ReplyDelete
  8. jalan jalan cari tanda jalan.......

    minyak oh minyak...kenapa engkau tak turun.....macam mana aku nak turun....pasaran " opsyen " naikkan aku.....pasaran "opsyen" naikkan aku.

    pasaran opsyen oh pasaran opsyen kenapa engkau naikkan minyak ...mcm mana aku tak naik ...
    spekulator naik kan aku....spekulator naik kan aku...spekulator naikkan aku..

    spekulator oh spekulator buat apa "kau naik minyak" ...mcm mana aku tak naik minyak..... dunia ini dalam kawalan aku ...dunia ini dalam kawalan aku........

    oh! oh! dunia... knapa engkau dalam kawalan spekulator ... " eh.. eh...sape kater aku di kawal spekulator...takder makhluk hanya ALLAH kawal aku.......oh oh h .....

    ......o.....0...o....... oooops aku tak berani tanyer lar........he he he...........nak tanyer ALLAH ....................

    aku pun sendiri tunggang langgang
    camner aku nak tanyer lagi ......

    camtu lah kiter dunia hari ni dan pelakun pelakun nya mcm ceriter di atas lah....pusing dalam round about sendiri.. tapi tak jumpa jln keluar tau jalan keluar tapi nampak road block depan takut...last last berhenti tepi jalan..

    saya jalan jalan cari cahaya panduan.

    ReplyDelete
  9. Berakhirnya tuduhan/yang benar tetap benar.Berjuanglah bersama jangan ada sangsi.Kalau DSAI kalah,berserah sahaja.
    Tuduhan Liwat adalah tidak berasas.
    Beri ruang kepada DSAI UNTUK MEMIMPIN NEGARA.

    ReplyDelete
  10. JALAN jalan dah tak nampak jalan, alamak! raser nye mata teman okey jer .... he! he! he! ni nampok gayer nyer .....dah tanda tanda lamer ........ " ehhhh Idok"

    ..miker jangan panik...... belum bute mata lagii..

    ok.................................

    sebut pasal buta atau bute kater orang parit.. ......

    teman sajer jalan jalan ler tadi .......
    sin gahler romoh orang tu.. singgoh ler romah orang ni.. semua romah romah ni teman singgoh.. teman tengok semua romah romah ni rajin nyer yop yop dan yong ni tengah nganyam ketupat...dah nak rayer ker demer nih...biler singgoh2 ropernyer bukan ketupat nak raye... ketupat masuk neraker he he he......ooops silap... ketupat saham dunia "sana"..... termasuk ler teman,,,, eh idok ler. teman yang dok ngintip ngintip dengor jer ...kan aper nak cari ilmu....

    bab buter nih ...ader orang buter mater hati celik....tapi ada mater celik cantik pulok ...kuyu jer... mater nyer steam jer ....tapi idok ler mcm mater mat fit atau mater mat skodeng... tapi mater demernyer nih semua celik tapi hati nyer buter...dah ler hati buter... otok nyer pun buter ...juger... buter tongkoi....
    mcm otak letok kat lutot.......

    teman heran....naper otok ALLAH bagi demer ni tak guner bebetui....mulut jahat . jari jahat ..mata celik...hati buter ,.....otok buter tongkoi....

    rame org UYALEM dlam tu... NGALOH ORENG BETINER BUET KETUPAT... kalo org betiner teman paham ler juger..biasa ler...

    demer yang betiner ni ceriter he anak..ceriter he laki dier nak kahwin lagi...

    tapi yang jantan buat ketupat lain....terbongkok bongkok taip .... kater nyer " puas hati aku aku...aku nak ajak orang lain jgn bersatu ...jom maki hamun....sesame bangsa UYALEM....bior takder parti......

    teman pikio kalo takder parti.... takper toksoh susah hati demer semua teman nak ajak semua orang UYALEM masuk pati tupperware dapat duit lagi baguih...yang tukang buat ketupat pun teman ajak juger...join parti tupperware
    dapat duit buat bssness..

    ceriter he otok buter nih teringat teman mase jalan jalan di tanjung rembutan...bnyak rambutan kat tenjung tu....

    ader ler hambe ALLAH, dia ni tengah mancing..... datang ler hamba allah sorang nih dier tanyer...konon nyer nak ramah..... dio pun tanyer...." yop ,,,, banyak ker miker dapat ikan......." si yop tengoh konsentret mancing( ewah! cakap speking teman)dier renung ker yop tu..... macam nak di telan nyer....
    terkedu ler si yop yang ramah bodoh ...tadi tu...

    lalu yop yang mancing sergah sambil berlalu ..." miker giler ker .... maner ader ikan kat sini...

    tempat tu lantai kosong....terkulat -kulat ler si yop ramah tadi..........


    moral story.... ramei orang kiter nih tak tengok,,...tak selidik....tak cari.....tak nak cariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kebenaran yang hak....suker dengor sana dengor sini....buat fitnah....kater mengater ....suker berbalah....sebab tu mater kuyu , cantik terang ...nampak tapi OTOK NYER BUTER...

    teman jalan jalan nak tengok daun hijo...jer bagi mater terang

    .....kalo nampok awek chun( ejaan lamer ) ....teman pandang sekali jer....tu pun pandang rezeki....pandang 2 kali kang gugor mater teman....mcm guli jatuh.. pecoh... eeeee mok tak nak ler....

    so teman jalan jalan supaya hati tenang otok terang...baru nur ALLAH masuk.. badan cemerlang...masuk kubur nanti jiran jiran pun tumpang cahaya....he he

    soriler....zohor dah lepas imam pun tak nak tunggu dah

    salam semua

    ReplyDelete
  11. Sesudah DSAI menang... Jadi PM... kemudian bersara..

    Siapa penggantinya?

    http://anakmalaysia81.blogspot.com/2008/08/siapa-pemimpin-pr-selepas-anwar.html

    ReplyDelete
  12. PM: Tiada siapa akan menghalang Anwar bertanding..

    Ya betoi, negara ini bukan milik kepala bapak dia orang !!!

    ReplyDelete
  13. tak sabar tunggu BN 666 hilang kuasa federal

    ReplyDelete
  14. Salam...

    Aflah, macam panas je perbincangan dalam ni. Ade orang dengki, ade orang support... Hmm, alaaaaahai...

    Namun, menyentuh artikel di atas... Macam dah malas nak komen la. Maybe kite kene tunggu je sampai benda tu happen.

    Hm, anyway Aflah, proud to have you as Malaysian. Everybody wanna know the truth, and you surely give it. Hopefully, the continousity of our discussion and thought sharing will be lasting forever...

    Hormat daripada,

    -RAJ-

    ReplyDelete
  15. Aflah, jangan seronok sangat dengan si Anwar tu. Nanti awak, atau sedara awak, atau kawan-kawan awak kena liwat dengan Anwar baru awak tahu siapa Anwar.

    ReplyDelete
  16. anon jalan-jalan cari makan..lu bising aflah guna tagline malaysiakini tp lu guna jalan-jalan cari makan punye tagline amendenya?komen je jalan2 cari panduan le,jalan2 cari ilham le..nk komen komen jela..x pyh le nk mengarut skali..gua nk mmbacanya naik pening lu tau..

    crower..nasihat sikit.

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Aku sokong Nur Aflah pasal dia cantek........sopan......beradab....tak macam wanita UMNO yang sombong...

    ReplyDelete
  19. Sebenarnya "MALANGNYA UMNO DI PERMATANG PAUH" bukannya "MALANGNYA PENDUDUK PERMATANG PAUH" Kesiannnnnnnnn...

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.