MANGSA BUNUH ITU ADALAH IBU SAUDARA ROSMAH

Salah seorang mangsa pembunuhan kejam yang melibatkan 4 sekeluarga baru-baru ini adalah Allahyarhamah Sufiah Katas (gambar 2 dari kiri) yang merupakan ibu saudara kepada Rosmah Mansor.

Sufiah Katas ialah adik beradik kepada Mansor Katas iaitu bapa Rosmah.

Menurut Ketua AMK, Rosmah Mansor langsung tidak menjengukkan muka menziarahi keluarga emak saudaranya sendiri.

Manakala  Abdul Qayyum Abdul Rahman, seorang wartawan Suara Keadilan yang membuat liputan kes bunuh tersebut telah menerima gangguan dan ugutan daripada sekumpulan anggota yang disyaki anggota polis semasa melawat ke rumah keluarga mangsa pembunuhan kejam itu.

Berikut adalah petikan laporan polis yang dibuat oleh Abdul Qayyum,

Pada 10 Januari jam 3.30 petang, saya tiba di sebuah rumah di Kampung Rokan, Gemenceh, saya disambut mesra tapi apabila diketahui saya adalah wartawan Suara Keadilan, seorang lelaki dikenali sebagai Muhammad dan beberapa yang lain memaksa saya menyerah kad pengenalan dan mengambil nombor pendaftaran kereta saya.

Beliau turut merampas nota penulisan saya serta rakaman dihapuskan kerana tidak berpuas hati dengan temu bual yang dijalankan bersama seorang wanita yang dikenali Saharah.

Polis menunggu di luar rumah manakala Muhammad mengambil segala pengenalan diri dan dokumen yang dibawa oleh saya tanpa kebenaran saya sendiri.

Polis dan Muhammad mengugut saya dalam berbentuk ancaman mahu mencari saya dan keluarga dengan cara apapun jika temu bual tersebut disiarkan.

Untuk berita selanjutnya, klik di sini.




-->







Share on Google Plus

About Orang Melaka

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

  1. Hei pelacur!! kalau kau simpati, pergi la menziarahi mereka tu. Kurang income ke sekarang ni, dok melalut tak tentu pasal.

    ReplyDelete

PERINGATAN: Portal Melaka News tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.